Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po wymianie rozrządu-problemy


Cornell4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto chodziło dobrze bez żadnych szarpań itp,ale przyszła pora na wymianę rozrządu.

Oddałem samochód na wymianę.Odebrałem auto w ten sam dzień. Wyczułem że ma za wysokie obroty, jeden mechanik stwierdził że faktycznie auto miało za niskie obroty i zwiększył na lince(bo nie chciał palić na zimnym). Jadąc do domu zauważyłem że ma za wysokie obroty, szarpie autem, dodając gazu nie przyśpiesza tylko zmula, odejmując gazu szarpie całym autem.Wymieniłem silniczek krokowy bo tak mi zalecił "szpec" . auto zachowuje się tak samo. Zawiozłem je z powrotem do mechanika. po 3 dniach grzebania udało im się tylko troche naprawić objawy przy odpuszczaniu gazu, twierdząc że gdzieś im się mógł o milimetr przestawić rozrząd ale że już na pewno jest teraz wszystko dobrze ustawione. No i jestem w kropce, o co chodzi? Czy dalej jest ustawiony rozrząd źle ?

Przy odpaleniu obroty są niskie i falują ,z nagrzewaniem się silnika stabilizują się, lecz linka jest o wiele za mocno naciągnięta przez co auto jedzie "dziwnie" ,dodaję gazu a tu wielkie nic i dopiero przyśpiesza.

Jakaś rada ?

 

pozdrawiam

Edytowane przez Cornell4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć do tego "szpeca" niech to naprawi na WŁASNY koszt. Jeżeli przed wymianą było ok to na jaką cholerę ruszał linkę. Niech to zrobi jeszcze raz jak się należy, i tą linkę da w ten sam sposób co była przed wymianą. :)

PS.A jakie miało obroty przed wymianą , że ty i szpec uważaliście że są za małe??. W Megane łatwo się pomylić bo zegary nie idą od 0 tylko od 500 obrotów. Książkowe to 750 " ta kreska między 500 a 1000, dopuszcza się + - 50

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zawsze miało 750, niewielkie skoki +20 /- 20. Po odebraniu samochodu miałem 1200 obroty. OD razu w garażu ustawiłem na stan jak wcześniej linka była zamocowana. Po tym auto nie odpalało, miało za niskie obroty. Zamontowałem drugi silniczek. Poprawiło się lecz przy odpalaniu na zimnym dalej auto nie może przez chwile nabrać mocy i skacze między 500 a 1000. Szpece robili rozrząd 3 razy, nie wytrzymałem i zawożę auto jutro dalej do zaprzyjaźnionego mechanika na diagnoze.

Linka ustawiona jest wysoko bo pewnie na standardowym ustawieniu auto kaleczy obroty, ale dlaczego tak by to się przestawiło ?

Edytowane przez Cornell4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciaganie linki gazu to zwykłe druciarstwo. Od tego jest silniczek biegu jałowego żeby dawkował powietrze a nie szalone pomysły majstra.

Moim zdaniem trzeba jednak zdiagnozować czy coś się nie zepsuło nie związanego z rozrządem. Jak działa sonda lambda, czujnik temp. powietrza zasysanego, czujnik podciśnienia, czujnik położenia wału, czujnik spalania stukowego itp.

Opisywane objawy mało wskazują na błąd złożenia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywane objawy mało wskazują na błąd złożenia rozrządu.

Znam przynajmniej jeden taki przypadek, co prawda w 1,4/16V w Megane Kombi '02. Po ponownym ustawieniu rozrządu opisane powyżej objawy ustąpiły.

Tyle, że nikt nie wpadł na to żeby podciągać linkę gazu, ani nie była ruszana śrubka na przepustnicy. W ogóle nikt nie dotykał przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za rady.

Rozrząd mechanicy ustawiali 3 razy. Zdiagnozowałem teraz że silniczek krokowy ma luz, dokręciłem ile się da lecz i tak pęknięta jest uszczelka pod silniczkiem,może mieć to jakiś wpływ na pracę. Ale czemu jeśli wcześniej ten silniczek miał taki luz, linka była naciągnięta niżej i auto hulało?

Od razu się domyśliłem że jest zrobiona fuszera po tym jak mechanik powiedział mi :"słuchaj on zawsze miał takie niskie obroty jak zapalał?" nieee.

Przepustnica podejrzewam jest zapchana, czujnik wału brudny, ale nie na tyle by auto się zachowywało tak jak teraz, może coś uszkodzili. jutro się może dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pęknięta jest uszczelka pod silniczkiem,może mieć to jakiś wpływ na pracę.

Tak, tamtędy dostaje się "obce" powietrze z tym, że raczej byłby wyższe obroty.

Jeżeli twierdzisz, że rozrząd jest ustawiony dobrze to pozostaje przepustnica, trzeba zdjąć i przeczyścić. Uszczelka pod krokowy musi być cała, a silniczek przykręcony. Nie może latać luźno. Silniczek też się da wyczyścić.

Od razu polecam odpięcie akumulatora, po zamontowaniu całości na silniku, najpierw trzeba przyuczyć silniczek. Jak to zrobić opisane jest na forum więc nie będę ponownie tego opisywał.

Czujnik położenia wału można przeczyści, nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie dziwi was to że PRZED wymianą rozrządu " jak twierdzi autor" było ok a po już nie jest?. Może nie trzeba nic grzebać tylko zresetować kompa jak pisał Przemo, bo może podczas tego majsterkowania przy przepustnicy coś się zrypało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręciłem silniczek ile się dało, na maxa nie pozwala mi dokręcić śruba, auto odpala po tym normalnie i chodzi lepiej, lecz dalej jest z gazem jak było, wciskam pedał gazu do połowy i nic, po 2-3 sekundach załapuje i przyśpiesza. Obroty są podciągnięte do 3/4 wcięcia od góry , już sie pogubiłem czy tak ma być czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pora się zająć lewym powietrzem silniczka lub "dojechaną" przepustnicą, tak nawiasem ma to jakiś wpływ że w silniczku z oznaczeniem renault jest uszczelka od opla vectry? znalazłem na allegro identyczne zamontowane jak u mnie ale pisze opel... od renault jest trochę inna uszczelka, może to ma też wpływ na pracę auta. Od kiedy pamiętam wciskając gaz do dechy auto w pierwszej parti wciskania gazu przyśpieszało a potem do końca to tylko zmulał.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jeździ w miarę normalnie, czasem po przyciśnięciu do 3-4tys obrotów spadają do 500. ewentualnie po odjeciu gazu czasem zaczyna szarpać samochodem,dodaje gazu i wraca do siebie. Jutro jak mi się uda przed pracą podepnę się pod kompa. oby czujnik jakiś tylko.

Dzięki póki co :)

 

Dodano: 27 kwi 2014 - 00:09

Auto dostawało lewego powietrza , tak pech chciał że stało się to widocznie po wymianie rozrządu, dokręcony silniczek wymieniona uszczelka , jest ok.

Następna wymiana za tydzień świec i kabli :)

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!