Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana amotryzatorów i sprężyn


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jako że sprawność przednich amortyzatorów mam w granicy 60-65% i słychać jak stukają przymierzam się do wymiany i w grę wchodzą cenowo podobne KYB Exel-G (?) albo BILSTEIN (nr kat. VNE-D239).

Żeby mieć spokój na dłuższą chwilę rozważam wymianę wszystkich 4 amorów na nowe, i przy tej opcji w grę wchodzą sprężyny MTS Technik -30/35, żeby usztywnić troszkę Megi.

I pojawia się problem, brać KYB czy Bilstein.. ? Czy ktoś z Was jeździ może na takim zestawie i mógłby opisać swoje wrażenia- czy faktycznie plomby w zębach czuć na każdej nierówności?

Proszę jeszcze o opinie o sprężynach MTS Technik. Pozdrawiam :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych modelach Renault stosowało amortyzatory KYB na pierwszy montaż, co do sprężyn to nie jestem w stanie doradzić ja wymieniłem również na KYB i jak narazie wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę trochę temat, mam zamiar wymienić amortyzatory z przodu w megane II 1.6 3D, zdecydowałem sie na KYB wg mnie są dobre tylko pojawił się problem bo wg katalogu są gazowe i olejowe. Które były montowane na pierwszy montaż i które są lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja w swojej meganie mam zestaw 4x sachs i od niedawna MTSy. Auto jest wyczuwalnie sztywniejsze ale u mnie to odczucie potęguje niski profil przy kołach 18" ;) renówka pewniej prowadzi się w zakrętach, nie przechyla się tak jak na seryjnym zawiasie. Co do MTSów mimo jeszcze małego przebiegu śmiało polecam bo w miałem całe zawieszenie (amory + sprężyny) tej firmy w BMW i spisywały się rewelacyjnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Noszę się z zakupem nowych amorków, myślę nad KYB lub B4.

 

W katalogu Kayaba dla mojego modelu występują dwa rodzaje gazowo/olejowych :

- 333718 dla pojazdów bez wyposażenia na trudne warunki drogowe

- 338712 dla pojazdów z wyposażeniem na trudne warunki drogowe

Teraz bądź tu mądry, które wybrać?

Przy okazji wymienię poduszki i tu też dylemat: KYB,SNR czy OEM ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory polecę Ci Monroe, takie szły na pierwszy montaż i mają dobrą cenę.

Wyposażenie na trudne warunki, to zdaje się były inne sprężyny i chyba szło to na wschód od nas.

Można to sprawdzić po VINie w ASO.

Poduszki rozumiem, że wymieniasz razem z łożyskami.

Jeżeli tak, to najlepiej cenowo wychodzą chyba SNRy i oryginały, wytrzymałość wszystkie mają taką samą.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega Paweł pisze. Jeśli chodzi o przód w kategorii jakość/cena wygrywają olejowo-gazowe Monroe za 136zł. Sam na takie się skusiłem i są ok.

LINK ALLEGRO

Dodatkowo wymieniłem amortyzatory tylne na oryginalne ze scenika III. Tył znacząco się utwardził i samochód wydaje się być bardziej przewidywalny. Jeśli kogoś interesuje utwardzenie to polecam ten patent.

Edytowane przez goago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane II kombi z pełną butlą i kołem ma obniżony tył.

Jak się dopakuje do tego trochę bagaży i komplet pasażerów, to wtedy zrywa się do startu, a na dokładkę kiepsko trzyma się drogi.

Po zmianie sprężyn na takie z GSII tył nawet po załadowaniu jest na normalnej wysokości, a auto się lepiej prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonaliście mnie :)

Już miałem kupić B4 ale może faktycznie nie ma co poprawiać fabryki.

Kupiłem Monroe gazowo/olejowe + osłony i odboje KYB na allegro - koszt 309,00 + 15,00 KP

Spostrzeżeniami podzielę się po założeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Właśnie jestem po wymianie sprężyn i amorów KYB z przodu. No i mam Paweł właśnie problem o którym piszesz. Przód zdecydowanie wyżej niż tył. Kiczowato to wygląda.

Czy jest na to jakaś rada? Czy jakbym wymienił sprężyny z tyłu to by zniwelowało te różnice wysokości?

Z góry dzięki za pomoc. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!