Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem tematy związane z temperaturą i niestety mam nowy problem do rozwiązania. W sierpniu 2007 kupiłem Megankę sedan z silnikiem 1.5 dci. Wszystko z temperaturą silnika było ok. do czasu zimy. Wskazówka jak zwykle dochodziła do połowy, ale zjeżdżając z górki zauważyłem, że wskaźnik potrafi spaść nawet i całą "kreskę", niekiedy temperatura po opadnięciu się utrzymywała, niekiedy rosła. Nigdy nie przekracza połówki, a raczej stacza się w dół. Byłem w serwisie, wymienili termostat a dalej to samo. Mechanik mówi że to normalne, że mam wrażliwy wskaźnik na desce rozdzielczej, a mnie niedogrzanie silnika niepokoi. Co w takim wypadku robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Mysle ze to normalne w nowych dieslach, jezdze corsa 1.3cdti i w zimie musze jechac 12-14 min z V=ok.70km/h zeby wskazówka ruszyła i podniosła sie a gdy od razu włącze ogrzewanie to jeeszcze dłuzej.Przysłon chłodnice i zobacz co sie bedzie działo.Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dokładnie to samo przy swoim autku.. wskazówka lubi opaść o kreskę zwłaszcza jak hamuje ale nie silnikiem tylko normalnie. Potem po paru chwilach wróci na połowe a czasem już stoi tam gdzie opadła :-?

ooo muszę dodać, że przykładowo dziś.. przejechałem sie trochę, nagrzałem silnik ale w srodku nie grzało. Jednak jak tylko zatrzymałem auto, zgasiłem silnik i za momencik odpaliłem to od razu zaczęło dmuchać ciepło ..co to ? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zjeżdżając z górki zauważyłem, że wskaźnik potrafi spaść nawet i całą "kreskę",
w przypadku hamowania silnikiem jest to możliwe. Szczególnie zimą.

 

Dzięuje za odpowiedź. Troche się uspokoiłem. Wstepnie widzę, że po wymianie termostatu zauważylem, że poziom płynu chłodniczego był ponieżej minimum. Dolali mi go w serwisie i jak od tamtej pory odpukać wskazówka stoi praktycznie jak wryta na połówce wskaźnika po nagrzaniu silnika. Pewnie układ się po wymianie zapowietrzył, może się odpowietrzył???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,9 dci z 2003 i u mnie wskaznik pokazuje 2 kreskę i tam stoji jak wryty. CZy 2 kreska oznacza 90 stopni Celsiusza ???

 

A ja mysle ze moze wa termostat nie trzymac jak nie ma mocnego cisnieknia w układzie to przepuszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

czy ktos moze dac zdjecie gdzie powinna znajdowac sie wskazowka z temperatura silnika? bo niestety ktos nie pomyslal by napisac 90st C...taka mala drobnostka a problemy robi jej brak. na chlopski rozum wskazowka powinna byc na srodku niestety u mnie wskazowka nigdy nie doszla do srodka dlatego proszę o fotkę. a ja zrobie fotkę gdy bede kidys na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

niestety ani jednej fotki nie znalazlem...widac wyszukiwarka jest kiepska. zreszta to forum malo czytelne jest, spory balagan i tyle. Znajdziesz mi temat ze zdjeciem i tematem gdzie powinna znajdowac sie wskazowka to dostaniesz browara. swoja droga jesli nie dochodzi do polowy to co powinienem zrobic?

 

Nie cytuj posta w całości jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

Przypominam, że na forum piszemy stosując pl-literki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdziesz mi temat ze zdjeciem i tematem gdzie powinna znajdowac sie wskazowka to dostaniesz browara. swoja droga jesli nie dochodzi do polowy to co powinienem zrobic?

Wskazówka powinna ustawić się mniej więcej w połowie skali. Jeżeli nie dochodzi możliwe, że uszkodzony jest termostat. Z tym, że ty masz diesla, a one rozgrzewają się wolniej niż silniki benzynowe. Jeżeli wskazówka dochodzi do 1-szej kreski, albo 1/4 skali to na pewno świadczy to o uszkodzeniu termostatu, jest stale otwarty.

Można to też zaobserwować podjeżdżając pod znaczny i długi podjazd. W takim przypadku wskazówka będzie "szła" w górę. A jak będziesz zjeżdżał w dół to wskazówka będzie opadała. Oczywiście nie mam tu na myśli lekkiego wahania wskazówki, ale wyraźne ruchy, które potrafią dochodzić nawet do 1/4 - 1/3 skali.

Zdjęcia są, ale dotyczą Megane I i Scenica I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ktos nie pomyslal by napisac 90st C...taka mala drobnostka a problemy robi jej brak
niestety ani jednej fotki nie znalazlem
widac wyszukiwarka jest kiepska
zreszta to forum malo czytelne jest, spory balagan i tyle

Same problemy ;-)

Znajdziesz mi temat ze zdjeciem i tematem gdzie powinna znajdowac sie wskazowka to dostaniesz browara.
To może ja spróbuję :roll:
Zdjęcia są, ale dotyczą Megane I i Scenica I

P_r_z_e_m_o, a skąd wiesz jaki kolega ma samochód poza tym, że megane 1900. Może warto by napisać jakie konkretnie auto kolego Jarkoo87, :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!