Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic 1,6 8V problem z LPG


zadra33

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Renault Megane Scenika z 1998 roku motor 1,6 / 8V. założyłem do niego instalacje LPG / sekwencja, problem polega na tym że instalator nie może ustawić jej żeby prawidłowo pracował silnik. Wada polega na tym że silnik na niskich obrotach faluje, a nieraz dzieje się coś takiego że po zatrzymaniu się, obroty silnika nie spadają tylko utrzymują się w granicach 1500 - 1800 obrotów, wszystkie elementy były podstawiane /poza komputerem/ jest to trochę denerwujące kiedy stoisz na światłach, a on wyje jak bym trzymał nogę na gazie. gazu spala mi trasa około 8.l miasto 10-11.l, proszę o poradę co może być tego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na benzynie jest wszystko OK. układ dolotowy uszczelniony. jednak nadal na wolnych obrotach faluje i często obroty spadają do minimum i wtedy potrafi silnik zgasnąć zwłaszcza jak jest mało rozgrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w Megi też się tak działo, że było bardzo ciężko wyregulować gaz i były podobne objawy. Na Pb śmigał elegancko a na LPG wariował, wymienili w końcu wtryskiwacze od gazu i baja bongo ;D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady ale błąd był w podłączeniu i regulacji instalacji LPG. W końcu znalazłem gazownika który sobie z tym problemem poradził, nie trzeba było nic wymieniać. Wtryski valtek. Teraz jest po prostu super. 27-06-2014 odebrałem auto z warsztatu. we wtorek przejechałem ponad 400km, w tym około 50 po Warszawie spalanie wyszło rewelacja 6,71 litra gazu, teraz chcę sprawdzić ile wyjdzie kiedy będę jeździł więcej po mieście i na krótkich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Dlaczego mnie przedrzeźniasz :?:

Z braku wiedzy zapytam - a dlaczego taki wniosek można wyciągnąć?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

 

Przepraszam - zapominam, by na tym forum nie cytować...

Edytowane przez trilux
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.k. ale sagureowałeś, że przy takim spalaniu pójdą zawory i to mnie zastanawia - jak i dlaczego osiągnięcie małego spalania w instlacji gazowej miał oby wpływac na zawory.

Czy miałeś na myśli, że jeżdżenie na gazie ogólnie wypala zawory - przez wyższą temp. spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mieszanka jest zbyt uboga (za dużo tlenu) to temperatura spalania jest za wysoka. 6,7 to nawet na benzynie trudno osiągnąć a gazu powinien palić ok. 30% więcej.

Mi bierze ok. 8 gazu w trasie jak jadę w miarę spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie.

Wszędzie gdzie czytam o zaworach to słysze, że temp. spalania gazu jest wyższa niż benzyny i przez to zawory powinny być luźniej ustawione niż przy silniku, który jeździ tylko na benzynie. Czy to jest prawda czy to jakieś bajki? Mam 2.0 8V +LPG i mój mechanik ustawił mi tak jak ten silnik ma mieć - nie robił korekty ze względu na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżdzisz na gazie, czy na benzynie, ustawienie zaworów jest tylko jedno: prawidłowe.

Jakby w trasie zabrakło gazu i jesteśmy zmuszeni jechać na benzynie, to najpierw się zatrzymujemy, regulujemy zawory i w drogę? To byłoby jakieś nieporozumienie.

Reasumując, są to bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!