Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z mocą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Czytałem wiele wątków na forum i w sumie nadal nie wiem co może dziać się z moim autem, ale może od początku.

Pod koniec kwietnia kupiłem Scenica z 1999 roku z motorem 1.9 dTi 98KM.

Auto poza małymi luzami w przednim zawieszeniu nie sygnalizowało żadnych problemów.

Na dzień dobry zmieniłem kompletny rozrząd+pasek klinowy, olej i zlikwidowałem luzy w zawieszeniu.

W ubiegłym tygodniu wracając do domu z pracy w deszczu zapalił się na desce błąd instalacji elektrycznej/świec żarowych i auto zaczęło się dławić i tracić moc. Następnego dnia było jeszcze gorzej. Auto wkręcało się maksymalnie do 1300 obr/min na każdym biegu i wyskakiwała kontrolka świec żarowych...

Przeszukałem forum i przeczytałem o możliwym uszkodzeniu potencjometru gazu. Wymontowałem, sprawdziłem oporności zgodnie z instrukcją znalezioną na forum. Okazało się, że odczyty są zupełnie różne od tych podanych w instrukcji. Kupiłem więc na allegro używkę, pomierzyłem - wydawała się sprawna więc ją zamontowałem. Niestety błąd nadal był ten sam.

Skapitulowałem, pojechałem do mechanika, który podpiął auto pod Clip i pokazał się błąd stały zwarcia do masy na przepływomierzu.

Wymontowałem przepływomierz i okazało się, że w środku cały był ubrudzony w mieszance czegoś co przypominało wodę i sadzę...

Znalazłem używany oryginalny przepływomierz Siemensa (zgodnie z sugestiami forum), zamontowałem i problem ustał. Mechanik wykasował błędy, ruszyłem na jazdę próbną było w porządku, więc zapłaciłem mechanikowi i się rozstaliśmy.

Dzisiaj w drodze do pracy, w piękną słoneczną pogodę znowu chwilami pokazywał się błąd świec żarowych i auto słabło... zatrzymałem się na chwilę. Wyłączyłem silnik i po ponownym uruchomieniu, znowu wkręcał się tylko do 1300 obr/min. Po chwili mu przeszło i mogłem kontynuować jazdę.

Po zajrzeniu pod maskę zorientowałem się, że zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia jest pusty a z króćca łączącego przewody wyraźnie wycieka(to bardzo delikatne określenie) płyn układu chłodzenia...

Dzisiaj wykonałem kolejny pomiar komputerem, który wyświetlił następujące błędy:

 

1. DF036 - Błąd pedału przyśpieszania (wymieniony kilka dni wcześniej)

2. DF045 - Preheater unit control circuit - co znaczy chyba błąd nagrzewnicy świec żarowych

3. DF022 - Air temperature sensor circuit - czujnik temperatury ??

4. DF019 - Air flow sensor circuit - czujnik masy powietrza w przepływomierzu (wymieniony wczoraj)

 

I teraz pytania:

Czy możliwe jest, że źle zamontowana pompa wody przy zmianie rozrządu powoduje, że komputer wariuje?

Czy szybki wyciek płynu chłodzącego, może powodować błędy na czujniku temperatury płynu chłodzącego i komputer od tego wariuje?

Czy możliwe jest, że po kolei siadają czujniki temperatury, pedału gazu, przepływomierz?

 

I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE:

Przeczytałem na forum, że niektórzy z użytkowników odłączają przepływomierz i dzięki temu uzyskują różne efekty - od wzrostu/spadku mocy po różnicę w spalaniu lub kolorze spalin.

 

Czy mój silnik zachowuje się więc normalnie, jeśli po odłączeniu przepływomierza i próbie odpalenia silnika od razu wywala mi błąd i również nie da się przekroczyć 1300 obr/min??

Jeśli ktoś miał podobny problem, albo po prostu wie co może stanowić problem proszę o pomoc, bo nie uśmiecha mi się kolejny raz płacić za odczyt klipem 50zł i kolejny raz wymieniać przepływomierza na kilka godzin...

 

Dodano: 23 maj 2014 - 22:47

Wyciągnąłem EGR... wygląda mniej więcej tak jak na załączonym zdjęciu.

Jeszcze dziś go wyczyszczę i jutro rano założę.

Czy ktokolwiek może ma jakieś sugestie, gdzie jeszcze można zajrzeć?

post-70781-0-09237600-1400878025_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!