Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z mocą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Czytałem wiele wątków na forum i w sumie nadal nie wiem co może dziać się z moim autem, ale może od początku.

Pod koniec kwietnia kupiłem Scenica z 1999 roku z motorem 1.9 dTi 98KM.

Auto poza małymi luzami w przednim zawieszeniu nie sygnalizowało żadnych problemów.

Na dzień dobry zmieniłem kompletny rozrząd+pasek klinowy, olej i zlikwidowałem luzy w zawieszeniu.

W ubiegłym tygodniu wracając do domu z pracy w deszczu zapalił się na desce błąd instalacji elektrycznej/świec żarowych i auto zaczęło się dławić i tracić moc. Następnego dnia było jeszcze gorzej. Auto wkręcało się maksymalnie do 1300 obr/min na każdym biegu i wyskakiwała kontrolka świec żarowych...

Przeszukałem forum i przeczytałem o możliwym uszkodzeniu potencjometru gazu. Wymontowałem, sprawdziłem oporności zgodnie z instrukcją znalezioną na forum. Okazało się, że odczyty są zupełnie różne od tych podanych w instrukcji. Kupiłem więc na allegro używkę, pomierzyłem - wydawała się sprawna więc ją zamontowałem. Niestety błąd nadal był ten sam.

Skapitulowałem, pojechałem do mechanika, który podpiął auto pod Clip i pokazał się błąd stały zwarcia do masy na przepływomierzu.

Wymontowałem przepływomierz i okazało się, że w środku cały był ubrudzony w mieszance czegoś co przypominało wodę i sadzę...

Znalazłem używany oryginalny przepływomierz Siemensa (zgodnie z sugestiami forum), zamontowałem i problem ustał. Mechanik wykasował błędy, ruszyłem na jazdę próbną było w porządku, więc zapłaciłem mechanikowi i się rozstaliśmy.

Dzisiaj w drodze do pracy, w piękną słoneczną pogodę znowu chwilami pokazywał się błąd świec żarowych i auto słabło... zatrzymałem się na chwilę. Wyłączyłem silnik i po ponownym uruchomieniu, znowu wkręcał się tylko do 1300 obr/min. Po chwili mu przeszło i mogłem kontynuować jazdę.

Po zajrzeniu pod maskę zorientowałem się, że zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia jest pusty a z króćca łączącego przewody wyraźnie wycieka(to bardzo delikatne określenie) płyn układu chłodzenia...

Dzisiaj wykonałem kolejny pomiar komputerem, który wyświetlił następujące błędy:

 

1. DF036 - Błąd pedału przyśpieszania (wymieniony kilka dni wcześniej)

2. DF045 - Preheater unit control circuit - co znaczy chyba błąd nagrzewnicy świec żarowych

3. DF022 - Air temperature sensor circuit - czujnik temperatury ??

4. DF019 - Air flow sensor circuit - czujnik masy powietrza w przepływomierzu (wymieniony wczoraj)

 

I teraz pytania:

Czy możliwe jest, że źle zamontowana pompa wody przy zmianie rozrządu powoduje, że komputer wariuje?

Czy szybki wyciek płynu chłodzącego, może powodować błędy na czujniku temperatury płynu chłodzącego i komputer od tego wariuje?

Czy możliwe jest, że po kolei siadają czujniki temperatury, pedału gazu, przepływomierz?

 

I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE:

Przeczytałem na forum, że niektórzy z użytkowników odłączają przepływomierz i dzięki temu uzyskują różne efekty - od wzrostu/spadku mocy po różnicę w spalaniu lub kolorze spalin.

 

Czy mój silnik zachowuje się więc normalnie, jeśli po odłączeniu przepływomierza i próbie odpalenia silnika od razu wywala mi błąd i również nie da się przekroczyć 1300 obr/min??

Jeśli ktoś miał podobny problem, albo po prostu wie co może stanowić problem proszę o pomoc, bo nie uśmiecha mi się kolejny raz płacić za odczyt klipem 50zł i kolejny raz wymieniać przepływomierza na kilka godzin...

 

Dodano: 23 maj 2014 - 22:47

Wyciągnąłem EGR... wygląda mniej więcej tak jak na załączonym zdjęciu.

Jeszcze dziś go wyczyszczę i jutro rano założę.

Czy ktokolwiek może ma jakieś sugestie, gdzie jeszcze można zajrzeć?

post-70781-0-09237600-1400878025_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!