Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II


adptomo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem zapytać czy warto kupić MEGI z silnikiem 1.5 dci 105 km z 2007 roku silnik równo ładnie pracuje fajnie się prowadzi, sprzedający mówi, że w tym silniku już niema filtra cząsteczek stałych od nowości? czy to autko ma koło dwumasowe? Na co zwrócić uwagę? Książkę ma prowadzoną do 2011 z polskiego salonu ostatni przebieg z przeglądem na około 120 tys Km teraz ma 170 tys km cena około 13.500 zł, zawieszenie nie stuka ładnie przyspiesza nie drga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa jest, DPF niekoniecznie. Sam mam taki silnik w sceniolu drugim i fabrycznie nie posiada filtra.

Dwumasy spotkasz także w benzynach gdzie moc jest powyżej 100KM i skrzynie 6 biegowe.

To właśnie ze względu na te delikatniejsze skrzynie biegów i przy tych mocach dwumasy są montowane.

A czy warto kupić?? To zależy od przeznaczenia auta, przewidywanych tras i indywidualnego użytkowania. Mnie w cięższym od meganki sceniolu ta pojemność wystarcza, silnik i auto użytkowane raczej w ruchu miejskim i przy jego parametrach i osiągach nie trzeba często biegami mieszać. Na trasie w 4 osoby też nie trzeba go zbytnio żyłować. A raczej nie należę do tych którzy ledwo się turlają. Z pod świateł jeśli to możliwe lubię odchodzić pierwszy. Fakt, że wtedy chwilowe spalanie pokazuje prawie 17/100. Średnio- REALNIE- mam w granicach 7l/100km. Klima w automacie non stop cały rok i cały czas na światłach mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe ogolnie odpada dziś własciciel po oględzinach przyznał, że w megi jest już drugi silnik pierwszy zatarty na korbowodzie;) obawiam się że i ten silnik wysiądzie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehh to tak jak w moim. Chyba coś było nie tak z tymi silnikami z 2007 roku. Mój został jeszcze w francuskim ASO wymieniony na nowy w kwietniu 2010 roku. Fabryczny też miał problemy ze smarowaniem. Zapewne pomogło temu ustalone przez producenta 30 000km pomiędzy wymianami oleju. Oryginał z mojego auta padł w okolicach 90 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie, zastanawiam się nad zakupem MEGI z silnikiem 1.4 16v 98 KM cena 14000 zł przebieg pewny 134000 km rocznik 2005, prosze o opinie użytkowników takich megane o opinie czy warto, jak wygląda spalanie w takim samochodziku? Nie wiem czy to normalne ale ta megane, ktorą ogladałem na postoju na komputerze pokazywała spalanie 13 l/100 km, czego mogę spodziewać się w takim samochodzie? Czy warto, czy może lepiej dać sobie spokój.

 

Połączono z już istniejącym tematem. Przy okazji edytowałem jego tytuł. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeździł na krótkich trasach w mieście i do tego w korkach to możliwe jest takie spalanie. Silnik raczej rakieta nie będzie w tym przypadku i spalanie będzie większe niż w 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm autko od miesiaca stoi na komisie i nie wyglada na to zeby ktos nim w ostatnim czasie jezdzil, sam dojezdzam codziennie 10 km do pracy i zastanawiam się ile moze taka megi palic, mialem fiata z silnikiem 1.4 slabszego to spalanie wychodzilo 10 litrow

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam megi z takim silnikiem i tylko po mieście raczej bez korków ale lubię często dociskać wyszło mi średnie spalanie w ostatnią ciepławą zimę 9,5 było to w okresie listopad - marzec i około 3000km obecnie latem jest 8,9 na przestrzeni około 1000km. Opony z trochę wyższej półki 195/65/15 z tym że zimą zimówki, połowa tych przebiegów tylko z kierowcą na pokłdzie. Może to 13L jest na podstawie kilku ostatnich kilometrów. Silnik poza cewkami raczej bezawaryjny, szału nie ma ale da się jeździć, coś czuć wyraźniej dopiero od około 3000obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Powiedz mi jak odpalisz samochód na postoju i sprawdzasz spalanie to jakie Ci pokazuje zaraz po odpaleniu? Czy w tej megane sprzęgło jak we wszystkich renault bierze góra? Zawieszenie tyłu to belka? Najważniejsze czy wymiana rozrządu jest kłopotliwa? Bo z tego co widze strasznie ciasno tam jest żeby się dostać.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju nie pokazuje chwilowego spalania widać kreseczki, jak już kawałek przejadę to jakieś cyferki się pokazują. Sprzęgło chyba gdzieś pośrodku łapie, musiałbym sprawdzić bo nie pamiętam :).

Tak belka ale to nie ta tragedia co w cytrynach czy peugeotach a rozrząd jakoś robią bez większego narzekania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w clio mojej siostry własnie sprzęgło bierze u góry podobno samoregulowane jest i uciążliwie się z tym jeździ:) z tego co pamietam mial przejechane 70 km od resetowania licznika więc pewnie dlatgo takie duże spalanie wyszło. Szukając po seci ludzie średnio piszą 7-8 litrów co wydaje mi się bardzo dobrze i nie cuda takie spalanie, na tym odcinku disesel też się nie rozgrzeje i tyle będzie palić, jedyna wada którą w sieci znalazłem to tylko cewki sagema, podobno beru nie dają tak w kość. Z tego co widzę w sieic silniki do tych megane są bardzo tanie, w razie wymiany. Co też zauważyłem, że megane 1.4 benzynowe są droższe niż te z silnikami 1.5dci miałem do wyboru własnie te dwie meganki jedna w kombii ta dci ta druga hatchbak, przyczym dci miała zatarte panewki. Jakbyś miał drugi raz wybierać wziąłbyś tą benzynke? Cena za tą megane, która chce kupic to 14000 zł z opłatami, 2005 rok, najbogatsza wersja.

Edytowane przez adptomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odcinku 70km 13L to sporo wg mnie, chyba że ktoś ostro butował przez ten czas. Może spalić 7-8 ale na trasie, u mnie jakbym trasą jechał około 70km/h to pokazuje około 5L, przy 90km/h było chyba 6L, kiedyś testowałem ale nie pamiętam na 100%. Tak Sagemy padną, teraz mam Beru od roku i na razie OK. Gołe słupki są tanie to fakt ale najczęściej nie ma jak przed zakupem zweryfikować stanu takiego silnika. Ja nastawiłem się tylko na benzynę bo mało awaryjne i lepsze do miasta gdzie wykręcam 80% przebiegu, poza tym kupić dci w dobrym stanie i z rozsądym przebiegiem graniczy z cudem. Jak dla mnie tylko benzynka, może teraz brałbym 1,6 zawsze te 15KM więcej i trochę mniej pali a z minusów to ma KZFR ale chyba nie ma co demonizować. Z drugiej strony jeździłem Scenikiem II z 1,6 i jakoś żwawszy nie wydawał się, może cięższe są.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przejechał tylko 70km od ostatniego kasowania licznika. U mnie, jak skasuje przebiegi, to spalanie potrafi wskazać komputer nawet 20l/100km a ma przejechane np 2 km w korku. Nie ma się tym sugerować. Moja meganka potrafi spalić w trasie 6,5l/100km jak nie przekraczam 100km/h z klima jak również wciągnie 8l/100km podczas jazdy autostradowej z prędkością 130-140km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj z ciekawości próbowałem osiągnąć taki wynik podczas sprawunków na mieście i nie da rady, mimo że wręcz starałem się. Chyba faktycznie korki, albo na postoju był odpalony przez jakiś czas. Najprościej skasować licznik zrobić jazdę próbną i się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!