Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik bierze olej i nie ma mocy


rafalinsky1906

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od razu przepraszam, że mój problem nie opisze zbyt szczegółowo ale informacje odnośnie usterki mam mojego dziadka, który ma problem ze swoim megane 1.9dci 2002r.

Silnik nigdy pięknie nie chodził i brał olej ale np. po przeczyszczeniu przez mechanika (jakiegoś reguktora?) samochód w miarę ładnie chodził. Wymienione zostały wszystkie wtryski na nowe. Olej brał oczywiście dalej. Świecił i świeci serwis. Po jakimś czasie auto straciło moc (pod gorę trzeba redukować do dwójki a czasem nawet jedynki, o wyprzedzaniu też nie ma mowy), na ok. 500km trzeba dolewa aż PÓŁ LITRA OLEJU! Od góry nie widać wycieków. Dopiero zaglądając pod spód cieknie ponoć nieźle (na drążek kierowniczy i inne podzespoły).

Miał ktoś może z was ten problem? Czy może chodzić o pompe wtryskową(brak mocy)?. Branie oleju pewnie nie jest tylko związane z awarią jakiejś uszczelki tylko zurzytym zużytym silnikiem?

Doradzacie co najlepiej w takim przypadku zrobić? Auto znajduje się w Olkuszu.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja spradzona, mechanik mówił, że odpowiednia (jeśli była by zła to by napewno powiedział $$$). Ponoć jakaś rura (od czego to nie wiem) znajdujaca się poniżej uszczleki pod głowicą cieknie.

Odnośnie turbosprężarki to 2 lata temu była wymieniana.A z kiedy turbina jest niesprawna to da się jeździć tylko, że samochód nie ma "kopa" a tutaj wyraźnie silnik nie chce pracować tak jak powinien pod obciążeniem.

 

Wie ktoś z was co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błędów to nie wiem bo od dziadka sie nie dowiem.

 

Ale mam pytanie, czy jest możliwy taki ubytek oleju przy niesprawnej turbosprężarce? Czy problemu szukać raczej w wyciekach z uszczelek silnika bądź zurzyciu zużyciu samego silnika? (Sprawa jest taka, że dobrze wiemy jak mechanicy rżną na kase starsze osoby i z tego co dziadek mi mówił mechanik chce wymienić rozrząd, uszczelke pod głowicą i planowanie). Czy to pomoże?

 

Dodano: 20 mar 2014 - 18:03

Dzisiaj miałem okazje troche się przyjrzeć megance.

 

Chciałbym dodać, że silnik z przodu jest cały suchy, lecz z tyłu od góry (patrząc od przodu to prawy tył silnika cały jest w dużej ilości oleju). Silnik pracuje jak na dci ładnie, nie kuleje, nie kopci, płyn nie jest zmieszany z olejem. Problem tkwi w tym, że poza dużą utratą oleju(jakaś uszczelka, turbo?) to silnik ładnie wchodzi na obroty do ok.1,5-2tys. a potem tak jaby miał jakiś "OBROTOWY KAGANIEC". Z górki czasem się uda na pełnym "sandale" pocisnąć do 3,5tys..

 

Czy niesprawna turbina może powodować brak (lub bardzo ciężkie wchodzenie) na wysokie obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!