Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup benzynowego grandtour


polokokt

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Po jakiś poszukiwaniach Megane w wersji kombi i z benzynowym silnikiem, moje oko zatrzymało się na takim z silnikiem 1.6 z 2007/2008 roku. Sprzedawca podaje moc 110KM w ogłoszeniu, ale widzę, że takiej mocy w tym roczniku nie było. Przypuszczam, że chodzi o wersję 112KM (przy następnym kontakcie dopytam albo sprawdzęw dowodzie rejestracyjnym moc). Patrzyłem na opinie na Autocentrum o tym silniku i są , delikatnie to mówiąc, średnie. Z tym że większość opinii pochodzi sprzed kilku lat i dotyczyła raczej starszych rocznikowo aut. Pytanie jak to wygląda na dzień dzisiejszy i w pzypadku Meganki II prawie z końca produkcji? Nadal taki usterkowy silnik? Bać się go? Czy lepiej szukać innego?

Aha,przebieg nie jest duży, deczko ponad 100 tyś km i ponoć udokumentowany serwisami i fakturami w 100%(zobaczymy)

 

Ewentualnie na co szczególnie zwracać uwagę podczas oględzin tego silnika?

 

 

Z góry dzięki za pomocne informacje.

 

EDIT:

O KZFR juz doczytałem...

 

EDIT2:

Jednego tylko nie rozumiem. Koszt KZFR to z tego co wyczytałe, częsci kosztują +/- 500-700 PLN. I to mogę zaakceptować. Ale w jakimś wątku odnośnie tego silnika, trafiłem na taką treść "... padly fazy rozrządu - kilka tysięcy poszło...". I tu pytanie, czy to może się popsuć bardziej i koszt naprawy może wynieść połowę wartości auta? Jeśli tak, to duży znak zapytania powstaje...

Edytowane przez polokokt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O KZFR już deczko poczytałem, także tego się nie boję. Natomiast zastanowił mnie ten wpis jednego z forumowiczów w swoim wątku, który napisał właśnie o jakiś problemach z rozrządem, których naprawa kosztowała kilka tyś PLN. Ale jak rozumiem, to jakiś jednostkowy przypadek a nie powszechna przypadłość? W tej Megance którą biorę pod uwagę,rozrząd był wymieniany jakieś 20 tys km temu. Sprawdzę na fakturze, czy wymienione też było to koło od faz rozrządu.

 

W zasadzie wszystko mi jedno czy 1.6 czy 2.0 (oczywiście mocy nigdy za dużo :) na pewno nie 1.4). Z tym że akurat w mojej okolicy, w zakładanym budżecie (max 19 tys pln za auto), benzynowe kombi mieszczące dwa wózki dziecięce, jak najświeższe i z jakąś znaną historią serwisową to nie ma wielkiego wyboru.Puki człowiek nie szuka auta, tylko luźno przegląda ogłoszenia, to się wydaje duży wybór. A jak przejdzie do konkretów, ustawi kryteria wyszukiwania (nawet nie nastawiam się konkretnie na Renault (Megane kombi lub Scenik). To się okazuje że sensownych aut (różnych marek) są 3 do obejrzenia.

W ostatni weekend zrobiłem 600km po Mazowszu (założyłem sobie promień 100km od Stolicy), obejrzałem 7 aut (głównie Mazdy 6 kombi bo to też mój typ oraz jednego Focusa kombi) i ogólnie masakra.... Tylko jedno auto nadawało się do dogłębniejszych oględzin, ale ostatecznie odpuściłem, bo silnik mimo 2.0 140 KM był strasznie mułowaty.

Na ten weekend mam właśnie na oku tą Meganke, w której po rozmowie z właścicielem pokładam duże nadzieje (choć jak na Meganke, cena jest dosyć wysoka i jak kupie, to można uznać że przepłaciłem...) i Astra III kombi, ale to od handlarza, więc z Astrą różnie może być.

 

Dzisiaj też odwiedziłem mechanika okolicznego, który specjalizuje się w Renault. Też potwierdził KZFR a poza tym jakieś duperele, jak to w Renault. Natomiast powiedział że ogólnie dobre auto i jak będzie w fajnym stanie to żeby brać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadłość większości nowych aut to problemy z gnijącą instalacją elektryczną. Może i faktycznie coś w tym jest, że francuskie auta częściej się psują pod tym względem, ale jak porównałem sobie instalację elektryczną w swoim scenicu i teścia passacie b5 to renault oszczędziło na grubości przewodów. Podobno 2.0 były mniej awaryjne, jeżeli chodzi o KZFR dlatego też taki zaproponowałem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że większość opinii pochodzi sprzed kilku lat i dotyczyła raczej starszych rocznikowo aut. Pytanie jak to wygląda na dzień dzisiejszy i w pzypadku Meganki II prawie z końca produkcji? Nadal taki usterkowy silnik? Bać się go? Czy lepiej szukać innego?

Aha,przebieg nie jest duży, deczko ponad 100 tyś km i ponoć udokumentowany serwisami i fakturami w 100%(zobaczymy)

Przejeździłem MII PhII z 2007 od 60k do 95k km. U mnie problemów z KZFR brak. Olej zmieniany max. co 10-15k km lub 1 rok. Tymniemniej nowemu właścicielowi sugerowałem wymianę KZFR razem z planowaną zmianą rozrządu. 1) dla świętego spokoju 2)czytaj poniżej.

Czytając o problemach jakie ludzie mają z różnymi autami i kosztach związanych z naprawami, po dwóch megankach z 1.6 16V, naprawdę polecałbym ten silnik.

 

 

EDIT2:

Jednego tylko nie rozumiem. Koszt KZFR to z tego co wyczytałe, częsci kosztują +/- 500-700 PLN. I to mogę zaakceptować. Ale w jakimś wątku odnośnie tego silnika, trafiłem na taką treść "... padly fazy rozrządu - kilka tysięcy poszło...". I tu pytanie, czy to może się popsuć bardziej i koszt naprawy może wynieść połowę wartości auta? Jeśli tak, to duży znak zapytania powstaje...

W MI, praktycznie z tym samym silnikiem, pierwszy właściciel nie zmienił mi pompy wody razem z rozrządem. O czym nie wiedziałem. Pompa stanęła w trasie, rozrząd stanął, rozwaliło silnik od środka. Koszt ponad 2.5k za podmianę silnika. Przypuszczam, że w przypadku awarii KZFR możemy mówić o podobnej skali zniszczeń/kosztów. Natomiast jeśli będziesz zmieniał wszystkie elementy eksploatacyjne i nie zignorujesz, w przypadku wystąpienia, dobrze opisanych na forum objawów problemów KZFR, powinieneś spać spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wracam po rade do Was.

Przy oględzinach silnika zauważyłem, że jest on dosyć mokry na połączeniu kolektora dolotowego i głowicy (jak sie domyślam). Załączam zdjęcia poglądowe. To coś poważnego? Nie wyglądało to tragicznie, ale widać, że jest wilgotnawo dookoła. Dzisiaj niestety nie było właściciela od spraw technicznych, tylko było auto do oglądania, więc przy okazji zapytam, może już zostało to zrobione, a tylko brudne pozostało. Choć nie wygląda mi to na coś starego. A moze po prostu wystarczy dociągnąć śruby? (tak gdybam...).

Ogólnie, jeśli powyższa skaza to nie jakieś coś poważnego, to jest szansa ze dołączę do posiadaczy Meganek.

 

czy silnik powinien mieć ta pokrywę plastikową, czy wychodziły egzemplarze bez ładnej, plastikowej pokrywy z napisem "Renault 16V 1.6l" ?

 

Czy ktoś spotkał się z przypadkiem, braku bagnetu do sprawdzania oleju? Bo nie mogłem takowego znaleźć. Po powrocie do domu sprawdziłem że powinien być, ale jestem niemalże pewien, że bagnetu nie było...

 

Dodano: 14 lip 2014 - 13:24

Nikt nic nie napisał, to sam sobie odpoowiem, bo już odbyłem konsultacje, z lokalnym specem od Reanult.

Trzeba uszczelnić. Najtańsza opcja 9w wielu przypadkach pomaga) to uszczelnienie jakiś śrub na wysokości pierwszego cylindra, licząc od strony rozrządu. Ponoć tam najczęsciej występuje pocenie. W wielu przypadkach to pomaga. Najdroższa opcja, to rozebranie rozrządu (założonego 20 tys km temu), zdjęcie kolektora i uszczelnienie wszystkiego na nowo. Profilaktycznie, wymiana paska rozrządu. Cena około 500 PLN (robocizna + części).

 

Także nie zraża mnie to, ale jest to już jakiś element do pertraktacji ceny zakupu. Tym bardziej, że przy wymianie rozrządu nie wymieniono koła zębatego faz rozrządu,więc pewnie nie dojedzie do kolejnej wymiany. Olej też nie był wymieniany od dwóch lat,więc kolejne 200-250 PLN za wymiane oleju i filtra. I tysiaczek się uzbiera, w aucie które teoretycznie jest bez wkładu po kupnie :)

post-71714-0-87489300-1405113276_thumb.jpg

post-71714-0-79115800-1405113338_thumb.jpg

post-71714-0-56928700-1405113343_thumb.jpg

post-71714-0-31785500-1405113348_thumb.jpg

post-71714-0-09518600-1405113353_thumb.jpg

Edytowane przez polokokt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!