Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lodowaty przewód gazu i filtr oraz wywalony odpowietrznik wody


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio moja Renia nie daje mi spokojnie spać...Dzisiaj wracając do domu samochodem na gazie zaczął rwać. Pojawił się też zapach gazu w samochodzie. Ponieważ auto strasznie marnie jechało to się zatrzymałem, otworzyłem maskę i mocno się zdziwiłem. Mianowicie po pierwsze wywaliło odpowietrznik płynu chłodzącego, ten na wężyku dochodzącym do termostatu. Normalnie go wyrwało i silnik cały zalany wodą. Po drugie wężyk gazu odchodzący od parownika do silnika, ten na którym jest założony filtr gazu, był normalnie lodowaty, zresztą tak samo jak i ten filtr gazu. Wąż po dotknięciu był strasznie sztywny. Zakręciłem więc gaz na butli, wypuściłem z układu gaz który pozostał, zakleiłem tymczasowo taśmą ten wywalony odpowietrznik, dolałem płynu chłodzącego i jakoś dojechałem do domu na benzynie. Na benzynce chodzi bardzo ładnie, bez problemów.

Wie ktoś może co się mogło stać? Czy może być tak, że odpowietrznik wywaliło wcześniej, płyn wyleciał i było za mało płynu żeby zasilać parownik i dlatego gaz wychodził do silnika zupełnie zimny? Czy może odpowietrznik wywaliło z powodu jakichś problemów z gazem choć nie umiem tego połączyć w sensowną całość. Dodam, że wczorj wymieniałem czujnik temperatury płynu chłodzącego. Sporo mi uleciało, ale dolałem nowego i odpowietrzałem niby. Złe odpowietrzenie też mogłobyć przyczyną takiego stanu rzeczy?

Ja miałem do zrobienia może z 5km, więc nawet jeśli odpowietrznik wywaliło na samym początku jazdy do silnik mógł nie zdąrzyć się zagrzać, w sesie, że wskazówka temperatury nie zdążyła zawędrować za wysoko, ale wody w układzie mogłobyć już bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc na początek sprawdziłbym korek na zbiorniku wyrównawczym, czy działa w nim zaworek ciśnieniowy, bo on nie powinie dopuścić do takiego wzrostu ciśnienia, że odpowietrznik wyrwało. Następnie sprawdziłbym reduktor gazowy, bo być może puszcza gaz do układu chłodzenia i stąd to wysokie ciśnienie w układzie oraz smrodek gazu po wyrwaniu odpowietrznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dmuchnę mocno w ten korek to powinien przepuścić to powietrze

Jak płucami, to za mało. Dokładnej wartości nie pamiętam, ale jest to ciśnienie coś lekko ponad 1 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to może na wszelki po prostu go wymienię jeśli tylko da się nowy gdzieś kupić bo nie sprawdzę w takim razie :) Mnie to własnie też mocno zdziwiło bo zawsze byłem przekonany, że układ chłodzenia jest zabezpieczony przez takimi sytuacjami. Z drugiej jednak strony ten odpowietrznik był już dorabiany. Oryginalny plastikowy się ułamał kiedyś i była wkręcona śrubka plus przegwintowana nakrętka, która standardowo było zatopiona w tym wężyku. Rozerwało tę gumę i wyleciała cała śrubka razem z tą zatopioną nakrętką, ale może być to moja wina bo normalnie mechanik mi to wszystko zapiął jeszcze tą opaską zaciskową. Ja wczoraj odpowietrzałem układ i tego nie zamontowałem to może wcale nie musiało być za wysokie ciśnienie, żeby wywaliło dorabiany odpowietrznik. Teraz mi się przypomniało, że zapomniałem spiąć tego opaską na koniec...

 

Dodano: 09 cze 2014 - 18:59

Wymieniony przewód płynu chłodniczego z odpowietrznikiem, układ odpowietrzony, płyn zalany i jest wszystko dobrze, wężyki gazu nie są już lodowate. Podejrzewam, że po prostu odpowietrznik wystrzelił na początku jazdy, płyn prawie cały uciekł i reduktor nie miał płynu chłodniczego do pracy. W efekcie gaz wychodził z niego w postaci pewnie prawie takiej jak z butli i dlatego tak rwało. W każdym bądź razie dziękuję za pomoc, skończyło się na szybkiej, łatwej i taniej naprawie :) Smród gazu wziął się stąd, że jak wężyk zamarzł to stał się bardzo sztywny i rozszczelnił się przy filtrze gazu. Tam się ulatniało.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!