Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,4 16V . Silnik zgasł podczas jazdy


Marylek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj podczas jazdy silnik zgasł zupełnie jakby ktoś wyłączył go kluczykiem stacyjki. Żadnych dławień silnika, kangurków czy innych symptomów. Siłą rozpędu zjechałem na pobocze. Na pewno nie jest to rozrząd ani brak paliwa (benzyna i gaz). Nie mam też żadnego odcięcia zapłonu które by mogło zawieść. Gdyby powodem był sterownik gazu to od razu przełączyłoby na benzynę. Dotąd wszystkie podzespoły działały ideanie, zapalał bez problemów nawet w silne mrozy, żadnych powiadomień na konsoli. Oleje, filtry, świece, przeglądy...wszystko na bieżąco.

Renault Megane Classic 1,4 16V RT silnik typu K4J 1999r. (lift 99-02) {nie wiem czy phl czy phll}

Sekwencyjny wtrysk gazu KME DIEGO z komputerem SIROCCO automatycznie przełączające w razie potrzeby z benzyny na gaz i odwrotnie.

Auto mam od nowości, czyli 14 lat. Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś pewien że to nie wina dostawy paliwa, to pozostaje dostawa iskry .

Zapewne jej brak (do sprawdzenia) , na początek sprawdził bym czujnik położenia wału .

Przejrzyj opis bezp. i ustal które są związane z zapłonem czy sterowaniem siln. , posprawdzaj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału wymieniałem pół roku temu na oryginalny BOSCH więc nie sądzę żeby tak prędko zawiódł. Natomiast rozrząd wymieniałem 50.000 km temu więc do 70.000 powinien spokojnie pojeździć (mój pierwszy rozrząd padł po 141.000 km przez moje zaniedbanie wymiany). Posprawdzam bezpieczniki w poniedziałek (auto jest zholowane). Postaram się też żeby w jakimś warsztacie podłączono go pod komputer aby zdiagnozować usterkę.

Edytowane przez Marylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ja w tej instalacji gazowej, ale w jednej miałem tak, że jak padł bezpiecznik na jej zasilaniu, to silnik nie chodził ani na benzynie ani na gazie.

 

Poprawiłem.

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, koleś w pracy podsunął mi pomysł: "bateryjka w kluczyku". U mnie jest ona odpowiedzialna jedynie za immobiliser bo na co dzień otwieraniem drzwi oraz rozbrajaniem alarmu zajmuje się pilot. W nim nie raz dbałem o sprawność baterii a w fabrycznym kluczyku jakoś zapominałem. Tylko nasuwa się pytanie: czy to możliwe aby teoretycznie rozładowana bateria w oryginalnym kluczyku spowodowała, że immobiliser odetnie zapłon podczas jazdy? Jutro podejdę do auta z zapasowym kluczykiem i w razie czego dodatkową baterią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem już Megankę z naprawy. Calutki tydzień stała w warsztacie który ją sholował i nie dali rady jej naprawić bo specjalizują się w naprawach blacharsko-lakierniczych (tylko taki numer telefonu miałem przy sobie w czasie awarii). Po 7 dniach za moją zgodą holowali ją do innego warsztatu specjalizującego się we francuzach. Tam naprawiono ją bez problemów i tego samego dnia odesłano do poprzedniego warsztatu. Zapłaciłem w sumie 350 zł ale dokładnie nie wiem za co? Być może masa silnika albo jakiś zerwany kabelek... Domyślam się, że naprawa kosztowała 150 zł a pozostałe 200 zł wywaliłem na dwa holowania. Morał: powinienem mieć pod ręką więcej numerów telefonów aby w razie awarii holować do odpowiednich fachowców a nie gdzie popadnie.

Edytowane przez Marylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!