Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z mocą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Czytałem wiele wątków na forum i w sumie nadal nie wiem co może dziać się z moim autem, ale może od początku.

Pod koniec kwietnia kupiłem Scenica z 1999 roku z motorem 1.9 dTi 98KM.

Auto poza małymi luzami w przednim zawieszeniu nie sygnalizowało żadnych problemów.

Na dzień dobry zmieniłem kompletny rozrząd+pasek klinowy, olej i zlikwidowałem luzy w zawieszeniu.

W ubiegłym tygodniu wracając do domu z pracy w deszczu zapalił się na desce błąd instalacji elektrycznej/świec żarowych i auto zaczęło się dławić i tracić moc. Następnego dnia było jeszcze gorzej. Auto wkręcało się maksymalnie do 1300 obr/min na każdym biegu i wyskakiwała kontrolka świec żarowych...

Przeszukałem forum i przeczytałem o możliwym uszkodzeniu potencjometru gazu. Wymontowałem, sprawdziłem oporności zgodnie z instrukcją znalezioną na forum. Okazało się, że odczyty są zupełnie różne od tych podanych w instrukcji. Kupiłem więc na allegro używkę, pomierzyłem - wydawała się sprawna więc ją zamontowałem. Niestety błąd nadal był ten sam.

Skapitulowałem, pojechałem do mechanika, który podpiął auto pod Clip i pokazał się błąd stały zwarcia do masy na przepływomierzu.

Wymontowałem przepływomierz i okazało się, że w środku cały był ubrudzony w mieszance czegoś co przypominało wodę i sadzę...

Znalazłem używany oryginalny przepływomierz Siemensa (zgodnie z sugestiami forum), zamontowałem i problem ustał. Mechanik wykasował błędy, ruszyłem na jazdę próbną było w porządku, więc zapłaciłem mechanikowi i się rozstaliśmy.

Dzisiaj w drodze do pracy, w piękną słoneczną pogodę znowu chwilami pokazywał się błąd świec żarowych i auto słabło... zatrzymałem się na chwilę. Wyłączyłem silnik i po ponownym uruchomieniu, znowu wkręcał się tylko do 1300 obr/min. Po chwili mu przeszło i mogłem kontynuować jazdę.

Po zajrzeniu pod maskę zorientowałem się, że zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia jest pusty a z króćca łączącego przewody wyraźnie wycieka(to bardzo delikatne określenie) płyn układu chłodzenia...

Dzisiaj wykonałem kolejny pomiar komputerem, który wyświetlił następujące błędy:

 

1. DF036 - Błąd pedału przyśpieszania (wymieniony kilka dni wcześniej)

2. DF045 - Preheater unit control circuit - co znaczy chyba błąd nagrzewnicy świec żarowych

3. DF022 - Air temperature sensor circuit - czujnik temperatury ??

4. DF019 - Air flow sensor circuit - czujnik masy powietrza w przepływomierzu (wymieniony wczoraj)

 

I teraz pytania:

Czy możliwe jest, że źle zamontowana pompa wody przy zmianie rozrządu powoduje, że komputer wariuje?

Czy szybki wyciek płynu chłodzącego, może powodować błędy na czujniku temperatury płynu chłodzącego i komputer od tego wariuje?

Czy możliwe jest, że po kolei siadają czujniki temperatury, pedału gazu, przepływomierz?

 

I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE PYTANIE:

Przeczytałem na forum, że niektórzy z użytkowników odłączają przepływomierz i dzięki temu uzyskują różne efekty - od wzrostu/spadku mocy po różnicę w spalaniu lub kolorze spalin.

 

Czy mój silnik zachowuje się więc normalnie, jeśli po odłączeniu przepływomierza i próbie odpalenia silnika od razu wywala mi błąd i również nie da się przekroczyć 1300 obr/min??

Jeśli ktoś miał podobny problem, albo po prostu wie co może stanowić problem proszę o pomoc, bo nie uśmiecha mi się kolejny raz płacić za odczyt klipem 50zł i kolejny raz wymieniać przepływomierza na kilka godzin...

 

Dodano: 23 maj 2014 - 22:47

Wyciągnąłem EGR... wygląda mniej więcej tak jak na załączonym zdjęciu.

Jeszcze dziś go wyczyszczę i jutro rano założę.

Czy ktokolwiek może ma jakieś sugestie, gdzie jeszcze można zajrzeć?

post-70781-0-09237600-1400878025_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!