Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.5 dCI Electronic Fault i Problem ASR/ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka.

 

Mam problem ze swoją megi. Pojawiają się błędy takie jak w temacie - problem z elektroniką oraz ASR/ESP problem.

Przy błędzie z elektroniką to zaświeci się i tyle nic żadnych oznak że coś nie tak, że słaby silnik itd itd. Najdziwniejsze to że jak zgasze światła to serwis i błąd gaśnie i jak zaświece nie ma tego błędu. Po przejechaniu jakiegoś odcinka (1km? 2km? pareset metrów) zaś wyświetli ten błąd. Natomiast gdy samochód nagle nie ma reakcji na pedał gazu to po 1-2 sekundach wraca możliwość przyspieszenia i od razu wyświetla błąd ASR/ESP (bardzo niebezpieczne przy wyprzedzaniu to może być).

<><><><><><><><><><>><><><><>

Byłem na clipie. Wykazało błąd na ścieżce 1 i 2 potencjometru gazu oraz na czujniku hamulca.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Mialem wymienić potencjometr lecz sprzedawca poinformował mnie że może to byc związane z elektroniką (wtyczka, złącze zaśniedziałe przetarty kabel)

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wydaje mi się że problem nie będzie w potencjometrze ale w wiązkach do hamulca lub samego czujnika hamulca. Dlaczego?

Gdy mam światła wyłączone to stop świeci bez problemowo. Gdy światła są załączone i nacisne stop niestety ale tak delikatnie (tak ino ino) światła stopu świecą jaśniej.

Czytałem również, że hamulec jest ponad przyspieszeniem i jak się naciska hamulec to redukuje sie dawka paliwa (jest to ważnieszy układ niż przyśpieszenie) i może coś w tym układzie elektronicznym świruje i wywala często BŁĄD ELEKTRONIKI lub rzadziej (przez to że oddziałowywuje na przyspieszenie i dawkowanie) ASR/ESP bo potencjometr jest podpięty do tej centralki.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co o tym myślicie. Czy może być zwarcie gdzieś w kostce na przebiegu kabli do kompa i świruje komp? A może czujnik hamulca (chociaż on działa). A może zalana skrzynka UCH?

Jak to wszystko pomierzyć?? Pomożecie?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztero pinowy

Przemierzyłem czy przejście jest.

 

_ _ _ _

 

1 2 3 4

 

 

Jeśli grzybek jest wysunięty to 3 i 4 ma przejcie a 1 i 2 nie ma. Jeśli jest schowany to 1 i 2 ma przejście a 3 i 4 nie ma przejścia.

 

Cięcie

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a co tam może się uszkodzić, jak on dziala ten czujnik? Możesz opisać co robią np dwa piny jak jest wysunięty i co robią jak jest wsunięty.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Hmm dokładniej opisze może.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Światła wyłączone:

po naciśnięciu hamulca załączają się postojówki, tablica i przyciski zaświecają się oraz tyle światła.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Światła włączone:

po naciśnięciu hamulca tyle światło stopu tak jakby się tyci tyci podjaśniło

 

Dodano: 19 lip 2014 - 23:10

Pomyłka. Jednak w ogóle światła stopu nie świecą. Tylko opcja ŚWIATŁA WYŁĄCZONE się zgadza natomiast jeśli chodzi o drugie włokno w obu żarówkach i tylne podłużne na klapie nie świeci.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jutro sprawdze bezpieczniki czy nie ma problemu jak nie to za 44 zł kupię ten czujnik 4 pinowy 82 00 1682 38

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jak nie czujnik i bezpieczniki to prawdopodobnie skrzynka UCH

 

Dodano: 20 lip 2014 - 08:29

Następna przypadłość którą zauważyłem.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wyświela się BŁĄD ELEKTRONIKI i SERVICE (będę pisać w skróćie BE)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Światła drogowe włączone + wyświetlony BE

<><><><><><><><><><>><><><><>

1.Gdy zgaszę światła (nie trzymając hamulca) to BE gaśnie i zaświecę światła to nie ma błędu.

<><><><><><><><><><>><><><><>

2.Gdy trzymając nogę na hamulcu wciśniętym zgaszę światła BE dalej świeci (dalej po zgaszeniu trzymam hamulec)!! Natomiast jak puszcze hamulec po uprzednim wyłączeniu świateł to BE znika.

<><><><><><><><><><>><><><><>

3.To samo co pkt 2 z tym że nie puszczam hamulca ino cały czas trzymam i wyłączam światła, załączam spowrotem (cały czas trzymając hamulec) BE NIE ZNIKA!

<><><><><><><><><><>><><><><>

Cuda wianki się dzieją. Sprawdzę jak wróci ojciec (też ma megi ale 1.9 dCi) czy ma 4pin ten czujnik i przetestuje.

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jest to pewne że czujnik jako prosta konstrukcja może się zepsuć?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój stary czujnik, choć wydawał się OK (bo co tam się może popsuć? ścieżki i styki poprawiłem) widocznie nie był OK, skoro po podmianie na nowy przestało świrować.

ja bym jednak na Twoim miejscu znalazł kogoś z CLIPem, który (obeznany w wynikach) wskaże co jest uszkodzone.

 

oryginalny czujnik kosztuje sporo:

http://salko.pl/stopu/55230-czuj-stopu-RENAULT-2003-4-piny-biale-gniazdo-.html

 

ja kupowałem dobry zamiennik:

http://salko.pl/stopu/4489-czuj-stopu-RENAULT-2003-4-piny-biale-gniazdo.html

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety brak świateł stop po wymianie czujnika z samochodu ojca. U ojca oba czujniki (mój i jego) działają i zaświecają się stopy, więc czujnik odpada. Bezpieczniki całe. Musze przemierzyć czy dochodzi +12V do czujnika jeśli tak to prawdopodobnie będzie problem z przekaźnikiem (może się zawiesza?). No nic trzeba zakasać rękawy i miernik w ruch :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn? Przecież masz normalne przewody gdzie instalacja w dci jest na 12v. Schemat elektryczny mam od Was z forum. W środę mam wolne także posprawdzam.

 

Dodano: 23 lip 2014 - 23:33

Problem rozzwiązany, błachostka :) Pzdr :)

Edytowane przez kris1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!