Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zasilanie pompy paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Megane 1.6 8v z 97r ostatnio pojawily się problemy z odpaleniem, rozrusznik kręci ale auto nie chce odpalić.

Przekaźnik pompy paliwa cyka,zalozylem ze sterowanie Dziala prawidlowo wiec zaczalem sprawdzać zasilanie pompy. Bezpiecznik przy listwie okej, styki wyczyscilem, przedzwonilem przewód od listwy do styku 3 i jest sygnal. Styk 5 przy przekazniku jest natomiast zwarty do masy i podejrzewam ze tu leży caly problem. Wiecie może gdzie szukać usterki? Przewód od tego styku(bialy) jest grubszy przy przekazniku niż przy pompie wiec pewnie jakieś zlaczki po drodze sa, tylko nie mogę ich zlokalizować.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że styk 5 jest zwarty do masy to akurat jest prawidłowo. Zwarty jest przez uzwojenie pompy paliwowej. Gdybyś zmierzył oporność tego zwarcia to powinno wyjść kilka omów. Jak przekaźnik zadziała to na styku 5 pojawi się napięcie akumulatora. Po prostu styk 3 który jest pod napięciem zewrze się ze stykiem 5.

A jest grubszy przy przekaźniku niż przy pompie bo zasila oprócz pompy jeszcze inne urządzenia. Od przekaźnika do rozgałęźnika idzie grubszy biały a dalej kilka cieńszych.

Gdyby przewód 5 był zwarty bezpośrednio do masy to po włączeniu zapłonu paliłoby bezpiecznik pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały przewód sprawdzałem przy odpiętej pompie paliwa, zarówno przy kostce pompy jak i podstawie przekaźnika. Bezpiecznik pompy jest okej(30A przy listwie). Właśnie sprawdziłem opór tego białego przewodu przy wyjętym przekaźniku i odpiętej pompie, wynosi około 8,5 Ohm. Wiesz może gdzie znajduję się ten rozgałęźnik białego przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci to rozgałęzienie, sprawdź czy w momencie włączania zapłonu pojawi się na 1-2 sek napięcie na kostce przy pompie paliwa. Zmierzony opór mimo odłączenia pompy jest oporem grzałki sondy lambda.

Rozgałęzienie jest gdzieś w wiązce i trudno go będzie znaleźć. Musiałbyś iść po białym przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też sprawdzałem, napięcia nie ma, ale po kilku sekundach słychać cykanie przekaźnika z okolic silnika. Spróbowałem podpiąć prosto z akumulatora zasilanie do pompy no i auto nie odpaliło. Za 1 razem jak kręciłem coś tam zaczął odpalać i charczeć ale się nie powiodło, potem brak reakcji. Wychodziło by że pompa padła ale po próbie odpalenia silnika zalatuje benzyną aż czuć w kabinie więc nie jestem pewien. Na zdjęcie przewodów paliwowych jest jakiś specjalny sposób czy należy to zrobić "na siłę" ? Niby mają jakieś zabezpieczenie ale wygląda jakby niczego się to to nie trzymało.

A jeśli to nie pompa to co innego? Póki co wyczyściłem jeszcze czujnik położenia wału i sprawdziłem opór (~270 Ohm) więc wygląda okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że przekaźnik pompy nie działa albo nie łączy styków roboczych. Musisz sprawdzić czy po włączeniu zapłonu pojawi się 12 V na styku 5 przekaźnika czyli na białym grubym przewodzie. Z tego przewodu oprócz pompy zasilane są też wtryskiwacze. A sprawdzałeś przejście na wyłączniku uderzeniowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!