Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co to za egr?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Nabyłem niedawno autko z silnikiem F9Q1 czyli 1.9 dci 102 KM. Dokładnie jest to mitsubishi space star (silnik jest z renault gdyby ktoś nie wiedział :idea: ). I standardowo mam wyciek z przepustnicy gaszącej. Gdy zagłębiłem się w temat, zobaczyłem że cewka egr wisi sobie oddzielnie. Masakra. Chyba z tego zaworu też coś się sączy:( W ogóle cewka jakoś dziwnie wygląda, jakby nie była od tego silnika. Czyściłem niedawno egr w megane 1.9 dti 80 KM i egr w tamtym silniku powinien wyglądać tam samo jak w 1.9 dci 102 KM. Wprawdzie nie oddzielałem wtedy cewki od zaworu ale wygląda mi to jakoś inaczej. Na cewce nie ma żadnych napisów (nie ma napisu pierburg ani nic), jest tylko napisane "made in the UK" :applause: Czyżby ktoś zamontował co miał pod ręką byle nie łapało błędów? Przedstawiam na fotkach jak to wygląda. Jeśli ta cewka nie jest od tego silnika to od jakiego jest auta? Bo wtyczka z wiązki przewodów pasuje idealnie do tej cewki. A może po prostu czegoś brakuje przy tej cewce? No bo tak jak jest teraz to nie idzie w żaden sposób zamontować cewki do zaworu...

I jeszcze zapytam o taki króciec jak na dwóch ostatnich fotkach. Znajduje się za kolektorem ssącym patrząc od przodu auta do tyłu. Nawet nie wiem od czego to jest, jest to jakby od jakiegoś podciśnienia. Nie jest on do niczego podłączony. Tak ma być?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

post-56328-0-90803700-1396300866_thumb.jpg

post-56328-0-64712700-1396300907_thumb.jpg

post-56328-0-57152100-1396301157_thumb.jpg

post-56328-0-08549700-1396301168_thumb.jpg

post-56328-0-98020100-1396301450_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest zwykły egr od 1.9 dCi 102KM. Z tego co pamiętam to on był made in UK. W dti też były takie zawory, ale bardzo rzadko, być może pod koniec produkcji. Zdecydowanie częściej EGR w dti był sterowany podciśnieniem. Mój zawór nigdy się tak nie rozpołowił, ale zdarza się, że się rozpada na pół przy próbie wyjęcia zaworu z kolektora. Być może tu było to samo. Wcale bym się nie zdzwił, gdyby reszta zaworu w kolektorze była mocno zaklinowana przez syf, który się tam zebrał. W takiej sytuacji będzie trzeba prawdopodobnie zrzucić kolektor i pozbyć się tego co zostało w środku.

 

Podpowiem, że w renówkach wystarczyło odpiąć wtyczkę od egr-a i problem był zażegnany (błąd był widoczny tylko po podpięciu komputera). Jak jest w "mitasubiszi" to już nie wiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje megane dti było z końca 2002 i już taki egr siedział :) Z tym, że tam egr wyszedł bez problemu.

Też mi przyszło do głowy że przy próbie wyjęcia egr on się rozpołowił ale chyba powinien zostać ten kołnierz od cewki przy kolektorze? Bo go tam nie ma - albo jest zgubiony albo to jakaś inna wersja. W każdym razie próbowałem teraz wyjąć zawór i...mam problem. Nie mogę go ruszyć, stukałem, pukałem i nic :notacrook: Jest o tyle gorzej, że jak nie ma cewki, to nie ma za co pociągnąć. Tym bardziej, że zaczyna autko się dławić gdy zaczynam ruszać. Coś go dławi i potrafi zgasnąć przy delikatnym ruszaniu. Dziś mi nawet na wolnych obrotach sam zgasł. A jak się już ruszy to jedzie. Zapewne to problem egr.

Czy wiecie jak teraz wyciągnąć egr bez zdejmowania kolektora? Tym bardziej, że jak zdejmę kolektor to też chyba będzie ciężki dostęp. No ale wolałbym tego uniknąć. Aha, widać że ktoś już próbował tą cewkę z powrotem umiejscowić bo jest oklepana. W ogóle to da się tą cewkę teraz zamontować tak by się trzymała? Sama cewka jest sprawna bo teraz ją sprawdziłem. Trzpień cewki twardnieje jak powinien. Zawór też chyba nie jest zapieczony bo się rusza gdy go wciskam i odbija po puszczeniu.

Podpowiedzcie jak wyciągnąć teraz ten egr:(

 

Dodano: 10 kwi 2014 - 22:15

Jakoś udało mi się wyjąć zawór bez zdejmowania kolektora :) Nie było lekko ale się udało. Syf był okropny, wyczyściłem wszystko i złożyłem egr. Ale po włożeniu tych, nie wiem właściwie co to jest i jak to nazwać, kliników/nitów z otworami w środku (chyba do wentylacji cewki bo może te "nity" służą właśnie do tego, albo najprędzej do wentylacji i jednocześnie trzymają cewkę :) ), cewka miała minimalny, ledwie wyczuwalny luz. Teraz po kilku dniach widzę, że luz cewki zrobił się już dużo większy. Będę musiał wybrać egr i tak dumam co z tym teraz zrobić. Macie pomysł jak porządnie przymocować cewkę by nie dostawała co raz większych luzów i kiedyś ewentualnie w ogóle nie odleciała? Bo po mojemu to ona powinna być całkowicie sztywno. Dodam, że egr działa teraz właściwie. Auto przestało się dusić i gasnąć a wyświetlacz pokazuje nieco mniejsze spalanie:) Gdzieś wyczytałem, że ktoś zrobił w tych otworkach nity z gwoździ ale nie wiem czy to będzie dobre dla cewki. Cewka nie wymaga wentylacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!