Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dymi przy wysokich prędkościach


XxxCinuxxX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otoż mam mały problem z moją megi a mianowicie zauważyłem że od pewnego czasu przy predkości 140km/h (prawie 4000 obr./min) zaczęła dymić na szaro-niebiesko a na CB mówią że czuć frytkami więc zacząłem podejrzewać pierścienie tłokowe ale wkręcając silnik na biegu jałowym nawet do 4500obr./min ani grama dymku. Więc moje pytanie brzmi czy to aby napewno pierścienie? Druga sprawa to że przy ruszaniu silnik tak jakby pływał, przy 1500obr./min tak jakby zamula (na PB i LPG) a powyżej 1500obr./min elegancko przyspiesza. Dodam że czasem strzeli na gazie (w momencie zamulenia). A więc temu próbowałem zaradzić i wymieniłem:

-świece

-kable

-sprawdziłem silniczek krokowy LPG (OK)

-filtr LPG

-filtr powietrza

I na chwile pomogło lecz po 4 dniach znow zaczęła pływać ale już nie tak jak wcześniej. Obawiam się że to jednak może mieć coś wspólnego z pierścieniami tłokowymi (spadek ciśnienia w cylindrach). I chciałbym wiedzieć czy idę dobrym tropem. Jeżeli rzeczywiście się szykuje remont to co oprócz pierścieni, uszczelki pod głowicą, planowania, rozrządu, wymiany uszczelniaczy zaworowych będę jeszcze potrzebował?

Edytowane przez XxxCinuxxX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia sprężania jeszcze nie sprawdzałem ale podjadę na jakiś warsztat sprawdzić bo na 1 uzycie nie będę kupował manometru. A co do oleju to jakoś makabrycznie go nie ubywa (na 2500km dolałem troszkę mniej niż 100ml)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rzeczywiście się szykuje remont to co oprócz pierścieni, uszczelki pod głowicą, planowania, rozrządu, wymiany uszczelniaczy zaworowych będę jeszcze potrzebował?

Uszczelki (lub uszczelniacza) miski olejowej. Jeżeli masz zamiar robić to sam, musisz posiadać klucze (nasadki) typu Spline. Potrzebne są one do odkręcenia korbowodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, dwoma paliwami się nie zasila. Dzisiaj sprawdziłem kompresję z próą olejową (po 5ml czyli tyle ile w wyzej podanym linku) i wyniki są następujące:

1 cylinder-175 psi

2 cylinder-175 psi

3 cylinder-175 psi

4 cylinder-175 psi

Natomiast jak wlewalem po 10ml to kompresja jeszcze bardziej wzrosła i wynosiła 190 psi.

Edytowane przez XxxCinuxxX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to co najmniej pierścienie do wymiany. Trzeba przy rozbiórce pomierzyć tuleje cylindrów i tłoki. Może się zdarzyć, że tłoki też trzeba będzie wymienić. Może być też konieczny szlif tulei. Ale bez rozebrania silnika, to tylko gdybanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że najpierw rozebrać motor a później dopiero zakupić pierścienie a także panewki które też może będą potrzebne nad wymiarowe. Tylko z panewkami jest mały problem bo szukałem w sieci i nie znalazłem żadnego sklepu w którym mógłbym takie panewki zakupić, może znasz jakiś dobry sklep internetowy w którym mógłbym je dostać? Nawet u mnie na miejscu w inter-cars'ie nie mają.

 

Dodano: 15 kwi 2014 - 22:00

Druga sprawa to zauważyłem ze strzela na LPG tylko wtedy jak jest rozgrzana do tych 90oC natomiast jak ostygnie tak do 40oC to nic takiego się nie dzieje, więc podejrzewam 2 rzeczy albo czujnik położenia wału korbowego albo któraś z cewek. I mam właśnie pytanko, jak sprawdzić cewki czy są sprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!