Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamulone auto,słaba moc motor 1.4


maximusproximus

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik do spokojnej jazdy, a w dzisiejszych czasach przy ruchu jaki występuje na naszych drogach, praktycznie bez możliwości wyprzedzenia, samochodu który leci 90km/h.

 

Nie wiem co Wy tam macie pod maskami ale mi te 75 kucyków styka aby wyprzedzać przy 90 km/h. Zdrowasiek nie odmawiam, po prostu redukuję na 4 i szpula :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy gadacie, ja tez mam 1.4 i 75 KM i jeszcze na LPG i na autostradzie smigam 150-160, najszybciej lecialem 175 km/h. A co do wyprzedzania to wystarczy zredukowac na 4 i juz ladnie ciagnie. Najslabiej jest na jedynce, jest bardzo krotkie przelozenie. Autko krece zawsze tak do 3500-4000 obr i pieknie chodzi. Fakt nie jest to auto mocne, ale nie jest az tak mulowate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym silnikiem też da się jeździć tylko trzeba umieć. Ja mam jeszcze mniej kucyków bo 70 więc jeśli już jadę meganką, a żadko mi się to zdarza, to podczas wyprzedania wrzucam trójkę przy 70km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale coś mi sie to jeszcze nie podoba, bo jak by tak rzeczywiście było to inne objawy by jeszcze miał, a tu pali od kopa ,zero kopcenia z rury, pali w normie i jeszcze na pomiarze spalin by wyszło a tu wszystko wzorcowe.Szlak mnie trafi z tym motorem, niedługo sprawdze jeszcze cewke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bierze olej? to wyjaśni wiele.

przyczyną słabego sprężania może być jeszcze:

-źle ustawione zawory i sie całkowicie sie nie zamykają

-zawieszające sie zawory

-uszczelniacze na zaworach już nie pierwszej jakości.

ale z tego wszystkiego to silnik na pewno był by słabszy niż powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierze oleju i tak jak pisałem z wydechu też nic nie kopci, a co do zaworów właśnie dlatego zakupiłem ten przyrząd do pomiarów żeby zlokalizować czy zawory są w porządku, ale nie wydaje mi się żeby naraz wszystkie były rozregulowane lub wszystkie miały jakąś usterkę bo pomiar jest jednakowy na wszystkich cylindrach.Czy może pisał tu ktoś na forum o technice mierzenia ciśnienia w cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za technika. wykręcasz świece wsadzasz manometr do gniazda i kręcisz rozrusznikiem do skończenia pomiaru( u mnie manometr puszcza powietrze co dobrze słychać) i odczytujesz wynik.

przyrząd do pomiarów
wielki mi przyrząd -parę listków blachy o odpowiedniej grubości)

Sprawdź po pierwsze zawory a jak to nic nie da to potem ściągnij głowicę(jeżeli rozrząd był przestawiony może coś jest nie tak z zaworami) wymień uszczelkę pod głowicą.

jeżeli nie bierze oleju to może świadczyć o jeszcze w miarę dobrych pierścieniach.

jak myślisz o cewkach to może tylko opcjonalnie ale nie wydaje mi sie. chociaż może i warto. co do cewki to na szrocik i pożycz jakąś i zobacz czy będą zmiany(najtaniej i najskuteczniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam 1.4 B 55KW 8V i nie wydaje mi się że to jest mułowate auto, nie powiem w porównaniu z większymi pojemnościami i większą liczbą zaworów nie ma szans ale przy 90 nie redukuje tylko gaz w podłoge i do przodu. Nie nażekam da się jeżdzić.

Ale nie o to tu chodzi jeżeli faktycznie masz takie ciśnienie na cylindrach to troszke za mało może faktycznie zawory się nie domykają trzeba ich zpolerować i wymienić uszczelniacze jeżeli auto z zachodu i z przestawionym rozeządem to jakiś mechanior złożył rozrząd do kupy aby auto odpaliło dało się jechać i do sprzedania. Stawiałbym na zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do zaworów właśnie dlatego zakupiłem ten przyrząd do pomiarów
z tego zrozumiałem inaczej
motor ciepły
moim zdaniem to powadzi do zafałszowania wyników.

świece powinno sie wykręcać na letnim(zimnym)-(chociaż na ciepłym wychodzą lepiej ale szybciej można uszkodzić gwint) silniku i pomiar jest na zimnym.

sinik po który był nagrzany przed pomiarem jest dodatkowo uszczelniony olejem i to może wpływać na zwiększenie kompresji ale na pewno nie znacznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie identyczny silnik (jak juz zauważył bronius :( ). Mój jest nawet starszy, bo z początku '99r i ma przejechane 156tys km, w tym 110tys. na LPG. Swego czasu rozpedziłem go do licznikowych 190km/h. NIe wiem ile było faktycznie. Załóżmy że 180. Teraz nadal śmiga przyzwoicie. Choć nie sprawdzam go ile pójdzie, to do 140km/h wystarczy naprawdę chwila (trasa AK i most Grota nie sa długie a aut tez nie mało).

Co do elastycznosci. No cóż. Wyprzedzająć redukuje do 4. Tyle wystarcza.

Swego czasu jeździłem nie mało Kangoo z takim silnikiem. Na pierwszych trzech biegach był zrywniejszy niz Meganka, ale miał inne przełozenia. W trzy osoby plus bagaż rozpędzał się max. do 160km/h.

 

PS. Jestem nieco zaskoczony, że w Megi z roku 2000 znalazł sie jeszcze E7J. Jaka to wersja Meganki? Ze zdjęcia wnioskuję, że raczej nie 1.4e bo ma klimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!