Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MeganeIII grandtour 1.6 100HP, plan pracy tuningu


Jarecki79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Renię mam od 11.2012, stać mnie było wówczas na nową w takiej a nie innej wersji, czyli

1.6 authentique z silnikiem o mocy 100koni/74kW i skrzynia 5-cio biegową.

Trochę mi brakuje mocy, cudów też jednak nie oczekuję. Drobne podniesienie mocy, aby się deczko lepiej zbierał.

Nie chcę zakładać turbiny, planować głowicy, czy stosować podobne mocno inwazyjne metody. To może w przyszłości jak pierwsze zmiany uznam za sensowne.

Wątek który tutaj zakładam był powodem założenia na tym forum swojego konta

Chciałem się Was jako laik podpytać o kolejność prac i na co mam zwracać uwagę...

W dowodzie mam oznaczenie silnika jak pod moim nickiem KZ1R07, nie wiem czy to pomocne, czy mam np. podać nr vin... czy jakieś cyfry z numeru vin...

Do rzeczy:

1. Czy na początek zrobić sam chiptuning tej benzynki, czy to nie ma sensu i będzie trzeba powtórzyć jak np. będę chciał wymienić kolektory dolotowe (tyle wyczytałem...)

2. Czytałem o szlifowaniu kolektorów, mechanik ze mnie żaden i nawet nie wiem na co patrzeć pod maskę.... (oprócz kontroli poziomu oleju, wymiany żarówki etc.)

3. Czytałem też o zmianach w wydechu (tutaj pytanie, czy fabryczny katalizator może zostać)

4. Czytałem o filtru stożkowym...

Teraz chciałem zapytać jak powinna wyglądać po kolei lista prac, czy można to zrobić w etapach i na jakie wydatki trzeba się w związku z tym szykować...

Jak potraficie podać jakieś adresy czy linki czy nazwy konkretnych podzespołów i ich producentów, byłoby miło.

Mogę wkleić fotki danych elementów jak będzie trzeba.

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o szlifowaniu kolektorów, mechanik ze mnie żaden i nawet nie wiem na co patrzeć pod maskę

Jeżeli masz plastikowy dolot to raczej nie przeszlifujesz go. Można zdjąć głowice i kanały dolotowe i wylotowe w niej szlifować oraz kolektor wydechowy.

Czytałem też o zmianach w wydechu (tutaj pytanie, czy fabryczny katalizator może zostać)

Wywala się cały układ wydechowy fabryczny i wstawia się przelotowy.

Osobiście uważam, że za dużo nie uzyskasz KM i Nm z tej jednostki przez chipa. Lepiej pomyśleć o założeniu turbiny i dopiero go modyfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.15kucyków więcej i troszkę więcej niutków i może wystarczy.

Rakiety z tego robić nie potrzebuję, autentycznie chciałbym, aby to się tylko nieco lepiej zbierało.

Silnika rozbierać bym nie chciał, czyli mogę w tym momencie skreślic modyfikacje związane ze ściąganiem głowicy.

Natomiast z kolektorem wydechowym to już widzę można pomyśleć. Gdzie się takie rzeczy zleca do wykonania?

Teraz kwestia tego turbo. Czy sa jakies małe turbinki nie wymagające dalszych prac z silnikiem i jakiś jego mechanicznych przeróbek... jak mówię, do rajdów się tym autem nie wybieram... chciałbym tylko z umiarem poprawić jego dynamikę. Możesz podac linka do takiej turbinki pasującej do mojego silnika?

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kolega sobie wyobraża smarowanie turbiny bez ingerencji w układ olejowy silnika? Na forum jest jeden kolega co dokładał turbinę do meganki, tutaj znajdziesz opis i prezentację jego auta. Tutaj masz temat odnośnie modyfikacji silnika benzynowego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki. Nie widzę jednak fotek tego auta :) co do wyobraźni, to nie mam żadnej w temacie mechaniki samochodowej, jakbym miał, to bym się nie logował, nie pytał i nie prosił o pomoc, tylko bym działał.

W każdym razie poczytałem i aż takiej ingerencji w nowym, salonowym aucie robić nie będę.

 

Jak mówiłem nie potrzebuję 160 czy 180kucy z tego krzesać. Jak można te 10-15 plus troszkę tylko niutków to mnie to zadowoli. Chce mieć deczko lepiej zbierające się autko i jak ktoś może mnie w tą stronę poprowadzić, to będę wdzięczny.

Pomóc może też jakiś namiar na tego typu sprawdzony zakład z wlkp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę jednak fotek tego auta

Bo były na serwerze zewnętrznym zamieszczone i serwer wygasł. Co do auta to możesz spróbować wymienić kolektor wydechowy oraz układ wydechowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, dopadła mnie jednak proza życia i niespodziewane, wyższe wydatki, więc wszystko i tak się odwlecze w czasie.

Może coś się uda zrobić koło sierpnia/września.

Może chociaż deczko wizualnie, znalazłem wątek o takiej czerwonej grandtour, gdzie kolega lekko obniżył sobie autko.

To powinno do mojej pasować a też nie będzie wielkim wydatkiem:

Sprężyny

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mnie się zdaje że ten 100KM nie ma zmiennych faz rozrządu (sławetnego KZFR). Więc same wałki + program to trochę mało.

Edytowane przez lukwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!