Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc - brak mocy 105KM


grzesju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc

Temat wygląda następująco: Moja znajoma potrzebuje sprzedać na szybko Scenica 1,5 dCi 105km 6 biegów Obiecałem jej pomóc w sprzedaży ale jest problem - AUTO NIE PRZYSPIESZA! Strasznie jest słabe. Nigdy nie miałem do czynienia z 1,5dCi więc jestem tutaj z prośbą.

U znajomeo mechanika podpieliśmy Clipa i nie wyszły żadne błędy, Turbina pompuje (ciśnienie chwilowe zbliżone do zalecanego) 1,5 - 1,8 bara, na wężach czuć pracę turbiny, wtryski pracują poprawnie, wszystkie filtry wymienione.

BRAK BŁEDÓW a auto nie ma zrywu.

EGR też nie pokazuje błedów w komputerze.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny?

Czy EGR pomimo, że nie pokazuje błędów moze powodować takie zamulenie i wzrost spalania?

Z góry dzięki za pomoc - zależy na szybkiej sprzedaży, a takiego muła ciężko będzie sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj cały dzień walczyłem ze Scenikiem i na razie nic.

Filtry (powietrza i paliwa nowe) - paliwo świeże z Orlenu

To co dzisiaj zrobiłem:

 

1. EGR - wyjąłem - wyczyściłem - choć był czysty - poskładałem i bez zmian dalej nie ma mocy

<><><><><><><><><><>><><><><>

2. Po podpięciu CLIPa nie ma błędów:

- ciśnienie doładowania idealne (praktycznie identyczne z zalecanym)

- ciśnienie na pompie dobre (na listwie i wtryskach takie samo)

- brak błędów wtryskiwaczy

<><><><><><><><><><>><><><><>

3. Turbina oryginalna (poddana w sierpniu regenreacji) - tłoczy ok o czym świadczy idealne ciśnienie doładowania

<><><><><><><><><><>><><><><>

4. Podmieniona przepływka - bez rezultatu

<><><><><><><><><><>><><><><>

5. Odpieta przepływka - wywaliło błąd (tzn, że wiązka dobra)

<><><><><><><><><><>><><><><>

6. Odpięta rura turbo - wywaliło błąd niskiego ciśnienia doładowania - ciśnienie porównywalne z atmoferycznym (tzn, że czujnik ciśnienia dobry)

<><><><><><><><><><>><><><><>

7. Wtryski powinny być dobre, bo rano zapala na zimnym bez problemów i pracuje równo

<><><><><><><><><><>><><><><>

8. odkręciłem wydech (może zapchany) - dalej brak mocy

<><><><><><><><><><>><><><><>

9 Czujnik regulacji turbiny (podciśnienie) działa - jak go odepnę to auto jeszcze bardziej traci moc

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pozostała jeszcze jedna kwestia - czy nie jest przestawiony rozrząd?

Nie wiem czy to może powodować aż taki spadek mocy przy jednoczesnym dobrym odpalaniu auta i równej pracy silnika

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że ciekawa sprawa (mam ten sam silnik). To co najważniejsze w prawidłowym funkcjonowaniu silnika sprawdziłeś. Zastanawia mnie czy coś z pedałem gazu jest nie tak (ale nie wiem czy gdyby była tam jakaś usterka to na CLIPie by się pojawiło, pewnie tak bo tam też jest jakiś czujnik.

A gdy jedziesz i chcesz przyśpieszyć to nie ma jakiś dziwnych dźwięków np. syczenia itp.?

Naprawdę ciekawa zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie sprawdzane pod obciążeniem i zawsze jest identyczne na pompie i na wtryskach. Potencjometr pedału pracuje dobrze - sprawdzany w Clipie, auto ma tempomat i nawet po zdjeciu nogi z gazu i "podciagnieciu tempomatem" nie idzie.

I to duże spalanie - po mieście przy ostrzejsze jeździe jest ok 12 litrów - normalnie 10 l a na trasie przy 100km/h nie schodzi poniżej 8 l.

O 6 biegu mozna zapomnieć w tym aucie bo nie uciągnie.

 

Za chwilę rozbieram rozrząd bo tylko to pozostało - może jest przestawiony (okazało się, że w sierpniu "fachowcy" ponoć wymieniali uszczelniacz wałka rozrządu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co ustalisz.

Jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do głowy... trochę abstrakcyjna... a czy auto się łatwo toczy? Klocki są OK? Może ręczny trzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i abstrakcyjna ale faktycznie kiedyś przypadkiem w innym aucie zwróciłem uwagę że klocki mi nie odbijały do końca i auto było cały czas delikatnie hamowane. Ale żeby aż tak jak tu grzesju pisze?? Sprawdzić w sumie łatwo, szybko i bezboleśnie więc czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie blokuje - autko mozna spokojnie przepchnąć.

Rozrząd okazał sie dobrze ustawiony - więc skończyły mi się pomysły.

 

Zastanawiam sie nad wytartym wałkiem rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 18 lut 2014 - 12:05

8. odkręciłem wydech (może zapchany) - dalej brak mocy

FAP nie posiadasz ?

 

Dodano: 18 lut 2014 - 12:11

Turbina pompuje (ciśnienie chwilowe zbliżone do zalecanego) 1,5 - 1,8 bara

teraz spojrzałem na te wartości, ona Ci przeładowuje zwyczajnie, z tego co wiem to 1,25 bara to max.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAPu nie ma

 

Co do cisnienia to zawsze jest zblizone do zalecanego - czyli jeżeli w Clipie zalecane jest 1,8 to i rzeczywiste jest około tej wartości - po to jest regulator turbiny. Jeżeli ciśnienie byłoby za wysokie to wywaliłoby błąd w Clipie. Jak na chwile zdjąłem rore dolotową to cisnienie w dolocie było podobne do atmosferycznego ok 970 i wywaliło błąd za niskiego cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pomyłka się wkradła, te 1,8 to masz całkowite doładowanie, czyli 1.0 atmosfery + 0,8 turbiny. W takim 1.5 dci o mocy 65 koni pompuje w szczycie 1.0 bara, u Ciebie 0.8 bara...

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy max obciązeniu to i do 2,2 dochodzi

 

ale już nie mam więcej opcji i czasu - decyzja jest taka, że idzie do sprzedania w stanie takim jaki jest - cena ostateczna poniżej 10.000 zł tak aby ewentualnie nowy nabywca miał na remont

 

Dodano: 19 lut 2014 - 20:41

Temat do zamknięcia - auto sprzedane. Cena odpowiednio obniżona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!