Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znosi samochód w lewo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zakupiłem ponad miesiąc temu megankę i po pewnym czasie zauważyłem że na równej prostej nawierzchni, po puszczeniu kierownicy auto powoli zaczyna jechać w samoczynnie w lewo.

Pierwszym krokiem jaki uczyniłem była wycieczka do wulkanizacji, gdyż autko kupiłem na alu z letnimi oponami, a przywiozłem z autem stalówki z zimowymi. Z moich przypuszczeń wynikało, że poprzedni właściciel koła zmieniał sobie sam w garażu i nie opisywał kół (zakład wulkanizacyjny do którego jeździmy z ojcem od lat podpisuje opony, aby zawsze zakładać w to samo miejsce - no bo wiadomo ścierają się inaczej). Z tego też powodu moje podejrzenie padło, że może po prostu są koła pomieszane.

 

Na wulkanizacji kółka mi sprawdzili, wyważyli w jednym uszczelnili lekko puszczający zawór(z czujnikiem - stąd uszczelnienie, zamiast wymiany bo to duży wydatek).

Sprawdzili opony miernikiem i wyszło że z przodu są 7mm i z tylu 8mm, czyli by wskazywało ze na 99% oba przody są z przodu, i oba tyły z tyłu. Ale zaczęliśmy zabawę..

Przejechałem się, nadal ściągało na lewo tak samo jeśli nawet nie gorzej.

Wróciłem do wulkanizacji, przełożyli przód lewy z prawym. Powiedzieli, że jak teraz będzie nadal znosić w lewo to to nie opony.

Aczkolwiek, zaczęło znosić w prawo... Po tygodniu potestowania czy się nie ułożą wróciłem i myślałem że w związku z tym znaleźliśmy przyczynę, a oni powiedzieli że nie wiedzą o co chodzi i znowu zamienili koła, tym razem przód tak jak był aktualnie dali na tył, a tył na przód z zamianą stron... i znowu znosi na lewo.

 

Czy ktoś może coś z tego rozumie, bo ja już przestaje. Na logikę tylko wydaje mi się że to musi być coś z kołami bo jeśli to by było:

- coś z ukladem kier.

- zbieżnością

- zawieszeniem

 

to chyba "mieszkanka" kół nie zmieniała by strony ściągania samochodu? Czy źle rozumuję?

Nie wiem może któraś felga jest krzywa, tylko "oponiarze" nie potrafili tego sprawdzić?

Przy większych prędkościach słychać takie - co prawda bardzo ciche, ale jednak - dudnienie jak bębęn pralki (coś takiego jak by łożysko się kończyło albo właśnie krzywa felga). Tylko czy to może mieć wpływ na znoszenie?

Nadmienię także, że kierownica po którejś zbieżności jest trochę źle ustawiona (pewnie ktoś niechlujnie wyregulował) gdyż auto w trakcie jazdy prosto ma lekko dosłownie 1-5 stopni przekręconą kierownicę w lewo (a przynajmniej tak mi się wydaje)

 

Generalnie nie wiem co mam z tym dalej zrobić, myślę ze już nie ma sensu próbować kolejnych ostawień kol, bo tak jak pisałem wcześniej 8mm 7mm bieżnika wskazuje ze kola parami tak jak sa byly na przód/tył.

A nie chcę też jechać do serwisu w ciemno, bo aktualnie mój zaufany mechanik już nie jest zaufany, a bez jakiegoś konkretnego przypuszczenia to boję się że mnie skasują na 10 możliwych sposobów a przyczynę znajdą na samym końcu...

 

W załączeniu plik ukazujący jakie były kombinacje na wulkanizacji w oznaczonym kierunkiem ściągania auta.

Z góry dzięki

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

 

Sorry - poprawiłem, pl znaki ciężko mi się piszę bo mam w domu klawiaturę z "za długą spacją", a jestem przyzwyczajony do tej z pracy.

post-68602-0-30592600-1397084825_thumb.jpg

Edytowane przez cookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak słyszysz dudnienie , to pewnie któraś z opon ma uszkodzony kord , wulkanizator na wyważarce powinien to zobaczyć.

<><><><><><><><><><>><><><><>

sprawdź zawieszenie i kieruj się na geometrię.

 

Regulamin pkt.5.9 - Enter Aston76

 

Proponuję Koledze przypomnieć sobie regulamin forum i do niego się stosować. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją megi też ciągnęło w lewo, po zamianie kół w prawo. Pomogło zerowanie kąta skrętu, teraz jeździ prosto.

W tym temacie jak to zrobić: http://megane.com.pl/topic/1517-tipstricks-zerowanie-kata-skretu-ukladu-wspomagania/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi!

 

Przepraszam, przyznam się szczerzę, że nie zaglądałem tutaj od jakiegoś czasu, bo długo nikt nie odpowiadał i już nie miałem wiary że ktoś to zrobi. Poza tym ostatnio miałem tyle na głowie że ściąganie samochodu zeszło na dalszy plan, bo miałem czas tylko lać paliwo i jeździć, a nie się zastanawiać :D

 

Miesiąc temu oddałem go do serwisu (nie Renault, ale porządny serwis ze stacją diagnostyczną) i zdiagnozowali zużyty lewy drążek kierowniczy. Po wymianie i ustawieniu zbieżności jest dużo lepiej, auto generalnie jeździ prosto nie ciągnie go już przy jeździe na prostej na pas obok. Jedyne to zostało to własnie tendencja wspomagania kierownicy do uciekania na lewo - łatwiej idzie w lewo niż w prawo (tak jakby po lewej stronie kierownicy był zawieszony mały odważnik który przy najmniejszym wyboju sprawia że kierownica "spada" w lewo). Na wybojach własnie jest to najbardziej widoczne, zwykle kierownica w samochodach jak się jedzie po wybojach bez trzymanki ucieka w tą stronę gdzie ma "najłatwiej", tutaj ucieka zwykle w lewo - bo tam ma własnie "łatwiej" takie jest przynajmniej wrażenie z jazdy.

 

Bardzo mi do tego pasuje ta kalibracja kąta, którą podesłał babus, muszę spróbować. Tym bardziej biorąc pod uwagę, że przy wyższych prędkościach problem występuje w mniejszym stopniu - a jak wiadomo celem tego elektronicznego wspomagania jest zacieśnianie się układu wraz z prędkością dla bezpieczeństwa. No i jak kierownica się zacieśnia to przestaje schodzić tak łatwo w lewo. Wielkie dzięki muszę wypróbować!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!