Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lodowaty przewód gazu i filtr oraz wywalony odpowietrznik wody


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio moja Renia nie daje mi spokojnie spać...Dzisiaj wracając do domu samochodem na gazie zaczął rwać. Pojawił się też zapach gazu w samochodzie. Ponieważ auto strasznie marnie jechało to się zatrzymałem, otworzyłem maskę i mocno się zdziwiłem. Mianowicie po pierwsze wywaliło odpowietrznik płynu chłodzącego, ten na wężyku dochodzącym do termostatu. Normalnie go wyrwało i silnik cały zalany wodą. Po drugie wężyk gazu odchodzący od parownika do silnika, ten na którym jest założony filtr gazu, był normalnie lodowaty, zresztą tak samo jak i ten filtr gazu. Wąż po dotknięciu był strasznie sztywny. Zakręciłem więc gaz na butli, wypuściłem z układu gaz który pozostał, zakleiłem tymczasowo taśmą ten wywalony odpowietrznik, dolałem płynu chłodzącego i jakoś dojechałem do domu na benzynie. Na benzynce chodzi bardzo ładnie, bez problemów.

Wie ktoś może co się mogło stać? Czy może być tak, że odpowietrznik wywaliło wcześniej, płyn wyleciał i było za mało płynu żeby zasilać parownik i dlatego gaz wychodził do silnika zupełnie zimny? Czy może odpowietrznik wywaliło z powodu jakichś problemów z gazem choć nie umiem tego połączyć w sensowną całość. Dodam, że wczorj wymieniałem czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sporo mi uleciało, ale dolałem nowego i odpowietrzałem niby. Złe odpowietrzenie też mogłobyć przyczyną takiego stanu rzeczy?

Ja miałem do zrobienia może z 5km, więc nawet jeśli odpowietrznik wywaliło na samym początku jazdy do silnik mógł nie zdąrzyć się zagrzać, w sesie, że wskazówka temperatury nie zdążyła zawędrować za wysoko, ale wody w układzie mogłobyć już bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc na początek sprawdziłbym korek na zbiorniku wyrównawczym, czy działa w nim zaworek ciśnieniowy, bo on nie powinie dopuścić do takiego wzrostu ciśnienia, że odpowietrznik wyrwało. Następnie sprawdziłbym reduktor gazowy, bo być może puszcza gaz do układu chłodzenia i stąd to wysokie ciśnienie w układzie oraz smrodek gazu po wyrwaniu odpowietrznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dmuchnę mocno w ten korek to powinien przepuścić to powietrze

Jak płucami, to za mało. Dokładnej wartości nie pamiętam, ale jest to ciśnienie coś lekko ponad 1 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to może na wszelki po prostu go wymienię jeśli tylko da się nowy gdzieś kupić bo nie sprawdzę w takim razie :) Mnie to własnie też mocno zdziwiło bo zawsze byłem przekonany, że układ chłodzenia jest zabezpieczony przez takimi sytuacjami. Z drugiej jednak strony ten odpowietrznik był już dorabiany. Oryginalny plastikowy się ułamał kiedyś i była wkręcona śrubka plus przegwintowana nakrętka, która standardowo było zatopiona w tym wężyku. Rozerwało tę gumę i wyleciała cała śrubka razem z tą zatopioną nakrętką, ale może być to moja wina bo normalnie mechanik mi to wszystko zapiął jeszcze tą opaską zaciskową. Ja wczoraj odpowietrzałem układ i tego nie zamontowałem to może wcale nie musiało być za wysokie ciśnienie, żeby wywaliło dorabiany odpowietrznik. Teraz mi się przypomniało, że zapomniałem spiąć tego opaską na koniec...

 

Dodano: 09 cze 2014 - 18:59

Wymieniony przewód płynu chłodniczego z odpowietrznikiem, układ odpowietrzony, płyn zalany i jest wszystko dobrze, wężyki gazu nie są już lodowate. Podejrzewam, że po prostu odpowietrznik wystrzelił na początku jazdy, płyn prawie cały uciekł i reduktor nie miał płynu chłodniczego do pracy. W efekcie gaz wychodził z niego w postaci pewnie prawie takiej jak z butli i dlatego tak rwało. W każdym bądź razie dziękuję za pomoc, skończyło się na szybkiej, łatwej i taniej naprawie :) Smród gazu wziął się stąd, że jak wężyk zamarzł to stał się bardzo sztywny i rozszczelnił się przy filtrze gazu. Tam się ulatniało.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!