Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16 V K4M rozrzad i pompa wodna - zamienn


Rafaltp

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też lubie przy swojej bryczce pogrzebać, ale do rozrządu bałem się dotykać chociaż 8 zaworów. Wam też odradzam szczególnie tym kto ma 16 zaworów. Nie chodzi nawet o przestawieni ząbków . ale o dokręcenie napinacza. ZA bardzo napniesz pasek wytrzyma 1000 km i bach w zaworki. Ja mam zaufanego mechanika wymienił mi pasek za 60 zł. Rolka nie hałasowała (żadnych luzów też nie było) więc zostawiłem. Także kosztowało mnie to 150 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też lubie przy swojej bryczce pogrzebać, ale do rozrządu bałem się dotykać chociaż 8 zaworów.

 

Zgadzam się.

Jeśli nie jesteś pewien, nie ryzykuj.

Ja odpuściłem temat i dałem zarobić warsztatowi. Goście mnie oczywiście skosili, ale faktura i gwarancja na rok. Wiec jakby coś to remontują silnik na własny koszt :mrgreen:

Odpukać :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
CIACH!

 

Ja tez wymieniam rozrząd, cena rozrządu 400zł i pompa wodny (ponoc dobry zamiennik) 170zł razem 570zł wymiana ok 200zł

 

[Z racji kilkukrotnego upominania przez moderatorów do stosowania się do regulaminu, nie mam wyjścia jak wlepić ostrzeżenie. DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przymierzam się do wymiany rozrządu bo już prawie 100kkm zrobionych, a nie miałem czasu wcześniej, żeby blokady porobić.

Panowie chce skompletować części, ale nie mogę się zdecydować na jakieś konkretne firmy, jeśli bylibyście tak uprzejmi coś doradzić, myślałem nad zakupem:

pompa chłodzenia - HEPU

Pasek - Conti lub Gaets

Rolka prowadząca - SKF lub SNR

Rolka napinająca - SKF lub SNR

no i oczywiście, zaślepki do wałków rozrządu ale to już bez znaczenia.

Własne propozycję firm również mile widziane.

Pozdrawiam

 

DODANO:

A może nie ma sensu, aż tak bardzo skupiać się na firmie i kupić np. ten zestaw:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=528250389

lub ten

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=522689943

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolki oryginał Renault, ale przez jaką firmę wyprodukowane dla Renault tego nie napisali.

 

[ Dodano: 2009-01-15, 10:58 ]

Ostatecznie wybór padł na zestaw w którym jest:

Pasek Dayco 94847

napinacz SKF VKM16020

rolka prowadząca SKF VKM26020

za 289zł,

pompę cieczy HEPU za 134, oraz ELF EXCELLIUM NL (LDX) 5W40 5L za 115zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pasek to wybór "Deyco", chyba najgorszy z możliwych. Nie bez kozery Renault montuje i zaleca paski "Gates" . Rolki SKF przynajmniej w benzynie idą fabrycznie, choć druga rolka prowadząca zawsze jest "Ina", nawet jak występuje w opakowaniu SKF, pompa Hepu też dobry niemiecki zamiennik. Nie zalecam montażu pasków rozrządu "Conti, Bosch, Deyco" lub innych bo poza gorszą trwałością występują różne anomalia akustyczne, takie jak buczenie, rzężenie itp. To nie tylko moja osobista opinia (choć sam też miałem tego typu problem) ale już kilku warsztatów, w tym takich specjalizujących się tylko w Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosząc się do tego co sugeruje Rbit niezły zestaw jest oferowany na allegro http://allegro.pl/item530793200 -pasek Gates,obie rolki Ina za 250zł.Pompę z tej samej firmy można kupić Ruvill za 130zł.Ja też muszę wymienić rozrząd więc obserwuję Wasze wypowiedzi i oferty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem do swojej ten rozrząd:

http://moto.allegro.pl/item526350250_fran_...ic_1_4_1_6.html

do tego pompa DOLZ.

Na razie przejechałem ponad 10tys na tym zestawie i jest wszystko (odpukać!) ok.

Wszystko wymieniłem samemu, robiłem to poraz pierwszy i w silniku K7M wg. mnie jest to czynność łatwa, najwięcej problemu przysporzyła mi jedna śrubka od obudowy paska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma znaczenie w którą stronę założę pasek rozrządu ? Na pasku nie ma strzałek kierunkowych, a pamiętam, że w Clio 1.2 8V było to na pasku oznaczone.

 

[ Dodano: 2009-01-20, 00:38 ]

Chodzi o mój silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!