Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9 dci 2004 brak błędów i brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem tu nie za długo, ale od dawna czytam i obserwuje wątki z tegoż fora.

 

Mam taki problem, że kupiłem drugą megankę(dla siebie z silnikiem 1.9 115ps)

Auto ogólnie fajne, i ładne ale ostatnio zaniepokoił mnie silnik. Otóż podczas jazdy przy 1.8 obr/min szarpał- wyjąłem egr, wymyłem, wyczyściłem rurki w miarę możliwości i złożyłem w całość. Po testach było już lepiej, ale wyczuwałem szarpanie. Postanowiłem wyczyścić przepływkę poczym jakby ustało, albo jest minimalne. Po zmianie filtra pow. jakby nie było już o czy gadać. I tu zaniepokoiła mnie druga i trzecia rzecz. Po pierwsze spalanie na poziomoe 8,5l po mieście przy normalnej(spokojnej jeździe) i kłęby dymu czrnego pow 2 tyś obrotów. Aha i dym siwy/biały/jasny rano przy odpaleniu przez może 3/5 minut, jak ciepły lux. Żadnego falowania obrotami. No i olej zaczął ubywać. I to sporo, bo około 1 litra na 1000/1200km. Tylko jazda miasto. Z dalszych czynności które wykonałem to wyczyściłem cały intercooler i kanały dolotowe( był wilgotny od oleju, ale nie było tam litra oleju:)) wymyłem wszystko i przed założeniem IC odpaliłem auto, z jednej rury syczało turbo, z drugirj zasysało( i znów czarna chmura przy pow. 3,5tyś obr) Dajej, po skręceniu w całość wyjąłem odmę i też razem z rurkami posłałem do miski tenzi z wodą( poczym umyłem jak nową), z odmy daje biały bezbarwny i bezwonny dymek, i olejem rzuca. Może jest ona nie drożna? tego nie wiem. Ale wali olejem do turbiny chyba. Dolałem dodatek liqui molly do paliwa specjalnie co common rail, i po jakimś czasie poprawiłem innym firmy Bardahl. Auto dalej kopci. Moc jest lepsza powyżej 2tyś. I auto ciągnie spokojnie do 170/180kmh. Z błędów przy podpięciu wyszły Egr i przepływka, ale dlatego, że były wypięte. Egr działa dobrze bo był sprawdzany procentowo i żadnych uwag. Komp pokazał ciśnienie na listwie troszkę niższe niż scenik kolegi ale wg. niego nie ma zagrożenia. Troszkę wg. mnie góra silnika jest za głośna i lekko słychać zawór jeden.

 

Moje pomysły we własnym zakresie się powoli kończą. Dolot raczej cały, sprawdzałem i skręcony raczej na sztywno i porządnie.

 

Zostają oby nie do wymiany:

wtryski

turbina

najlepiej głowica cała

i ewentualnie pierścienie

 

proszę o radę i ewentualnie wykluczenie rzeczy których niechciałbym wymieniać. już sam nie wiem czy jest jeszcze coś co mogę zrobić we własnym zakresie? Czy ma lub miał ktoś podobny problem. Proszę o rady/ sugestie.

Pozdrawiam, Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w peirszej kolejności czeka Cię chyba regeneracja turbosprężarki - stąd ubytki oleju i kopcenie przy wyższych obrotach.

Troszkę wg. mnie góra silnika jest za głośna i lekko słychać zawór jeden.

Tu możliwe, że powoli wtryskiwacze odmawiają posłuszeństwa. Co możesz sam zrobić we własnym zakresie - to wymienić odmę, chociaż nie jestem przekonany, żeby to przyniosło jakieś rezulaty bez sprawnego turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info!

 

jeszcze pomyslałem czy może potencjometr przy pedale gazu może podaje złe dane i przez to. Wogóle to jeszcze raz musze podjechać na kompa, bo dziś wieczorem jakby osłabł do 2tys. powyżej nieco lepiej. turbo syczy ja wcisne gaz. już nie wiem. obawiam sie, że znów nie wyjdzie błędów, i trzeba szukać tam, gdzie nie ma czujników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!