Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem auta Megan I


Rekomendowane odpowiedzi

witam Renault Megan 2001 1,4 16v bezyna. Ostatnimi czasy mam problem z odpalaniem auta, a mianowicie na 10 razy powiedzmy 8 odpala normalnie a pozostałe 2 to jakieś 15 minutowa męczarnia. Rozrusznik normalnie kręci, pompa paliwa również działa, a auto mimo wszystko nie odpala. z reguły pomaga jedynie odpalenie na pycha. Jakieś sugestie? Znajomy zasugerował immobilizer ponieważ przeciakała mi antena radiowa, a jak wiadomo pod anteną jest on. Jednak otworzyłem sprawdziłem styki wszystko jest tam ok, więc ten jeden problem wykluczyłem.

 

Jedyne co wiem, to że mam do wymiany sonde lambda i od 2 dni świeci mi się co jakiś czas kontrolka od abs (klocki i tarcze wymieniałem jakieś 5 miesięcy temu) - Czy to może mieć wpływ?

Ostatnia edycja :) Dodam że jakiś miesiąc temu wymieniałem cewkę zapłonową. A zanim ją wymieniłem przejechałem(bo musiałem) na nie równej pracy silnika Jakieś 75-100km

 

Dodano: 22 maj 2014 - 20:49

właśnie wróciłem z garażu czujnik obrotów wygląda dobrze 242 ohmy. I tutaj kończą się moje pomysły jadę jutro jak odpali do elektryka. Czy możliwe jest że to może być słaba bateria w pilocie i rozchodzi się jednak o Immo?

Edytowane przez Bananwq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod temat chociaż mam Megane I phII 1.6 16V. Od kilku miesięcy miałem tak że czasem trzeba było kilka razy kręcić bo kręcił a nie odpalał, czasem przez kilka tygodni wszystko ok a czasem za 1 lub 2 lub którymś tam razem odpalał. Wczoraj nie odpalił już wogóle chciaż próbowałem wiele razy, dzisiaj to samo....

 

Koleś mówił że jest kostka przy aparacie zapłonowym i często styki są zaśniedziałe, ale nie mogę znaleźć tego aparatu... może jakieś zdjęcie? Poza tym jak już odpali to nie zdarzyło mi się żeby zgasł. Raz żona kręciła dłuższą chwilę i spadła jej noga ze sprzęgła i odpali jakby na popych.... Jakiś pomysł? podejrzewam że to ten sam problem co u kolegi powyżej

Edytowane przez janikof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś mówił że jest kostka przy aparacie zapłonowym i często styki są zaśniedziałe, ale nie mogę znaleźć tego aparatu.

:D dobre. W tych silnikach jest komputer ECU, który steruje wtryskiem i zapłonem. Nie ma aparatu zapłonowego, nie ma kabli WN.

Poczytaj sobie o czujniku położenia wału, na początek. :D

 

BTW

Silniki 1,4 i 1,6 to praktycznie te same jednostki napędowe, różniące się pojemnością, osprzęt i sterowanie jest zasadniczo identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż sprawa wygląda tak: czujnik położenia wału ma 248 Ohm więc jeśli po rezystancji można stwierdzić sprawność to chyba ok... ale odkryłem coś innego,

po kolei wyciągałem każdą świecę i kręciłem rozrusznikiem - żadna nie daje iskry do silnika. Mało prawdopodobne żeby padły 4 cewki lub 4 świece...

Czy w obecnej sytuacji ktoś może wie w czym problem jak nie ma świecy??

 

RATUNKUUUUU!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w między czasie udało mi się sprawdzić pompę paliwa i działa (wypiąłem wężyk zasilający listwę wtryskową i przy próbie odpalenia walnęło benzyną), wyczytałem że jeden przekaźnik podaje napięcie na pompę i na cewki (to prawda, jest tak w phII ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. sprawdzić czy jest przejście na przewodach między cewkami a komputerem, czy mówiąc "przedzwonić masz na myśli sprawdzenie konkretnej rezystancji?

 

Napisano 27 maj 2014, 21:16

Nie doszukałem się na forum konkretnego opisu pinów ECU. Oczywiście zaraz ktoś mnie wyśle do działu Download tylko że pliki ze schematami (opis w języku rosyjskim) mają około 600 stron różnych schematów....

Mam wrażenie że widziałem w którymś temacie rysunek złącza ECU i konkretny opis do czego jest każdy pin.

Najlepiej to też schemat połączeń ECU..

Jeśli ktoś ma to gdzieś to proszę wklejcie to lub dajcie linka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!