Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co to za egr?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Nabyłem niedawno autko z silnikiem F9Q1 czyli 1.9 dci 102 KM. Dokładnie jest to mitsubishi space star (silnik jest z renault gdyby ktoś nie wiedział :idea: ). I standardowo mam wyciek z przepustnicy gaszącej. Gdy zagłębiłem się w temat, zobaczyłem że cewka egr wisi sobie oddzielnie. Masakra. Chyba z tego zaworu też coś się sączy:( W ogóle cewka jakoś dziwnie wygląda, jakby nie była od tego silnika. Czyściłem niedawno egr w megane 1.9 dti 80 KM i egr w tamtym silniku powinien wyglądać tam samo jak w 1.9 dci 102 KM. Wprawdzie nie oddzielałem wtedy cewki od zaworu ale wygląda mi to jakoś inaczej. Na cewce nie ma żadnych napisów (nie ma napisu pierburg ani nic), jest tylko napisane "made in the UK" :applause: Czyżby ktoś zamontował co miał pod ręką byle nie łapało błędów? Przedstawiam na fotkach jak to wygląda. Jeśli ta cewka nie jest od tego silnika to od jakiego jest auta? Bo wtyczka z wiązki przewodów pasuje idealnie do tej cewki. A może po prostu czegoś brakuje przy tej cewce? No bo tak jak jest teraz to nie idzie w żaden sposób zamontować cewki do zaworu...

I jeszcze zapytam o taki króciec jak na dwóch ostatnich fotkach. Znajduje się za kolektorem ssącym patrząc od przodu auta do tyłu. Nawet nie wiem od czego to jest, jest to jakby od jakiegoś podciśnienia. Nie jest on do niczego podłączony. Tak ma być?

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

post-56328-0-90803700-1396300866_thumb.jpg

post-56328-0-64712700-1396300907_thumb.jpg

post-56328-0-57152100-1396301157_thumb.jpg

post-56328-0-08549700-1396301168_thumb.jpg

post-56328-0-98020100-1396301450_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest zwykły egr od 1.9 dCi 102KM. Z tego co pamiętam to on był made in UK. W dti też były takie zawory, ale bardzo rzadko, być może pod koniec produkcji. Zdecydowanie częściej EGR w dti był sterowany podciśnieniem. Mój zawór nigdy się tak nie rozpołowił, ale zdarza się, że się rozpada na pół przy próbie wyjęcia zaworu z kolektora. Być może tu było to samo. Wcale bym się nie zdzwił, gdyby reszta zaworu w kolektorze była mocno zaklinowana przez syf, który się tam zebrał. W takiej sytuacji będzie trzeba prawdopodobnie zrzucić kolektor i pozbyć się tego co zostało w środku.

 

Podpowiem, że w renówkach wystarczyło odpiąć wtyczkę od egr-a i problem był zażegnany (błąd był widoczny tylko po podpięciu komputera). Jak jest w "mitasubiszi" to już nie wiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje megane dti było z końca 2002 i już taki egr siedział :) Z tym, że tam egr wyszedł bez problemu.

Też mi przyszło do głowy że przy próbie wyjęcia egr on się rozpołowił ale chyba powinien zostać ten kołnierz od cewki przy kolektorze? Bo go tam nie ma - albo jest zgubiony albo to jakaś inna wersja. W każdym razie próbowałem teraz wyjąć zawór i...mam problem. Nie mogę go ruszyć, stukałem, pukałem i nic :notacrook: Jest o tyle gorzej, że jak nie ma cewki, to nie ma za co pociągnąć. Tym bardziej, że zaczyna autko się dławić gdy zaczynam ruszać. Coś go dławi i potrafi zgasnąć przy delikatnym ruszaniu. Dziś mi nawet na wolnych obrotach sam zgasł. A jak się już ruszy to jedzie. Zapewne to problem egr.

Czy wiecie jak teraz wyciągnąć egr bez zdejmowania kolektora? Tym bardziej, że jak zdejmę kolektor to też chyba będzie ciężki dostęp. No ale wolałbym tego uniknąć. Aha, widać że ktoś już próbował tą cewkę z powrotem umiejscowić bo jest oklepana. W ogóle to da się tą cewkę teraz zamontować tak by się trzymała? Sama cewka jest sprawna bo teraz ją sprawdziłem. Trzpień cewki twardnieje jak powinien. Zawór też chyba nie jest zapieczony bo się rusza gdy go wciskam i odbija po puszczeniu.

Podpowiedzcie jak wyciągnąć teraz ten egr:(

 

Dodano: 10 kwi 2014 - 22:15

Jakoś udało mi się wyjąć zawór bez zdejmowania kolektora :) Nie było lekko ale się udało. Syf był okropny, wyczyściłem wszystko i złożyłem egr. Ale po włożeniu tych, nie wiem właściwie co to jest i jak to nazwać, kliników/nitów z otworami w środku (chyba do wentylacji cewki bo może te "nity" służą właśnie do tego, albo najprędzej do wentylacji i jednocześnie trzymają cewkę :) ), cewka miała minimalny, ledwie wyczuwalny luz. Teraz po kilku dniach widzę, że luz cewki zrobił się już dużo większy. Będę musiał wybrać egr i tak dumam co z tym teraz zrobić. Macie pomysł jak porządnie przymocować cewkę by nie dostawała co raz większych luzów i kiedyś ewentualnie w ogóle nie odleciała? Bo po mojemu to ona powinna być całkowicie sztywno. Dodam, że egr działa teraz właściwie. Auto przestało się dusić i gasnąć a wyświetlacz pokazuje nieco mniejsze spalanie:) Gdzieś wyczytałem, że ktoś zrobił w tych otworkach nity z gwoździ ale nie wiem czy to będzie dobre dla cewki. Cewka nie wymaga wentylacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!