Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zestaw kluczy


kroliq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich :)

Ostatnio miałem sposobność grzebać troszkę przy autku i stwierdziłem, że przydałby się jakiś porządny zestaw narzędzi (przede wszystkim kluczy).

Posiadam raczej skromny zestaw narzędzi, jak coś potrzebne to kupowane lub ewentualnie pożyczane. Doszedłem do wniosku, że chyba dojrzałem do zakupu zestawu kluczy, który posłuży długi czas i będzie w zasadzie wystarczający do większości prac przy aucie (a i czasem przyda się w domu).

Poszperałem trochę w necie, marketach budowlanych, popytałem znajomych. W zasadzie tyle opinii ilu użytkowników (część opowiada się tylko za markowym sprzętem, część wcale nie zwraca uwagi na producenta).

Wiele osób poleca zestaw składający się z 94 elementów (taki jak Yato yt-1268, Honiton czy Proline), ale osobiście pomyślałem o czymś więcej i napaliłem się (jak szczerbaty na suchary) na Yato yt-3884 (216 elementów). Z tego co się dowiedziałem w powyższym zestawie często występuje problem z małą "grzechotką" i nieużywany lubi zaprzyjaźnić się z rdzą.

Czy warto kupić kompletny zestaw czy może lepiej kompletować poprzez zakup konkretnych elementów? Jaki zestaw polecilibyście? Czy używacie zestawów konkretnych firm? Czym się kierować przy zakupie takiego zestawu?

Chciałbym się dobrze zorientować przed zakupem, żeby nie wywalić kasy w błoto (niestety takie zestawy swoje kosztują).

Proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Nigdy nie skompletujesz takiego zestawu jeżeli będziesz kupował po jednym, dwa elemencie. Gdyby nawet Ci się to udało to będzie trwało i w sumie wyjdzie drożej.

2) Jak już zdecydujesz się na zakup to szukaj zestawów które mają wszystkie rozmiary kluczy, nie wskazane są "dziury", jak masz rozebrane auto może się okazać że nie masz klucza w danym rozmiarze.

3) Takie zestawy, nie neguję ich, nie zapewniają, że odkręcisz wszystkie śruby w aucie. Może się okazać że aby dojść do jakieś śruby potrzeby jest klucz wygięty lub dłuższy(z tym akurat nie ma jakiegoś większego problemu, Polak potrafi :P ). Chodzi mi o to, że czasem warto zaopatrzyć się w dodatkowe zestawy.

 

Powyżej takie luźne uwagi jakie mi się nasunęły, moim zdaniem komplecik bardzo fajny, a to, że najmniejsza grzechotka rdzewieje bo się jej nie używa, możesz między bajki włożyć. Po prostu trzeba dbać o klucze, a nie pierdyknąć byle jak w kąt bo nie potrzebne.

Utrzymanie porządku w skrzynce i dbanie o klucze jest bardzo ważne. Wtedy posłużą długie lata.

Poza tym ja używam również grzechotki 1/4" np. do wszelkiego rodzaju bitów lub śrubek, gdzie nie potrzeba dużej siły dokręcenia, a nawet nie jest wskazane używanie dużego momentu, aby śruba się nie zerwała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przymierzam się do kompletu narzędzi. Co myślicie o YATO YT-38782? link

Na pewno przydałyby się jeszcze płaskie ze względu na dojście i czasem konieczność przytrzymania śruby drugim kluczem. Jeszcze jakieś braki? (pod M1/1)

Edytowane przez masakrator1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obu zestawom brakuje, albo ja nie mogę się dopatrzyć, kluczy nasadkowych typu TORX, w Renófakch jest mnóstwo takich nakrętek, szczelnie przy silniku. Ponieważ mam również Vectry i tam też jest dużo nakrętek TORX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanley wygląda na przereklamowany, szkoda płacić za markę. Jeśli nie prowadzimy warsztatu to najważniejsze żeby to nie były narzędzia marki supermarket, gdzie klucz płaski 21/22 da się zgiąć o 180deg rękoma.

Czy w M1/1 występują śruby/nakrętki dwunastokątne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w M1/1 występują śruby/nakrętki dwunastokątne?

Wiem tylko o jednej tego typu śrubie, a konkretnie górnym mocowaniu tylnego amortyzatora, jeżeli się nie mylę odkręca się ją kluczem metrycznym 18. Z tym, że nie wszystkie Meganki/Sceniki miały takie śruby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam zestaw honiton dużo elementów za niecałe 500 zł ale naprawdę warto nasadki są tak uformowane ze nawet obrobioną śrubę da się odkręcić link : http://allegro.pl/honiton-111-el-zestaw-kluczy-nasadowych-hdrv-gw-i4200466273.html

 

jezeli chodzi o wytrzymałość i bardzo dobrą jakość wykonania to Jonnesway

Edytowane przez dexterns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na szczęście takie "zabawki" kolekcjonuję na bieżąco od ponad 28 lat i nadal nie wszystko co potrzebne i może się przydać posiadam.

Nadal jak cos potrzebne to kupuję na bieżąco czasami nawet pojedyncze sztuki, jak nasadki 16 albo 18mm i to prawie profesjonalne, gdy trzeba jarzma zacisków hamulcowych odkręcić. wówczas takie z uniwersalnych zestawów szybo przerabiają się na porozrywany złom.

Trudno mi w takim razie coś konkretnego polecić jako jeden zestaw, bo taki zestaw nie istnieje.

Czasami wystarczą klucze płaskie, a czasami potrzebny jest przynajmniej jeden oczkowy w danym rozmiarze, a jeszcze lepiej jakby też był płaski a nie odgięty, albo odwrotnie....

Mając torxy potrzebne do renówki, czasami przydały by się takie same ale z dziurką w środku, by rozkręcić pompę do wypompowania wody z sadzawki....

To samo z bitami. Czasami wystarczą takie zwykłe o długości 25mm osadzane w uchwycie M6, a czasami potrzebne już takie na dłuższych trzpieniach 50mm albo 75mm osadzane w kluczu albo uchwycie M10.

Mam wiele narzędzi sygnowanych jako Zdiełano w CCCP i te są nie do zdarcia, a czasami przydaje się i komplet śrubokrętów czy kluczy płasko oczkowych z grzechotkami, zakupiony w biedronce, albo skompletowane pojedyncze śrubokręty TORX zakupione w Auchanie.

Moja rada- nie kupować na wariata na zapas i 1000 elenentów za małe pieniądze. to dekoracja i imitacja narzędzi.

Kupować mniejsze zestawy albo pojedyncze elementy ale markowe i wtedy gdy planujemy jakąś pracę. Te wielkie zestawy i tak po pierwszej próbie zmienią soje wymiary i tylko zniszczą łby śrub nie ruszając ich. Nawet nie jest ważne czy pokrywają się rdzawym nalotem, byle były mocne i pewne. To ma być do pracy nie dla ozdoby, by błyszczało w pudełku.

Jeśli kupujemy klucze nasadowe takie na grzechotki, zadbajmy by klucz miał TYLKO sześciokąt. Takie nasadki są o wiele mocniejsze jak wielokątne, a przy grzechotce i tak nie robi to różnicy.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!