Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z EGR-em


pauliosss

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki mam problem z egr-em wywala mi błąd. 1.9 DCI 102KM

Egr- czysty wymyty, ładnie pracuje, nawet podmieniałem elektryczną część na dobrą sprawną, żeby wykluczyć że to ona jest uszkodzona. Bład się pojawia na zimnym silniku i jak jade np. pod górkę na rozgrzanym nie ma tego problemu, wtedy jak dodaję gazu więcej i trzymam pojawia się kontrolka świec i się świeci przez może 30s może więcej trochę, samochód mocy nie traci jedzie tak samo, po podpięciu pod ddt wyskakuje bład egr, dodaję screen z tego błedu są tam jakieś parametry, może ktoś coś rozczyta. Dodatkowo w parametrach online, w resecie nauki egr nie ma żadnych parametrów i nie da się zresetować egr, a w paramterach egr tam gdzie jest napięcie egr Volt nie ma tak jakby napięcia, wydaje mi sie że powinno być. Jeszcze dodam do tego wszystkiego że mój samochód miał podobno kiedyś robiony chiptuning, czy mógł ktoś to zrobić nieudolnie i teraz sie tak dzieje???? Kable od egr sprawdziłem niby wyglądają na całe :applause: wkurza mnie to, bo wolałbym żeby egr działał sprawnie, myślałem że może zaślepiony jest u dołu w rurce, ale tak czy siak nawet jakby był to i tak by przecież działał... Nie mam już siły co może być uszkodzone...

Dorzucam dwa screeny 1. Bład i jego jakieś parametry przy jakich obr. itp.

2. Ekran Online że nie ma napięcia na egr.

post-61749-0-55121100-1396420742_thumb.jpgpost-61749-0-17977500-1396420754_thumb.jpg

Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to wiem że obwód sterowania egr, tylko że czemu nie działa w ogóle egr a błąd wywala. Ostatnio tydzień temu przez parę dni z tego co podpinałem nie było błędów czy może coś załączyło, czy może przypadek, a można odpiąć wtyczkę na pracującym silniku i sprawdzić napięcie czy podaje do egr-a miernikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedzwonić tzn, przepatrzeć tak :applause: Kable ida od egr-a grubą wiązką do tego komputera na prawym błotniku tak? Kolory powinny być takie same tak? tam można zmierzyć czy wychodzi napięcie jak tutaj nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaaa teraz rozumiem..

 

Dodano: 03 kwi 2014 - 14:27

Problem rozwiązany, sprawdziłem napięcie na zapłonie, pojawiło się ponad 8V myślę nie jest źle, więc szukam dalej. W kolektorze gdzie jest EGR z tyłu było sklepisko nagaru twarde, że rozłupywałem to młotkiem i śrubokrętem, na pierwszy rzut oka nie bylo tego widać, ale po zaświeceniu lampą i wbiciu noża już tak, dlatego to blokowało talerzyk egr-a ktory nie mógł się otworzyć i wywalało błeda, wyczyściłem również takie boczne kanaliki tam z lewej i prawej, oczywiście przed czyszczeniem nie było ich widać, bo tak były zesklepione. I co z tego że egr był na błysk, jak nie dalo go otworzyć, rurka karbowana od razu wyschła z oleju. Piszę żeby ktoś inny się kiedyś nie męczył jak ja, pierwsza proba pojechałem i ledwie do domu wróciłem, nie miał siły jechać pod mała górkę na pół sprzęgle, myśle aby się dowlec na podwórko, rozkręciłem, zblokowały kawaleczki resztek sadzy talerzyki, wyczyściłem jeszcze raz, złożyłem odpał i jest miodzio, parametry przepływomierza pokrywają się idealnie, najlepsze było to że po założeniu egr-a i przygazówce w życiu tyle sadzy nie widzialem z tyłu, jak w ameryce co te ciężarówki przerabiają na wyścigi i wali im z komina, przejechałem się i już prawie nie dymi, buta ma na pewno lepszego teraz, jeszcze myślę kiedyś odkręcić cały kolektor ssący i go wyczyścić porządnie, jak tutaj było tak zabite, to i dalej na pewno nie mniej jest tego syfu. Grunt że problem rozwiązany.

 

P.S Wiem że nie tutaj, ale mam jeszcze pytanie w DDT temp. płynu osiągnęła 98C, na desce 4 kropka a wentylator się nie właczył, więc załączyłem klimę żeby go schłodzić trochę i nie wiem czy mam zły czujnik, czy załącza go jeszcze później.

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :applause:

 

EDIT:

Za wcześnie się pochwaliłem podczas jazdy na zimnym tylko na zimnym lub takim do 50C rozgrzanym, (potem na temp. Roboczej 90C nie ma nic nie wyświetla), ale tak to pod górkę kontrolka mrugnie i błąd egr w ddt znowu, ale chociaż siły odzyskał a działa egr równo z przeplywką bo wcześniej pokazywalo jakby był zaslepiony.

wcześniej 3000obr, to jakbym wszystko z niego wyciskał, teraz od 2500 do 4000obr ciągnie jak szalony.

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na tym myślałem, założyłem drugi elektro dałem dzisiaj mu parę razy 4500obr zobaczymy czy pomoże, dzisiaj już nie zapalala się kontrolka. A i z egr, jazda ze stała prędkościa pokazuje większe o litr spalanie. Ale i tak nie będę zaslepiac, najwyżej nowy kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Winny okazał się przepływomierz, wymieniłem i inny samochód ciągnie jak szalony teraz, spalanie spadło, ciszej pracuje. Błąd wyskakiwal egr - a ale w parametrach błędu nie zgadzały się pokrycia mieszanki spalin, na zimnym za dużo dawkę spalin dostawał i był lekki muł, teraz żywy od razu po odpaleniu i żadnego błędu. Widać nie zawsze błąd egr-a może oznaczać jego awarię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!