Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Karta do renault Scenic


Aspirant44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!!!

Posiadam tylko jedną karte do mojego Scenica II z 2004 roku. W ASO za sprowadzenie i przekodowanie karty chca potworne pieniądze. Orientowałem się w temacie o używaną kartę , i okazało się że jest bez mała o połowę tańsza. Usłyszałem też taką plotkę, że kartę od innego Scenica nie można przekodować, bo chip jaki jest w karcie podlega tylko raz kodowaniu. Czy to prawda? Po drugie mój potencjometr od nawiewu nie działa na 2 i 4 biegu. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję, to tylko w Reno można zakodować kartę ze względu na to, że potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Mój kolega ma scenica bez kart i będzie je dorabiał właśnie tylko w ASO. Koszt niestety jest wysoki.

P.S. Skoro masz jedną kartę, to na pewno twój samochód nie był bezwypadkowy, mam nadzieje, że kupując go miałeś tą świadomość i sprawdziłeś go dokładnie, bo to może być przyczyną niesprawności nawiewu (zła lub niepełna naprawa)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kartami to są prawdziwe jaja... Jestem w trakcie przerabiania podobnego tematu. Karta raczej chyba tylko nowa zamówiona przez ASO pod konkretny VIN. Przychodzi wstępnie zakodowana, ASO kończy robotę u siebie. Ale uwaga, tu mogą zacząć się schody. Jeśli okaże się, że np. komputer wtrysku był wymieniany i pochodzi z innego auta, które zostało usunięte z bazy danych Renault, to ASO tego już nie przeskoczy. Wtedy pozostaje jedynie jakiś auto-haker-cudotwórca, bo jak nie to mamy bezużyteczny gadżet za kilkaset zł. Mając na uwadze to co napisałem powyżej, używaną kartę nawet za pół ceny można sobie wsadzić... ale na pewno nie w czytnik... proponuję temu, kto nam ją sprzedał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna karta ma to do wypadkowości, że wszystkie samochody, które zamierzałem kupić (sprawdzałem 8 ofert) i były deklarowane przez sprzedawcę jako bezwypadkowe, okazywały się z przeszłością niestety wypadkową lub innymi nieprawidłowościami. Do tego rozmawiałem z osobą, która od lat zajmuje się sprowadzaniem samochodów i fakt ten mi potwierdziła. Do tego rozmawiałem w ASO, że żaden scenic sprzedawany w Europie nie ma jednej karty, tylko dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

 

No tak, takie tłumaczenie jest Handlarzy, wszyscy to samo mówią. I wszystkie samochody co sprawdzałem przed kupnem też miały jedną kartę, były bezwypadkowe i potem okazywało się co innego. Mój kolega, który naprawia sobie właśnie rozbitego scenica kupił go bez kart.

Natomiast inny kolega, który kupił lagunę, która była naprawiana (sprzedawca tego nie krył) również była z jedną kartą. Nie uwierzę w taki zbieg okoliczności. Jeden taki przypadek na 1000 to bym uwierzył, ale nie wszystkie!!!

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz jest prosta - jesli auto mialo wypadek laweta zabiera je i odstawia na plac. Wlasciciel najczesciej nie chce takiego auta wiec auto dostaje dokumenty, ze tylko na export i ma tylko 1 karte ta ktora mialo podczas wypadku. wlasciciel ma gdzies dostarczenie 2 giej karty na szrot. wiem to bo moj zaprzyjazniony handlarz, ktory sciaga auta z francji mi to powiedzial. 2 karty w autach powypadkowych oczywiscie sie zdarzaja, ale najczesciej pozostaje tylko jedna ta ktora byla podczas wypadku w czytniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledze może sie rozchodzi ze jak ktoś sprzedaje rozbitka to nie zależy mu na zbieraniu wszystkich części i kompletowaniu całego auta.

zresztą jak auto jest zadbane to ma wszystko skompletowane i niczego nie brakuje. od książki serwisowej po drugi komplet kluczyków(kart). właściciel dbając o auto dba o dodatkowe papierki. i nawet jak by mu sie karta popsuła to kupi drugą bo auto ma być cacy.

małe OT nam sie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo uproszczone podejscie do tematu: auto po wypadku- jedna karta lub klucz.Mam teraz 5 auto za granica i dopiero w tym 5 mam dwie karty. We wszystkich poprzednich mialem tylko jeden klucz. Nawet we Fiescie co ja kupilem od sasiada, ktory byl jej pierwszym wlascicielem byl tylko jeden. Po prostu ludzie gubia klucze, lamia karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie troche z innej bedczki :D ale też o karty chodzi, czy Scenic II na karty jest bezpieczny przeciw kradzieży?? czy złodzieje mają opanowany ten system i raz dwa ukradną takie auto?? Pytam, bo dzisiaj kupiłem Scenica na karty i boje sie pod blokiem zostawiać, bo rzuca sie konkretnie w oczy.... a to przykuwa uwagę złodzieji pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!