Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o pomoc - brak mocy 105KM


grzesju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc

Temat wygląda następująco: Moja znajoma potrzebuje sprzedać na szybko Scenica 1,5 dCi 105km 6 biegów Obiecałem jej pomóc w sprzedaży ale jest problem - AUTO NIE PRZYSPIESZA! Strasznie jest słabe. Nigdy nie miałem do czynienia z 1,5dCi więc jestem tutaj z prośbą.

U znajomeo mechanika podpieliśmy Clipa i nie wyszły żadne błędy, Turbina pompuje (ciśnienie chwilowe zbliżone do zalecanego) 1,5 - 1,8 bara, na wężach czuć pracę turbiny, wtryski pracują poprawnie, wszystkie filtry wymienione.

BRAK BŁEDÓW a auto nie ma zrywu.

EGR też nie pokazuje błedów w komputerze.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny?

Czy EGR pomimo, że nie pokazuje błędów moze powodować takie zamulenie i wzrost spalania?

Z góry dzięki za pomoc - zależy na szybkiej sprzedaży, a takiego muła ciężko będzie sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj cały dzień walczyłem ze Scenikiem i na razie nic.

Filtry (powietrza i paliwa nowe) - paliwo świeże z Orlenu

To co dzisiaj zrobiłem:

 

1. EGR - wyjąłem - wyczyściłem - choć był czysty - poskładałem i bez zmian dalej nie ma mocy

<><><><><><><><><><>><><><><>

2. Po podpięciu CLIPa nie ma błędów:

- ciśnienie doładowania idealne (praktycznie identyczne z zalecanym)

- ciśnienie na pompie dobre (na listwie i wtryskach takie samo)

- brak błędów wtryskiwaczy

<><><><><><><><><><>><><><><>

3. Turbina oryginalna (poddana w sierpniu regenreacji) - tłoczy ok o czym świadczy idealne ciśnienie doładowania

<><><><><><><><><><>><><><><>

4. Podmieniona przepływka - bez rezultatu

<><><><><><><><><><>><><><><>

5. Odpieta przepływka - wywaliło błąd (tzn, że wiązka dobra)

<><><><><><><><><><>><><><><>

6. Odpięta rura turbo - wywaliło błąd niskiego ciśnienia doładowania - ciśnienie porównywalne z atmoferycznym (tzn, że czujnik ciśnienia dobry)

<><><><><><><><><><>><><><><>

7. Wtryski powinny być dobre, bo rano zapala na zimnym bez problemów i pracuje równo

<><><><><><><><><><>><><><><>

8. odkręciłem wydech (może zapchany) - dalej brak mocy

<><><><><><><><><><>><><><><>

9 Czujnik regulacji turbiny (podciśnienie) działa - jak go odepnę to auto jeszcze bardziej traci moc

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pozostała jeszcze jedna kwestia - czy nie jest przestawiony rozrząd?

Nie wiem czy to może powodować aż taki spadek mocy przy jednoczesnym dobrym odpalaniu auta i równej pracy silnika

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że ciekawa sprawa (mam ten sam silnik). To co najważniejsze w prawidłowym funkcjonowaniu silnika sprawdziłeś. Zastanawia mnie czy coś z pedałem gazu jest nie tak (ale nie wiem czy gdyby była tam jakaś usterka to na CLIPie by się pojawiło, pewnie tak bo tam też jest jakiś czujnik.

A gdy jedziesz i chcesz przyśpieszyć to nie ma jakiś dziwnych dźwięków np. syczenia itp.?

Naprawdę ciekawa zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie sprawdzane pod obciążeniem i zawsze jest identyczne na pompie i na wtryskach. Potencjometr pedału pracuje dobrze - sprawdzany w Clipie, auto ma tempomat i nawet po zdjeciu nogi z gazu i "podciagnieciu tempomatem" nie idzie.

I to duże spalanie - po mieście przy ostrzejsze jeździe jest ok 12 litrów - normalnie 10 l a na trasie przy 100km/h nie schodzi poniżej 8 l.

O 6 biegu mozna zapomnieć w tym aucie bo nie uciągnie.

 

Za chwilę rozbieram rozrząd bo tylko to pozostało - może jest przestawiony (okazało się, że w sierpniu "fachowcy" ponoć wymieniali uszczelniacz wałka rozrządu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać co ustalisz.

Jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do głowy... trochę abstrakcyjna... a czy auto się łatwo toczy? Klocki są OK? Może ręczny trzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i abstrakcyjna ale faktycznie kiedyś przypadkiem w innym aucie zwróciłem uwagę że klocki mi nie odbijały do końca i auto było cały czas delikatnie hamowane. Ale żeby aż tak jak tu grzesju pisze?? Sprawdzić w sumie łatwo, szybko i bezboleśnie więc czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie blokuje - autko mozna spokojnie przepchnąć.

Rozrząd okazał sie dobrze ustawiony - więc skończyły mi się pomysły.

 

Zastanawiam sie nad wytartym wałkiem rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano: 18 lut 2014 - 12:05

8. odkręciłem wydech (może zapchany) - dalej brak mocy

FAP nie posiadasz ?

 

Dodano: 18 lut 2014 - 12:11

Turbina pompuje (ciśnienie chwilowe zbliżone do zalecanego) 1,5 - 1,8 bara

teraz spojrzałem na te wartości, ona Ci przeładowuje zwyczajnie, z tego co wiem to 1,25 bara to max.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAPu nie ma

 

Co do cisnienia to zawsze jest zblizone do zalecanego - czyli jeżeli w Clipie zalecane jest 1,8 to i rzeczywiste jest około tej wartości - po to jest regulator turbiny. Jeżeli ciśnienie byłoby za wysokie to wywaliłoby błąd w Clipie. Jak na chwile zdjąłem rore dolotową to cisnienie w dolocie było podobne do atmosferycznego ok 970 i wywaliło błąd za niskiego cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to pomyłka się wkradła, te 1,8 to masz całkowite doładowanie, czyli 1.0 atmosfery + 0,8 turbiny. W takim 1.5 dci o mocy 65 koni pompuje w szczycie 1.0 bara, u Ciebie 0.8 bara...

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy max obciązeniu to i do 2,2 dochodzi

 

ale już nie mam więcej opcji i czasu - decyzja jest taka, że idzie do sprzedania w stanie takim jaki jest - cena ostateczna poniżej 10.000 zł tak aby ewentualnie nowy nabywca miał na remont

 

Dodano: 19 lut 2014 - 20:41

Temat do zamknięcia - auto sprzedane. Cena odpowiednio obniżona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!