Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak iskry na 1. i 4. cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem już chyba wszystkie tematy na forum z tym związane, ale żaden nie opisywał dokładnie takiego samego problemu jak mój.

 

Jadąc wczoraj do pracy samochód nagle stracił na mocy, budą zaczęło trząść, silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki. Zaświeciła się kontrolka check engine, a po chwili zaczeła mrugać. Dzisiaj mając wolny dzień zaraz po wstaniu z wyra poszedłem zobaczyć co jest grane. Na początku stawiałem na świece (wymieniane 2 tygodnie temu), ale po zamianie na stare problem pozostał.

Stwierdziłem, no nic do wymiany mam dwie cewki, ale coś mnie podkusiło aby je jeszcze zamienić miejscami. Po zamianie okazało się, że jest tak samo jak przed nią. Dla pewności że to nie cewki wykręciłem z 3. cylindra i podłączyłem do przewodu z 1. następnie w cewkę wsadziłem świece, i sposobem jak się sprawdza iskrę w motocyklach sprawdziłem na aucie. Wywnioskowałem, że:

1) cewki są dobre (mimo dwóch BOSCHA, oraz dwóch BREU)

2) wymiana świec nie miała nic wspólnego z awarią

3) cewki montowane na 1. i 4. cylindrze nie otrzymują napięcia.

 

Jeżeli ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy proszę o szybką odpowiedź, gdyż jutro o 19:30 muszę być w pracy. A auta zastępczego brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że to będzie coś poważniejszego, że może to być moduł sterujący, bo gdzieś czytałem, że iskra przeskakuje równocześnie na 1 i 4 oraz 2 i 3 cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może, szukaj, Ty jesteś przy aucie.

Poza tym nic nie napisałeś, że coś z LPG było robione. Tak czy siak miernik w dłoń i sprawdzaj po kolei kabelki, schemat sobie pobierz będzie łatwiej dojść, które kabel i piny we wtyczkach sprawdzić.

 

Dodano: 22 sty 2014 - 22:16

Takie pytanie;

3) cewki montowane na 1. i 4. cylindrze nie otrzymują napięcia

Jak to sprawdziłeś? Tak jak opisałeś powyżej? Bo wg. moje wiedzy cewki są stale zasilane, obwód do masy zamyka ECU.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem to w następujący sposób: wykręcasz cewkę, wkładasz w nią świecę i dotykasz silnika. U mnie na przewodzie od 1 i 4 cylindra iskry nie było choć powinna być, na 2 i 3 była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz weź miernik, odpal silnik ściągnij wtyczkę z cewki1 i sprawdź czy masz zasilanie w wtyczce, jak nie masz to szukaj napięcia pomiędzy cewkami a bezpiecznikiem 7,5A w skrzynce bezpieczników w kabinie.

Jak napięcie jest to szukaj od cewek do ECU. Drugą sprawdź tak samo.

Wtyczka na drugiej cewce ma być wpięta lub piny muszą być zwarte. Cewki są zasilane szeregowo.

Możliwe, że coś się podziało pomiędzy cewkami.

Nie jestem pewien, ale chyba zasilanie cewek pojawi się po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon", to jest chyba II pozycja kluczyka, przed uruchomieniem rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszycie go, że od razu coś bardzo poważnego ECU itp. ale wszyscy dobrze wiedzą, że te wtyczki nie są zbyt szczelne przez co śniedzieją styki rozpieraj wtykę do ecu i zobacz co się tam wydarzyło, ewentualnie sprawdź za pomocą miernika czy jest przejście na odpowiednich pinach na gniazdko cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo zaproponowałem powyżej, tyle, że opisałem jak sprawdzić.

Coś się gdzieś przerwało, nie wiem, przetarł się gdzieś kabelek. Trzeba przedzwonić kable.

Możliwe, że w ECU na pinie odpowiadającym za sterowanie cewek 1-4 nie ma styku, ale jak nikt nie grzebał we wtyczce to raczej wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem samochód od mechanika. Gazownicy coś skopali wpinając się w instalację, dlatego raz pracował, raz nie pracował na tych cylindrach. Zapobiegawczo zleciłem wymianę cewek na BERU. Temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!