Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fabryczne vs nowe radio


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Jestem świeżym posiadaczem Megane I phII coupe. Radio Tuner List z pilotem.

Szukałem i czytałem sporo na temat radia, ale nie natknąłem się na porównanie jakości dźwięku na fabrycznym i nowo wstawionym radiu.

Wszystko zaczęło się od tego, że chciałem słuchać na radiu samochodowym MP3-jek. Myślałem nad tym, aby dokupić zmieniarkę na karty SD i na USB za 260zł na Allegro. Teraz zaczynam myśleć nad zmianą radia na jakieś nowe. Pytanie jest takie: czy jakość dźwięku zwiększy się na tyle znacząco, aby opłacało się w to bawić i wydać "trochę" kasy (wliczając w to nowe głośniki oraz interfejs obsługujący pilot, może również wyświetlacz). W sumie to powinienem też zapytać czy któryś z Was może mnie poinformować czy jakość dźwięku zmieni się na lepsze po wymianie głośników i zostawieniu fabrycznego radia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz fabryczne głośniki 16cm z przodu, to dużo poprawi wymiana radia na jakieś markowe. Do tego wygłuszenie drzwi i będziesz zadowolony :)

Ja zmieniłem na JVC, ale miałem model, który nie miał zbyt wiele możliwości konfiguracji. Tak czy siak, sama zmiana radia znacznie poprawiła dźwięk w połączeniu z fabrycznymi głośnikami blaupunkta 16cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz fabryczne głośniki 16cm z przodu, to dużo poprawi wymiana radia na jakieś markowe. (...) sama zmiana radia znacznie poprawiła dźwięk w połączeniu z fabrycznymi głośnikami blaupunkta 16cm.

Dzięki, bardzo pomocna rada :).

Dopytam tylko, czy chodzi tu o moc sygnału wychodzącego z radia czy jego jakość? Gdyby chodziło o moc to może dołożyć wzmacniacz. Mniej kombinowania niż z tym interfejsem do pilota i "wzmacniaczem" do anteny (o czym właśnie doczytałem) a przede wszystkim bardziej znany mi temat. Gdyby starczyło pieniędzy to bym mógł założyć również lepsze głośniki. Dobrze myślę, czy błądzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od razu zaznaczę, że nie jestem znawcą w tym temacie.

czy chodzi tu o moc sygnału wychodzącego z radia czy jego jakość?

Myślę, że jedno i drugie.

Ja też się martwiłem, że nie będzie pilota przy kierownicy, ale jakość dźwięku wynagrodziła mi tego pilota, a samo radio miało pokrętło do zmiany głośności, a żeby je wyciszyć, wystarczyło owe pokrętło wcisnąć. Szybko się odzwyczaiłem od pilota.

Oczywiście taka zmiana to nie tylko zalety, bo trzeba pamiętać, żeby panel zdjąć, założyć itp, żeby się ktoś radiem nie zainteresował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem jeszcze trochę w necie i znalazłem coś takiego jak wzmacniacz z procesorem DPS.

http://caraudio.auto-swiat.pl/jak-zamontowac-wzmacniacz/ky15p

To konkretne rozwiązanie jest akurat bardzo drogie. Natomiast znalazłem prostszy wzmiacniacz BLAUPUNKT GTA 470 za 380zł. Tylko trzeba samemu włączyć go między radio a głośniki. Funkcje ustawienia barwy dźwięku jak za takie pieniądze są dla mnie wystarczające. Ale czy takie kostki połączeniowe do radia można gdzieś dostać, żeby zrobić przejściówkę podobną do tej w linku?

 

Plusem tego wzmacniacza jest jeszcze to że ma wyprowadzenie sygnału na subwoofer, np aktywny.

Oczywiście taka zmiana to nie tylko zalety, bo trzeba pamiętać, żeby panel zdjąć, założyć itp, żeby się ktoś radiem nie zainteresował.

i nie ma tego problemu, bo jest seryjne radyjko, które swoją drogą lepiej się komponuje ;)

Jeśli mówimy o jakości to nie ma mowy o mp3 :-)

Ale oryginalnemu nagłośnieniu daaaleko jest do jakość mp3 jaką można uzyskać na dobrym sprzęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

380zł to i tak nie jest mało. W tych pieniądzach kupisz już dobre radio.

Ja kilka lat temu zapłaciłem cos koło 4 stów.

Poza tym, w fabrycznym nadal nie będziesz miał mp3 :)

 

U mnie to wyglądało tak:

thumb_hosting_zdjec_1406878209__6.jpg

 

Nie narzekałem na wygląd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!