Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup pierwszego auta - Megane II


franelo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Przymierzam się do zakupu pierwszego swojego samochodu. Chciałbym zaznaczyć, że nie zbyt się znam na motoryzacji (nie interesowałem się tym) więc nie wiem, na co zwracać uwagę i co jest najlepsze i liczę na Waszą pomoc. Przeszperałem pełno stron o niektórych rzeczach i na każdej piszą inaczej. Więc najlepsze opinie są od właścicieli owych samochodów. Do rzeczy więc:

 

Zainteresowany jestem zakupem Megane II. Mam na oku tę sztukę:

http://otomoto.pl/renault-megane-1-5-dci-5d-serwisowana-tanio-C32241312.html

 

Wyczytałem niestety, że silnik 1.5 dCi jest awaryjny i dość kosztowny w naprawach. Ale jeśli są wtryskiwacze Siemensa to nie będzie tak źle. Inni też piszą, że jak się dobrze używa to nie powinno być problemów. Podejrzany jest dla mnie przebieg. Co Wy na to?

 

Kolejny typ:

http://otomoto.pl/renault-megane-okazja-C32361258.html

Edytowane przez franelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się nie znasz na mechanice to daj sobie czym prędzej spokój z 1.5 dci za taką cenę. Megane II w dieslu poniżej 10 tyś. to najczęściej jest totalny chłam i zaraz na wstępie wpakujesz w nie drugie tyle, a i tak nie masz gwarancji, że coś jeszcze się nie zepsuje :P. W sumie nie okresliłeś ile masz kasy do wydania, ale sądząc po ofertach, które przeglądałeś to niewiele.

Do tej pierwszej musisz pewnie jeszcze doliczyć opłaty - poza tym jest od handlarza. On na niej musi zarobić - nie sprzeda Ci jej za tyle za ile kupił, ani taniej. Auto nie ma napisu MEGANE na tylnej klapie, nie ma zdjęć przodu dokładnych, ale na tych paru i tak widać, że coś tam było dłubane i to pewnie konkretnie, przypuszczam że książka jest podrobiona bo gdyby faktycznie ktoś jakimś cudem kupił diesla i robił nim 10 tyś. km rocznie to taką Megankę sprzedałby za prawie 2x tyle. Poza tym niedawno był dolewany olej (niedokręcona nakrętka) bo pewnie auto go gubi w sporych ilościach. Ja bym jej nawet nie jechał oglądać :)

Ta druga - przynajmniej z prywatnych rąk, ale przebieg ma jak nic dwa razy większy, w dodatku krzywy przód (różna szerokość szpar maska-błotnik), więc miała jakiegoś dzwona w przeszłości, reflektor zaparowany - podsumowując, również mało ciekawa oferta ;)

Tak sobie myślę, że jeśli już uparłeś się na MEGANE II to poszukaj wersji benzynowej 1.4, a najlepiej jakiejś zadbanej Megane I ph II.

 

Dodano: 12 mar 2014 - 19:12

Czyli jednak jeśli Megane II to tylko z silnikiem 1.9 DTI?

Nie ma czegoś takiego jak Megane II z silnikiem 1.9 DTI :) chyba, że ktoś swapa takiego zrobił z Megane I hihihihi ;)

Jeżeli już to 1.9 dci, ale za 8 tyś. to one będą jeszcze gorsze od tych dwóch ;)

Edytowane przez Boss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, zapomniałem o kwocie.

Myślę o zakupie auta do .... 7.000 zł.

 

Co do 1.9 dti - http://megane.com.pl/topic/28374-zakup-renault-megane-i-i-sedan-19-dti-80-km/ . Jakiś jest - więc sam już nie wiem ;)

W kategorii Renault uznałem, że najlepszymi wyborami będzie Megane II i Laguna II. Lagunę na wstępie już mi odradzili.

Kryteria: Tanie części i tanie naprawy, nie za dużo palący. Bardziej za wersją kombi. No i oczywiście do tych 7tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi się wydaje

jak na mój gust co napisałem z resztą sam wyżej to słusznie Ci sie wydaje ;)

 

Dodano: 12 mar 2014 - 20:14

Kolego franelo - do zapamiętania: silnik 1.9 DTI był montowany tylko w Megane I, w Megane II były już wyłącznie jednostki DCI! W tamtym ogłoszeniu musiało chodzić o Megane I, albo ktoś się pomylił w opisie.

Powtórze to co napisałem w swoim poście wyżej. Do 7 tyś. poszukaj Megane I ph II kombi - benzyna + LPG (1.4 albo 1.6) czy też diesla 1.9 DTI ewentualnie 1.9 DCI - (nie jest to ta sama jednostka co w Megane II). Megane I ma już na prawdę tanie części, a naprawy są w większości łatwe, ja w swojej część wykonuje sam, a mechanikiem nie jestem. Można wciąż znaleźć zabdane egzemplarze, które jeszcze trochę pojeżdzą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy przebiegu 166tyś padły wtryski i pompa wysokiego ciśnienia ,ale od nowości do tego przebiegu żadnej poważnej awarii,tylko wymiany eksploatacyjne.Od naprawy przejechałem prawie 15tys i na razie spokój:)Musisz pamiętać o wymianie oleju i filtrów co 10kkm i ogólnie dbać o wszystko w autku to uwierz mi Megi Cię nigdy nie zawiedzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak akurat skuszę się na tę megankę I.

 

Może ta?

http://allegro.pl/renault-megane-1-9dci-klima-zarejestrowany-i4016670329.html

i

http://otomoto.pl/renault-megane-ladna-megana-klima-nowe-opony-C32345304.html

Edytowane przez franelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pierwsza od handlarza - picowana na sprzedaż. W sumie wygląda nieźle poza tym, że miała malowaną maskę. Przebieg wydaje się być autentyczny, bo mimo tony plaku, nie widać jakiegoś specjalnego zużycia kierownicy, obić drzwi, tapicerki. W sumie tylko pedał sprzęgła lekko wytarty. Minus za to, że koleś umył silnik, ale ogólnie nie jest źle.

Białe kombi sprwadzone z Niemiec - przypuszczam, że auto było firmowe za naszą zachodnią granicą. Poza tym jeśli opis zgadza się ze stanem faktycznym to nie ma tragedii. Kierownica mocno zużyta, ale przy 250 tyś. to nie dziwi, moja wygląda niewiele lepiej, a przebieg mam podobny. Koleś pisze, że bezwypadkowa, ale na pasie przednim brakuje nalepki informacyjnej - taka czarna, widać po otwarciu maski, więc coś tam pewnie było ruszane. Poza tym też myślę warta obejrzenia, jeśli masz blisko.

Jak chodzi o eksploatacje i ceny to chyba wersja DTI jest nieco tańsza od DCI.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak moje przypuszczenia i obawy się sprawdziły :P

 

Czyli jednak jeśli Megane II to tylko z silnikiem 1.9 DTI?

Kupiłem 31 lipca 2012 kompletnie w ciemno nie znając jego historii z komisu, ale sprowadzone prosto z Francji megane 2 sedan 1.5dci 101 koni jak do tej pory z silnikiem nie robiłem nic i odpukać nie licząc wymiany kompletnego rozrządu, oleju i filtru zaraz na drugi dzień zostało wymienione, ale to dwie rzeczy norma w każdym aucie, zaraz po kupnie i jeszcze inne płyny filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 31 lipca 2012 kompletnie w ciemno nie znając jego historii z komisu, ale sprowadzone prosto z Francji megane 2 sedan 1.5dci 101 koni jak do tej pory z silnikiem nie robiłem nic

też kupiłeś za 7tyś? Za takie pieniąze m II nie może być dobre..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za moje dałem 12,900zł, do tego musiałem zapłacić za rejestracje jakieś 700zł bo oplata recyklingowa czy coś takiego, i ubezpieczenie kupić.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!