Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

obieg zamknięty, którędy jest wciągane powietrze?


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co rozumiem w obiegu zamkniętym powietrze jest zaciągane do układu chłodzenia/klimatyzacji z kabiny samochodu. Pytam się bo ciągle walczę z nieprzyjemnym zapachem po wyłączeniu klimatyzacji. Wymyśliłem, żeby za pomocą jakiejś rury zrobić obieg powietrza tylko i wyłącznie w układzie chłodzenia i zastosować szokową dawkę ozonu. Zwykłe ozonowanie (2x40minut ozonator 3g/h) całego auta nie pomogło. Chciałem zrobić taką instalację z dodatkowej rury ponieważ z tego co się naczytałem zbyt duża dawka ozonu może zniszczyć skórę lub plastiki na desce. Jak to nie pomoże to będę szukał mijeesca gdzie może gromadzić się woda (z klimatyzacji) bo tak jak napisałem w innym temacie mam podejrzenie że coś jest zapchane (po 40 minutach pracy klimatyzacji na postoju pod samochodem nie pojawiła się kropla wody).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciągane do układu chłodzenia/klimatyzacji z kabiny samochodu.

Układ jest zamknięty, nie zaciąga znikąd powietrza. Jakby tak było to by nie działał.

Z tego co napisałeś wnioskuję, że chodzi Ci o układ wentylacji. W takim przypadku w przy zamkniętym dostępie powietrza do kabiny powietrze zaciągane jest przez wentylator z kabiny. Wlot powietrza do układu wentylacji, w Sceniku I, znajduje się z prawej strony podszybia, za kielichem amortyzatora. W plastikowej osłonie podszybia jest odpowiednia kratka.

W przypadku włączenia obiegu zamkniętego klapka zamyka dostęp powietrza z zewnątrz i powietrze zaciągane jest z kabiny, a konkretnie z przestrzeni za schowkiem przed pasażera.

Woda powinna się lać prawie ciurkiem przy obecnej wilgotności.

Odetkaj rurkę odprowadzenia skroplin, prawdopodobnie ona jest zatkana, a woda pewnie wycieka pod dywaniki.

Jak woda będzie zostawać w układzie zawsze będzie śmierdzieć i żadne ozonowanie nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki. A do tej rurki jak się najłatwiej dostać z góry czy z dołu? Bo sprawdzałem (bez podnoszenia auta) to rurki ja nie widzę. Samochód jest po przejściach więc jest duża szansa że albo jest krótsza albo zagięta albo ... nie wiem co. Można się dostać do tej rurki z góry?

 

A i jeszcze jedno. Po wyłączeniu klimy jak była włączona na chwilę w deszczowy dzień w ciągu 10 sekund ma totalnie zaparowane szyby.

Wiem że gdzieś szron z parownika musi się podziać ale żeby aż tak ... Podejrzewam, że to wina nie tylko z parownika ale właśnie również z zatkanego odpływu.

Edytowane przez logolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka skroplin odchodzi mniej więcej na wysokości konsoli centralnej(bliżej prawej strony auta), pomiędzy grodzią a silnikiem,

Jak nie ma rurki to powinien przynajmniej być szczątkowy kawałek rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!