Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamulone auto,słaba moc motor 1.4


maximusproximus

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik do spokojnej jazdy, a w dzisiejszych czasach przy ruchu jaki występuje na naszych drogach, praktycznie bez możliwości wyprzedzenia, samochodu który leci 90km/h.

 

Nie wiem co Wy tam macie pod maskami ale mi te 75 kucyków styka aby wyprzedzać przy 90 km/h. Zdrowasiek nie odmawiam, po prostu redukuję na 4 i szpula :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy gadacie, ja tez mam 1.4 i 75 KM i jeszcze na LPG i na autostradzie smigam 150-160, najszybciej lecialem 175 km/h. A co do wyprzedzania to wystarczy zredukowac na 4 i juz ladnie ciagnie. Najslabiej jest na jedynce, jest bardzo krotkie przelozenie. Autko krece zawsze tak do 3500-4000 obr i pieknie chodzi. Fakt nie jest to auto mocne, ale nie jest az tak mulowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym silnikiem też da się jeździć tylko trzeba umieć. Ja mam jeszcze mniej kucyków bo 70 więc jeśli już jadę meganką, a żadko mi się to zdarza, to podczas wyprzedania wrzucam trójkę przy 70km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale coś mi sie to jeszcze nie podoba, bo jak by tak rzeczywiście było to inne objawy by jeszcze miał, a tu pali od kopa ,zero kopcenia z rury, pali w normie i jeszcze na pomiarze spalin by wyszło a tu wszystko wzorcowe.Szlak mnie trafi z tym motorem, niedługo sprawdze jeszcze cewke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bierze olej? to wyjaśni wiele.

przyczyną słabego sprężania może być jeszcze:

-źle ustawione zawory i sie całkowicie sie nie zamykają

-zawieszające sie zawory

-uszczelniacze na zaworach już nie pierwszej jakości.

ale z tego wszystkiego to silnik na pewno był by słabszy niż powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierze oleju i tak jak pisałem z wydechu też nic nie kopci, a co do zaworów właśnie dlatego zakupiłem ten przyrząd do pomiarów żeby zlokalizować czy zawory są w porządku, ale nie wydaje mi się żeby naraz wszystkie były rozregulowane lub wszystkie miały jakąś usterkę bo pomiar jest jednakowy na wszystkich cylindrach.Czy może pisał tu ktoś na forum o technice mierzenia ciśnienia w cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za technika. wykręcasz świece wsadzasz manometr do gniazda i kręcisz rozrusznikiem do skończenia pomiaru( u mnie manometr puszcza powietrze co dobrze słychać) i odczytujesz wynik.

przyrząd do pomiarów
wielki mi przyrząd -parę listków blachy o odpowiedniej grubości)

Sprawdź po pierwsze zawory a jak to nic nie da to potem ściągnij głowicę(jeżeli rozrząd był przestawiony może coś jest nie tak z zaworami) wymień uszczelkę pod głowicą.

jeżeli nie bierze oleju to może świadczyć o jeszcze w miarę dobrych pierścieniach.

jak myślisz o cewkach to może tylko opcjonalnie ale nie wydaje mi sie. chociaż może i warto. co do cewki to na szrocik i pożycz jakąś i zobacz czy będą zmiany(najtaniej i najskuteczniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam 1.4 B 55KW 8V i nie wydaje mi się że to jest mułowate auto, nie powiem w porównaniu z większymi pojemnościami i większą liczbą zaworów nie ma szans ale przy 90 nie redukuje tylko gaz w podłoge i do przodu. Nie nażekam da się jeżdzić.

Ale nie o to tu chodzi jeżeli faktycznie masz takie ciśnienie na cylindrach to troszke za mało może faktycznie zawory się nie domykają trzeba ich zpolerować i wymienić uszczelniacze jeżeli auto z zachodu i z przestawionym rozeządem to jakiś mechanior złożył rozrząd do kupy aby auto odpaliło dało się jechać i do sprzedania. Stawiałbym na zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do zaworów właśnie dlatego zakupiłem ten przyrząd do pomiarów
z tego zrozumiałem inaczej
motor ciepły
moim zdaniem to powadzi do zafałszowania wyników.

świece powinno sie wykręcać na letnim(zimnym)-(chociaż na ciepłym wychodzą lepiej ale szybciej można uszkodzić gwint) silniku i pomiar jest na zimnym.

sinik po który był nagrzany przed pomiarem jest dodatkowo uszczelniony olejem i to może wpływać na zwiększenie kompresji ale na pewno nie znacznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie identyczny silnik (jak juz zauważył bronius :( ). Mój jest nawet starszy, bo z początku '99r i ma przejechane 156tys km, w tym 110tys. na LPG. Swego czasu rozpedziłem go do licznikowych 190km/h. NIe wiem ile było faktycznie. Załóżmy że 180. Teraz nadal śmiga przyzwoicie. Choć nie sprawdzam go ile pójdzie, to do 140km/h wystarczy naprawdę chwila (trasa AK i most Grota nie sa długie a aut tez nie mało).

Co do elastycznosci. No cóż. Wyprzedzająć redukuje do 4. Tyle wystarcza.

Swego czasu jeździłem nie mało Kangoo z takim silnikiem. Na pierwszych trzech biegach był zrywniejszy niz Meganka, ale miał inne przełozenia. W trzy osoby plus bagaż rozpędzał się max. do 160km/h.

 

PS. Jestem nieco zaskoczony, że w Megi z roku 2000 znalazł sie jeszcze E7J. Jaka to wersja Meganki? Ze zdjęcia wnioskuję, że raczej nie 1.4e bo ma klimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!