Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie równa praca silnika/


Cornell4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, próbuję już różnych sposobów by moje auto jakoś jeździło, już nie wymagam od niego cudów po 18 latach.

Mianowicie po odpaleniu obroty wskakują na 1000obr po czym spadają do standardowego 750obr i zaczynają się skoki, chodzi jak traktor , przerywa.

Po minucie takiego działania sam wraca do odpowiedniej pracy i wszystko jest okej. Nie ma różnicy czy odpala się go na ciepłym czy zimnym silniku, ważne by odczekać te ponad 30 minut, jeśli tego się nie przekroczy to auto chodzi od zapalenia od razu dobrze. Oprócz tego czasem zdarza się przy jeździe np. na 3 biegu na 1500obr dojazd do świateł obroty spadają i coś koło 1100obr wrzucam na luz i obroty spadają poniżej 750 ,po tym falują chwilę i auto powoli dochodzi do siebie na 750 obr.

Wymienione wszystkie paski, rozrzad,świece,kable,filtry.

Podejrzewam że chodzi o mieszankę paliwową bo jak byłem ostatnio u mechanika to wymienialiśmy wężyk podciśnienia bo auto całkiem gubiło obroty.

Co by dalej było nie tak ?

wielkie dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak ja mam tak samo. Postaram sie w piątek podjechać na clipa i zobaczy się czy coś w czujnikach nawala. Jeszcze zobaczę czy czasem rozrząd nie przeskoczył bo podobno daje takie objawy. Jeżeli będzie coś wiedział to napiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy lewego powietrza gdzieś nie dostaje. Mnie kiedyś gubił obroty i dławił się bo któryś wężyk był delikatnie nadgryziony zębem czasu. Jak się dobrze ułożył to było OK, a tak to właśnie falował obrotami. Odpal silnik i ucho głęboko pod maskę. Może usłyszysz gdzieś delikatny syk powietrza. Krokowca możesz sprawdzić też jeśli problem dotyczy tylko biegu jałowego. Z tym samochodem to powiem Ci, że są cuda. Ja przez dwa lata męczyłem się z tym, że dopóki się nie dogrzał silnik to przy dojeżdzaniu na przykład do skrzyżowania jak puszczałem gaz obroty spadały do zera i albo zgasł albo się nagle odbiły do prawidłowej wartości. Często pojawiało się też falowanie. Co pomogło? Nigdy bym się nie spodziewał. Podczas wymiany uszczelki pod głowicą poprosiłem mechanika o regulację zaworów. Było to na początku tego roku. Od tej pory auto trzyma obroty jakby ktoś przyspawał tę wskazówkę na 750 obrotów. Niezbadane są wyroki boskie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeśli się da, rozrząd miałem robiony właśnie nie dawno, auto właśnie chodziło tragicznie ale mechanik się strasznie bronił że na 100% wszystko złożone ok,że niby w czujnikach leży wina. Teraz u innego stwierdziliśmy wężyk podciśnienia, faktycznie pomogło o niebo lepiej auto jeździ, ale małe udręki zostały nadal.

Czekam na odpowiedź :)

 

Dodano: 10 cze 2014 - 20:18

Cięcie

 

Megane żyje swoim życiem i nie powiem że jestem z tego auta super zadowolony,ale ma coś w sobie że daje się drugą szansę,trzecią itp.

Regulacje zaworów chciałem robić ale ponoć "ustawione zawodowo" bo sprawdzaliśmy.

pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja daje renacie milion szans bo nie stać mnie na inne a za 3 tys nie kupię nic lepszego niż ona to raz. Dwa ja ustawiałem ostatnio zawory i wiele się nie poprawiło. U mnie często syczy regulator ciśnienia paliwa tak sie chyba nazywa, i nie wiem czy on tak często powinien syczeć czy jak. Jeszcze do sprawdzenia potencjometr przepustnicy bo ponoć on może takie objawy dawać. A jak nie to już nie wiem sam bo praktycznie wszystko jest zrobione na błysk i mech mówi że praktycznie bebechy jak z salonowego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i kolego Cornell4 byś się zdziwił. Moja Renia ma już 16 lat powiedział bym nawet że 16.5. A rdzy ma tyle co nic. Jedyne miejsce to koniec progu i początek nadkola tam miałem rdze którą szybko zlikwidowałem. Tak to wszyscy sie dziwią że auto ma przeszło 16 lat. Co do części na pewno jest ona tańsza w utrzymaniu niż te nowsze wynalazki w którym strzeli jeden czujnik od szyb i auto nie pojedzie bo tryb serwisowy załaczy. Ja jedynie mam problem z tymi obrotami , oczywiście wymieniałem też drążki, amortyzatory klocki itp no ale to normalne na naszych drogach. Zimą autko pali od kopa jak by nie było poniżej 0. Tylko bracie te obroty zrobić "a juz nie wiem o co biega" i mogę autem kolejne lata się rozbijać.

 

Ps. Napiszę mi ktoś w końcu czy regulator ciśnienia paliwa powinien syczeć często " w sumie to regulator" ale czy często syczy to źle. Po drugie wężyk od mapsensora powinien być jakiś specjalny, bo kiedyś mi strzelił i teraz się zastanawiam czy jak założyłem pierwszy lepszy może być.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk od mapsensora powinien być jakiś specjalny, bo kiedyś mi strzelił i teraz się zastanawiam czy jak założyłem pierwszy lepszy może być.

Co do regulatora ciśnienia paliwa to niestety nie wiem, ale wężyk od map sensora według mnie spokojnie może być pierwszy lepszy. Mnie dobry rok temu się zniszczył to założyłem jakiś znaleziony w garażu i wszystko jest OK. Pierwszy, który znalazłem był zły bo pod wpływem temperatury strasznie się rozrzeszał i rozszczelniał, ale ten co mam teraz ma zalany oplot i jest wszystko OK.

Jeśli chodzi o rdzę to ja mam rok starszy samochód niż Ty i jestem tego samego zdania. Wyprysk jak do tej pory pojawił mi się tylko malutki nad szybą przednią i w rogu jednych drzwi. Usunięte po amatorsku, ale zabezpieczone :) Podwozie też się dobrze trzyma, ostatnio chciałem zabezpieczyć to niewiele miałem do roboty i pod tym względem naprawdę jestem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja się za rdze zabiorę jak auto będzie już w 100% sprawne do jazdy, fakt części są tanie i autem mi się fajnie jeździ, wcześniej napisałem tak dla rozluźnienia.

W następnym tygodniu jadę na komputer do znajomego mechanika który zna to auto na wylot bo poprzedni właścicielem meganki był jego szwagier.

Napiszę co i jak bo obiecał że to zrobimy :)no zobaczymy :P

pozdrawiam

 

Dodano: 20 cze 2014 - 23:05

Na komputerze wykryło mi czujnik wału. Obroty skaczą na jałowym albo wrzuceniu na luzie, wymieniłem krokowca i jego uszczelkę ale nic to nie dało.

Wymieniam czujnik niestety nowy (120 zł) i dam znać czy pomogło :)

 

Edit.

Dalej to samo po wymianie... ktoś jakieś pomysły jeszcze ma o co z tymi falującymi obrotami chodzi ?

pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!