Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z EGR-em


pauliosss

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki mam problem z egr-em wywala mi błąd. 1.9 DCI 102KM

Egr- czysty wymyty, ładnie pracuje, nawet podmieniałem elektryczną część na dobrą sprawną, żeby wykluczyć że to ona jest uszkodzona. Bład się pojawia na zimnym silniku i jak jade np. pod górkę na rozgrzanym nie ma tego problemu, wtedy jak dodaję gazu więcej i trzymam pojawia się kontrolka świec i się świeci przez może 30s może więcej trochę, samochód mocy nie traci jedzie tak samo, po podpięciu pod ddt wyskakuje bład egr, dodaję screen z tego błedu są tam jakieś parametry, może ktoś coś rozczyta. Dodatkowo w parametrach online, w resecie nauki egr nie ma żadnych parametrów i nie da się zresetować egr, a w paramterach egr tam gdzie jest napięcie egr Volt nie ma tak jakby napięcia, wydaje mi sie że powinno być. Jeszcze dodam do tego wszystkiego że mój samochód miał podobno kiedyś robiony chiptuning, czy mógł ktoś to zrobić nieudolnie i teraz sie tak dzieje???? Kable od egr sprawdziłem niby wyglądają na całe :applause: wkurza mnie to, bo wolałbym żeby egr działał sprawnie, myślałem że może zaślepiony jest u dołu w rurce, ale tak czy siak nawet jakby był to i tak by przecież działał... Nie mam już siły co może być uszkodzone...

Dorzucam dwa screeny 1. Bład i jego jakieś parametry przy jakich obr. itp.

2. Ekran Online że nie ma napięcia na egr.

post-61749-0-55121100-1396420742_thumb.jpgpost-61749-0-17977500-1396420754_thumb.jpg

Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to wiem że obwód sterowania egr, tylko że czemu nie działa w ogóle egr a błąd wywala. Ostatnio tydzień temu przez parę dni z tego co podpinałem nie było błędów czy może coś załączyło, czy może przypadek, a można odpiąć wtyczkę na pracującym silniku i sprawdzić napięcie czy podaje do egr-a miernikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedzwonić tzn, przepatrzeć tak :applause: Kable ida od egr-a grubą wiązką do tego komputera na prawym błotniku tak? Kolory powinny być takie same tak? tam można zmierzyć czy wychodzi napięcie jak tutaj nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaaa teraz rozumiem..

 

Dodano: 03 kwi 2014 - 14:27

Problem rozwiązany, sprawdziłem napięcie na zapłonie, pojawiło się ponad 8V myślę nie jest źle, więc szukam dalej. W kolektorze gdzie jest EGR z tyłu było sklepisko nagaru twarde, że rozłupywałem to młotkiem i śrubokrętem, na pierwszy rzut oka nie bylo tego widać, ale po zaświeceniu lampą i wbiciu noża już tak, dlatego to blokowało talerzyk egr-a ktory nie mógł się otworzyć i wywalało błeda, wyczyściłem również takie boczne kanaliki tam z lewej i prawej, oczywiście przed czyszczeniem nie było ich widać, bo tak były zesklepione. I co z tego że egr był na błysk, jak nie dalo go otworzyć, rurka karbowana od razu wyschła z oleju. Piszę żeby ktoś inny się kiedyś nie męczył jak ja, pierwsza proba pojechałem i ledwie do domu wróciłem, nie miał siły jechać pod mała górkę na pół sprzęgle, myśle aby się dowlec na podwórko, rozkręciłem, zblokowały kawaleczki resztek sadzy talerzyki, wyczyściłem jeszcze raz, złożyłem odpał i jest miodzio, parametry przepływomierza pokrywają się idealnie, najlepsze było to że po założeniu egr-a i przygazówce w życiu tyle sadzy nie widzialem z tyłu, jak w ameryce co te ciężarówki przerabiają na wyścigi i wali im z komina, przejechałem się i już prawie nie dymi, buta ma na pewno lepszego teraz, jeszcze myślę kiedyś odkręcić cały kolektor ssący i go wyczyścić porządnie, jak tutaj było tak zabite, to i dalej na pewno nie mniej jest tego syfu. Grunt że problem rozwiązany.

 

P.S Wiem że nie tutaj, ale mam jeszcze pytanie w DDT temp. płynu osiągnęła 98C, na desce 4 kropka a wentylator się nie właczył, więc załączyłem klimę żeby go schłodzić trochę i nie wiem czy mam zły czujnik, czy załącza go jeszcze później.

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :applause:

 

EDIT:

Za wcześnie się pochwaliłem podczas jazdy na zimnym tylko na zimnym lub takim do 50C rozgrzanym, (potem na temp. Roboczej 90C nie ma nic nie wyświetla), ale tak to pod górkę kontrolka mrugnie i błąd egr w ddt znowu, ale chociaż siły odzyskał a działa egr równo z przeplywką bo wcześniej pokazywalo jakby był zaslepiony.

wcześniej 3000obr, to jakbym wszystko z niego wyciskał, teraz od 2500 do 4000obr ciągnie jak szalony.

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na tym myślałem, założyłem drugi elektro dałem dzisiaj mu parę razy 4500obr zobaczymy czy pomoże, dzisiaj już nie zapalala się kontrolka. A i z egr, jazda ze stała prędkościa pokazuje większe o litr spalanie. Ale i tak nie będę zaslepiac, najwyżej nowy kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Winny okazał się przepływomierz, wymieniłem i inny samochód ciągnie jak szalony teraz, spalanie spadło, ciszej pracuje. Błąd wyskakiwal egr - a ale w parametrach błędu nie zgadzały się pokrycia mieszanki spalin, na zimnym za dużo dawkę spalin dostawał i był lekki muł, teraz żywy od razu po odpaleniu i żadnego błędu. Widać nie zawsze błąd egr-a może oznaczać jego awarię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!