Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:) Jestem posiadaczem meganki coupe coach 1.6e. I mam pewien problem ,albo i nie problem. Sprawa wygląda tak ,ze temperatura silnika podczas jazdy jest dobra (troszke ponad 3 kreske na kokpicie) lecz po przjechaniu i zaparkowaniu auta ,zostawiajac go na wolnych obrotach po jakiejs minucie włacza sie wentylator (pod 4 kreską ) czyli tak jak sie ma załaczac ,i gdy auto nadal chodzi po jakiś 3 minutach znowu włacza sie wentylator chlodnicy. Czy te silniki tak mają,że sie tak szybko grzeją? Temperatura na zewnątrz ponad 20 stopni C. Wymieniona chłodnica ,termostat oraz czujnik temperatury. (a chłodnice kupilem w pon i zalany jest wodą) czy to ma też coś do grzania, może wlać płyn?

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze jeśli już zalewasz układ wodą, czego nie bardzo rozumiem bo tego się po prostu nie robi, to chociaż lej demineralizowaną. Nie zostawi Ci kamienia w układzie. Po drugie według mnie to właśnie woda jest winowajcą szybkiego grzania się silnika. Ma niższą temperaturę wrzenia to raz. Z tym wiąże się z kolei większe parowanie i mogą pojawiać się w układzie takie jakby korki z pary i silnik się przegrzewa. Z pewnością jednak niższa temperatura wrzenia to raz, a po drugie to na pewno dobrze odpowietrzyłeś układ po wymianach tych części?

Jak widać Twój samochodzi trochę kilometrów już ma na budzie, więc naprawdę odradzam wlewanie wody. Masz wyższe ciśnienie w układzie, przewody układu chłodzenia pewnie już leciwe, szkoda silnika :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej jeździłem cały czas na płynie ,w poniedziałek wlałem wode jak założyłem chlodnice ,tak ze zaleje go płynem w piątek :D zobaczymy co sie będzie działo :P (a zalałem go wodą bo nie kupilem nowej chlodnicy ,i chcialem sprawdzić szczelność) a odpowietrzony jest dobrze, a tak w wątku jeszcze ,ile powinno płynu wejśc ,orientujesz sie? :)

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to układ ma 6.5l pojemności, zawsze pozostaje około 2l w układzie, więc koło 4 trzeba dolewać po takich wymianach. Kupisz jedną bańkę to powinna starczyć :)

Ta temperatura raczej na pewno będzie z winy wody w układzie skoro tyle powymieniałeś. Mam ten sam silniczek i nigdy tak szybko mi się nie grzał na jałowym, no chyba że w tych afrykańskich upałach, ale chyba nie aż tak szybko też.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie ma. Ten za termostatem jest na wężu od nagrzewnicy. Pamiętaj więc włączyć ogrzewanie na maksa jak odpowietrzasz na nim :) Jak skończysz odpowietrzanie i na biegu jałowym ogrzewanie będzie marnie działać i poprawiać się przy wyższych obrotach to układ źle odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da sie odpowietrzyć samą chłodnicą? Bo odkąd kupiłem to ten na wężu odpowiecznik jest zaklejony i podejrzewam ze jak go odkręce to szlak trafi całego węża ,czy kupić nowy kruciec króciec?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się. Zbiorniczkiem wyrównawczym też nie odpowietrzysz zbyt dobrze układu. Ja miałem podobny problem ze dwa tygodnie temu. U mnie ten odpowietrznik się ukręcił kiedyś i był dorobiony ze śrubki. Ostatnio zmieniałem płyn i po zakręceniu tego odpowietrznika zapomniałem założyć na nim opaskę zaciskową, która zabezpieczała przed wyrwaniem, i to był błąd... B) Dwa dni później odpowietrznik mi wywaliło z całym mięsem :] Kupiłem na szrocie wężyk bez tego odpowietrznika i odpowietrzałem przez lekkie wysuwanie tej rury tam przy termostacie. Trzeba uważać żeby się nie poparzyć, najlepiej przez jakąś szmatę. Udało mi się odpowietrzyć w ten sposób, ale zajęło mi to kupę czasu.

Nie odpowietrzysz jednak układu samym odpowietrznikiem na chłodnicy lub zbiorniczkiem wyrównawczym. Zimą będziesz marzł w samochodzie :P Możesz próbować tak jak ja wyciągać rurę, ale naprawdę uważaj wtedy :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie dzięki za informacje :) w piątek bd robił, bo jutro troszkę nie pasi :D Odezwę się w piątek co i jak :)

 

Dodano: 22 cze 2014 - 22:40

Witam :) po wymianie wody na płyn i dobrym odpowietrzeniu, dalej się tak grzeje, lecz po mierzeniu ciśnienia na tłokach okazało się, że na jednym jest tylko 4 bary (na ostatnim od rozrządu) i teraz co będzie? uszczelka, zawór do wymiany, czy pierścienie? :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. I jeżeli się podniesie to znaczy że pierścienie są do wymiany. Jeżeli ciśnienie nie ulegnie zmianie to zawory. I najlepiej kompresję przeprowadzić 2 razy na cylinder. Pierwszy raz bez oleju a po chwili wlać do cylindra olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam! mam nadzieję że ktoś tu jeszcze zaglądnie i udzieli mi odpowiedzi.

Mianowicie chodzi o to że ostatnio zajrzałem sobie pod maskę i tu niespodzianka w zbiorniczku płynu chłodzącego susza (jeszcze nie nie wiem gdzie się stracił), dolałem płynu. Zaobserwowałem po tym takie zjawisko znaczy nie wiem czy istniało wcześniej, bo nie zwracałem uwagi na wskaźnik wcześniej. Odpalam samochód zimy i bardzo szybko (wydaje mi się że to bardzo szybko) bo po przejechaniu już ok 3 km wskaźnik temperatury jest w połowie czyli w normie i więcej nie rośnie i moje pytanie czy to możliwe że tak szybko osiąga tą temperaturę, rurki w dotyku i płyn są bardzo ciepłe po takim krótkim czasie.

<zolta>Po co piszesz dwa identyczne posty w rożnych wątkach?

Takie coś podpada pod multipost. Jeden Twój post poleciał w kosmos.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo po przejechaniu już ok 3 km wskaźnik temperatury jest w połowie czyli w normie i więcej nie rośnie

I tak ma być, chociaż przy obecnych temperaturach już po ok 1 km powinien osiągnąć normę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!