Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja zaworów po wymianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka mam pytanko. Moja renia to 1.6 8v 98r . Mam przejechane gdzieś 203 tyś km i około 2.5 do 3 tyś temu rozwalił się rozrząd "pisałem o tym na forum"

Wszystko ładnie złożone było chodziło extra i tydzień temu wymieniałem olej "olej elf evolution sti10w40 do tego filtr oleju i powietrza" Poprzedni olej był już czarny więc trafna wymiana " przejechany był na nim rok". Myślałem że ucichnie troszkę silnik ale lipa. Ogólnie nie jest głośny ale słychać cykanie zaworów. Przy dodawaniu gazu słuchać taki śmieszny grzechot. W pierwszej chwili wystraszyłem się czy aby to nie panewki, ale stuk panewek jest całkiem inny, tutaj to słychać jak by zawór grzechotał. I pytanie moje do was czy mogły się rozregulować zawory po 2.5 tyś kilometrów??. Ogólnie auto nie straciło na mocy nic. Jest cały czas takie samo ale wnerwia mnie takie grzechotanie .

Nie wiem czy to się przyda ale autko nie traci nic oleju. Zawsze sprawdzam i nigdy nawet przez cały rok nie dolewałem ani kropelki. Nigdy też nie piłowałem jej "na zimnym" czy to też na gorącym silniku. Czasem przy wyprzedzaniu ale to tylko sporadycznie.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik się rozgrzeje, to to "cykanie" zmniejsza się lub cichnie? Jeżeli nie, to nie zawory.

Sprawdź, czy pod maską wszystko jest dokręcone. Może osłona kolektora grzechocze, może jakaś inna.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkie 1.6 8v klekoczą. Sam próbowałem coś z tym zrobić, po regulacji luzów było trochę lepiej, też na krótki czas.

Mechanik wymyślił teorię, że po takim przebiegu uklepały się dźwigienki, przez co nie da się ich dobrze wyregulować i trzeba byłoby je przeszlifować. Mam nadzieję, że w niedługim czasie uda mi się tym zająć to zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dochodzę do tego samego wniosku. Zobaczę jutro i dam znać. Tak jak mówię nic się nie dzieje "jak na razie' silnik pali od kopa, nie straciło mocy ale denerwuję mnie to. Jeżeli to zawory to 100 zł za ustawienie nie tak dużo. Jutro się dowiem i napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio płaciłem gdzieś 80zł bo jeszcze mi silnik umyli przy okazji to wyszło razem 100zł. Pytałem jeszcze w innych serwisach też mówili gdzieś do 100zł. Nie wiem ustawiane jest to na płytkach może to przez to. Zobaczę jutro i odpisze, jak nie jutro to odpiszę w czwartek wieczorem.

 

Ps. Powiem tak jeżeli mam dać 100zł i będzie mi to mruczeć jak wtedy to nawet słowa nie powiem. Po ostatniej regulacji silnik mruczał jak kiciuś więc zobaczymy.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku zawory reguluje się szczelinomierzem. Zajmuje to do godziny pracy (z przerwami na papieroska i kawę). Poza tym silnik i tak będzie klekotał (na zimnym na pewno), taka jego natura.

W dziale Download jest tutorial dla tej operacji. Przyjrzyj się i oceń stopień skomplikowania procedury.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wróciłem z tego co się okazało, to że silnik dziwnie głośno chodził "podczas jazdy" bo na postoju cichutko, wyszło że kolektor wydechowy ma dziurkę. Zostaje mi jego wymiana bo spawać się raczej nie opłaca "żeliwny jest". I teraz moje pytanko z jakich modeli by pasował taki kolektor, czy tylko z megane czy z innych też. Odpada kupno nowego bo koszt to 800zł!!!. Na allegro widziałem że chodzą używki w granicy 100, 130 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie gdzie nie przeczytam to piszą , że praktycznie w co drugiej megi to strzela. Tylko tak jak pisałem z których modeli będzie pasować?. Bo jak na obecna chwile wszędzie gdzie pytam nie mają takiego kolektora, a nie wiem czy ze scenica będzie też pasował?. Bo na allegro owszem są no ale to allegro tak też nie wie człek co kupi

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!