Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Remont po kupnie


Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

krew mnie zalała kiedy niespełna tydzień po kupnie przy rutynowych naprawach (rozrząd, kzfr, olej, płyny, filtry itp.) okazało się, że wylany z silnika olej był z domieszkami jakichś ceramizerów, motodoktorów itp.. Podczas kupna wszystko sprawdzone w ASO i sprawne.. Po wymianie oleju brak kompresji. Auto ledwo co pracuje.

Powiedzcie mi czy ktoś z was przerabiał coś takiego? Dogadałem się ze sprzedającym w sprawie pokrycia kosztów remontu silnika ale czy silnik po remoncie jest jak nowy? Ręce mi opadły.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mu dołożył, 6-cio letni silnik i do remontu. Nie ma miesiąca, aby nie było takiego tematu. Po remoncie będzie ok. ,tylko zależy od skali napraw.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy silnik po remoncie jest jak nowy?

Nie, nie ma już ani mechaników, ani silników takich jak kiedyś. Era mechaników została się z lat dziewięćdziesiątych gdzie silnik każdy mógłby sam sobie rozebrać. Współczesne silniki, po pierwsze remont kosztuje sporo, bo części są cholernie drogie, po drugie są tak skonstruowane żeby nie remontować tylko wyrzucać, głupi szlif wału zrobisz i nie będzie już to, kiedyś w polonezie jeździło się 2 tyg, na stukającej panewce, ja w lagunie jak zaczęła stukać dojechałem 20km do mechanika i jeszcze ze dwa km i by korba bokiem wyszła, wyszedł ostatni szlif ledwie naciągnęli, w silnik włożyłem 6000zł, [wał, pierścienie, głowica, panewki, wtryski, tłoki] ( i nie robił byle kto ) i oczywiście jeździł, ale to już nie było to co przed remontem w oryginale. Po remoncie będziesz jeździł, ale to już nie będzie ten sam motor, co wyszedł z fabryki. I nikt mi nie przetłumaczy że da się zrobić remont i będzie śmigać jak nowy, bo który mechanik ma trochę wiedzy to od razu mówi że współczesnych silników się nie remontuje. A jeszcze trochę jak zaleją rynek te hybrydy, to już na prawdę nikt nie będzie tego rozbierał, ani naprawiał tylko wymiana na nowy, a jak cię nie będzie stać to nawet rowery będą do kitu żeby się przesiąść, piechota teŻ odpada, bo coraz to gorsze buty robią i wytrą się w parę tyg. Ale ja od siebie Ci powiem, że robiłem dwa no można powiedzieć trzy remonty generalne silnika, każdy w innym zakładzie i teraz bym już na pewno nie remontował. Wolałbym poszukać drugiego motoru, od oczywiście znajomego, bo silnik też trudno kupić żeby się kupy trzymał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napiszę, właśnie mija drugi tydzień jak jestem po remoncie silnika, powiem szczerze że ładniej pracuje, ma lepsze przyspieszenie, i spalanie spadło. Tak że ja jestem zadowolony, jak narazie zrobione 3 tys. kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, to że był motodoktor to kaszana, ale, że ceramizer to bardzo dobrze. Poczytaj sobie o jego zaletach, bo wad nie ma i nie można go porównywać z żadnym innym dodatkiem. Leje go do dwóch swoich renówek 1.5 dci 82km-żony i swojej 1.9 dci 115km. Auto dopiero po 2-3 tyś zaczyna działać jak należy. I do tego porównać trzeba ilości. CERAMIZERA do paliwa i silnika etc jest tylko 4gramy. Motodoktora dodatków STP i innych po około 200-400ml. Jest różnica na ilości bardzo duża. A dodatki do paliwa dodaje się na podobne przebiegi co około 5/7kkm. I znowu na np. 45 wlewasz STP całą butle, lub ceramicer 4gramy. Moge tak pisać i pisać bo przetestowałem oba dodatki i cały czas tylko ich używam. 3/6 razy w roku dolewam do paliwa(koszt niewielki 20zł) a do silnika wystarczy raz na 60/70kkm.

A najważniejsze, że jest to polski produkt, a nie jakaś umowa licencyjna. Polski patent który uważam, że warto wspierać.

 

Pozdrawiam

Michał

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Z tym brakiem wad to chyba trochę po bandzie pojechałeś. Słyszałem że się sprawdza ale też nie w 100%, niektórzy nawet piszą że zmniejszył im zużycie paliwa ale to chyba tylko w przypadku bardzo spokojnej jazdy. Ale zgadzam sie że włożenie do jednej szuflady z motodoktorami to chyba troche błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!