Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9 dci 2004 brak błędów i brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, jestem tu nie za długo, ale od dawna czytam i obserwuje wątki z tegoż fora.

 

Mam taki problem, że kupiłem drugą megankę(dla siebie z silnikiem 1.9 115ps)

Auto ogólnie fajne, i ładne ale ostatnio zaniepokoił mnie silnik. Otóż podczas jazdy przy 1.8 obr/min szarpał- wyjąłem egr, wymyłem, wyczyściłem rurki w miarę możliwości i złożyłem w całość. Po testach było już lepiej, ale wyczuwałem szarpanie. Postanowiłem wyczyścić przepływkę poczym jakby ustało, albo jest minimalne. Po zmianie filtra pow. jakby nie było już o czy gadać. I tu zaniepokoiła mnie druga i trzecia rzecz. Po pierwsze spalanie na poziomoe 8,5l po mieście przy normalnej(spokojnej jeździe) i kłęby dymu czrnego pow 2 tyś obrotów. Aha i dym siwy/biały/jasny rano przy odpaleniu przez może 3/5 minut, jak ciepły lux. Żadnego falowania obrotami. No i olej zaczął ubywać. I to sporo, bo około 1 litra na 1000/1200km. Tylko jazda miasto. Z dalszych czynności które wykonałem to wyczyściłem cały intercooler i kanały dolotowe( był wilgotny od oleju, ale nie było tam litra oleju:)) wymyłem wszystko i przed założeniem IC odpaliłem auto, z jednej rury syczało turbo, z drugirj zasysało( i znów czarna chmura przy pow. 3,5tyś obr) Dajej, po skręceniu w całość wyjąłem odmę i też razem z rurkami posłałem do miski tenzi z wodą( poczym umyłem jak nową), z odmy daje biały bezbarwny i bezwonny dymek, i olejem rzuca. Może jest ona nie drożna? tego nie wiem. Ale wali olejem do turbiny chyba. Dolałem dodatek liqui molly do paliwa specjalnie co common rail, i po jakimś czasie poprawiłem innym firmy Bardahl. Auto dalej kopci. Moc jest lepsza powyżej 2tyś. I auto ciągnie spokojnie do 170/180kmh. Z błędów przy podpięciu wyszły Egr i przepływka, ale dlatego, że były wypięte. Egr działa dobrze bo był sprawdzany procentowo i żadnych uwag. Komp pokazał ciśnienie na listwie troszkę niższe niż scenik kolegi ale wg. niego nie ma zagrożenia. Troszkę wg. mnie góra silnika jest za głośna i lekko słychać zawór jeden.

 

Moje pomysły we własnym zakresie się powoli kończą. Dolot raczej cały, sprawdzałem i skręcony raczej na sztywno i porządnie.

 

Zostają oby nie do wymiany:

wtryski

turbina

najlepiej głowica cała

i ewentualnie pierścienie

 

proszę o radę i ewentualnie wykluczenie rzeczy których niechciałbym wymieniać. już sam nie wiem czy jest jeszcze coś co mogę zrobić we własnym zakresie? Czy ma lub miał ktoś podobny problem. Proszę o rady/ sugestie.

Pozdrawiam, Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w peirszej kolejności czeka Cię chyba regeneracja turbosprężarki - stąd ubytki oleju i kopcenie przy wyższych obrotach.

Troszkę wg. mnie góra silnika jest za głośna i lekko słychać zawór jeden.

Tu możliwe, że powoli wtryskiwacze odmawiają posłuszeństwa. Co możesz sam zrobić we własnym zakresie - to wymienić odmę, chociaż nie jestem przekonany, żeby to przyniosło jakieś rezulaty bez sprawnego turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info!

 

jeszcze pomyslałem czy może potencjometr przy pedale gazu może podaje złe dane i przez to. Wogóle to jeszcze raz musze podjechać na kompa, bo dziś wieczorem jakby osłabł do 2tys. powyżej nieco lepiej. turbo syczy ja wcisne gaz. już nie wiem. obawiam sie, że znów nie wyjdzie błędów, i trzeba szukać tam, gdzie nie ma czujników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!