Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wspólna cecha błędów obd2..problem


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że nie to forum, ponieważ temat dotyczy laguuny II 1,8 16V, ale nadzieję, że pomożecie. Zauważyłem tu dosyć mocno rozwinięty przez Kolegów temat elektrozaworu zmiennych faz rozrządu oraz koła zfr.

Ja mam po zapłonie na elektrozaworze amiennych faz 12V, jak wygląda impuls (sterowanie) elektrozaworu w odpowiednich zakresach obrotów - ogólnie piszą, że elektrozawór jest sterowany z komputera (sterownika silnika) masą (-), ale skoro ja mam 12V, to na wtyczce elektrozaworu już mam

masę (-) i (+).

Podam przykład czujnika ciśnienia wspomagania, która jest dla mnie jasna zasada działania - przechodzi przez niego obwód masy (-) gdy skręcę kierownicą czujnik zwiera obwód masy, która jest podawana do sterownika silnika w celu korekcji (podniesienia, wyrównania obrotów) żeby silnik nie spadał znacznie z obrotów (nie gasł itp.)

Wracając do wspomnianego elektrozaworu, rozumiem, że muszą być odpowiednie obroty i obciążenie silnika w celu wysterowania elektrozaworu ze sterownika silnika, ponadto wszystko by było dla mnie zrozumiałe, jeżeli masa (-) pojawiałaby się na kostce elektrozaworu

i powodowałoby zadziałanie elektrozaworu (np. tak jak w przypadku podłączenia do akumulatora - kliknięcie) albo odwrotnie w momencie np. sygnału ze sterownika odcinałoby (-) czyli odwrotnie jak przy sterowaniu czujnika ciśn. wspomagania.

Może ktoś z forumowiczów mnie oświeci, może ktoś sprawdzi jak ma u siebie, z góry dzięki.

 

Nadmienię, że po odłączeniu wtyczki od elektrozaworu i sprawdzenia w czasie jazdy zachowanei silnika, były poszarpywania zwłaszcza na postoju

i niskich obrotach oraz mruganie kilku kontrolek - wniosek mój jest taki, że sterownik silnika zasygnalizował brak komunikacji z elektrozaworem, po podłączeniu kostki - jest ok, brak poszarpywania i mrugania kontrolek. Dodatkowo sprawdziłem oporność cewki elektrozaworu - około 7 Om, podłączałem wykręcony elektrozawór do zasilacza 12V - reaguje prawidłowo.

Czy np. to będzie prawidłowy test: gdybym na postoju zwiększał obroty silnika i dotknął elektrozawór zmiennych faz rozrządu, czy bedę czuł działanie cewki (elektromagnesu), ewentualnie podłączyłbym się przewodami z żaróweczką do przewodów elektrozaworu i sprawdził w trakcie jazdy czy żarówczka się zaświeca, jeżeli źle myślę, proszę mnie wyprowadzić z błędu, a może ktoś już takie testy przeprowadzał.

A może te 12V po zapłonie dostaje w odpowiednim momencie większy prąd potrzebny do wysterowania elektrozaworu, ewentualnie po zapłonie jest 12V, a po uruchomieniu zanika i dopiero sterownik silnika podaje masę (-) na elektrozawór. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!