Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII Kombi - co tu wybrać


Lewy

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli przymierzam sie do zmiany. Jako, że MII uwazam tylko w wersji kombi, wiec wybór mam nieco zawężony. Może to i lepiej.

Na początek znalazłem takie oto propozyce:

2.0 16V 2004r

1.6 16V 2003r

 

Czego się spodziewać po mniejszym silniku to juz z grubsza wiem. Ciekawe czym moze zycie popsuć :-P ten 2.0? Może nie ma zmiennych faz?

Co o nich myslicie. Moze coś rzuci się w Wam w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne przy czym pozostajesz to kolor auta :-P

 

jak dla mnie lepszą opcją jest 2.0, bo mocy nigdy nie za wiele, komfort jazdy zawsze większy, a spalanie nie jest dużo większe niż w 1.6, silnik 2.0 pochodzi chyba z laguny i z tego co wiem był jedną z mniej awaryjnych jednostek ostatnich lat bo nie miał żadnych fajerwerków w sobie

 

w egzemplarzu 1.6 duża szpara między maską a zderzakiem, cena netto i kratka z tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta szpara :-> to chyba tak wygląda. Na innych egzemplarzach wydaje sie też dość szeroka. Cena brutto (chyba wieksza o 22%) jest nadal atrakcyjna.

Kolor chętnie wybrałbym inny, ale jakoś tylko takie mi sie wynajdują po wprowadzeniu kryteriów. Przypominałby mi poprzedniczkę. Tylko jak ja jej to wytłumaczę :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwólitrówka, już prawie zaklepana. Sprzedajacy to nie komis, tylko dział sprzedaży firmy Orbis Transport. To ich słuzbowe auta są tam wystawiane. Do wglądu dostałem długą listę napraw i różnych przeglądów od Killjańczyka.

Ze standardów to oczywiście: mikrostyki klamek, antenki klamek

Z blacharsko lakierniczych: prawy tył był zachaczony o bramę, na drzwiach kierowcy wandal wydrapał znak Zorro :( Do tego osłona pod silnikiem i plastikowe nadkola poległy po najechaniu po wichurze na jakiś konar.

Na wszystkie te naprawy są zgłoszenia do ubezpieczyciela i opis całej naprawy (znów u Killjańczyka).

Wybieram się jeszcze na przegląd auta do ASO: komputer, grubości powłok i ścieżka diagnostyczna.

Po odpaleniu sprawdziłem sobie jakie spalanie ma ten nietypowy motorek. Wyswietliło się 10l/100km. Jak na jazdę wozem służbowym to chyba nie tak duzo.

Błędów żadnych nie wyświetla. W srodku dwa felery: jeden z zapachów na nawiewie się chyba wylał i nieco zniszczył plastik pod nim, oraz pęknięta plastiowa osłona progu. Pewnie była demontowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, wrecz przeciwnie. Uwazam, ze to bardzo przyzwoity wynik.

Na zlocik nie ma szans. Dopiero w poniedziałek zabieram go do ASO na sprawdzenie. Muszę się dowiedzieć jak jest ze zmainą rozrządu. Ten silnik ledwo sie mieści w komorze. Oby nie było tak, że do wymiany trzeba wyciągać silnik, bo to mnie trochę jednak do niego zniechęci. Tylko kogo sie o to spytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i pierwsza rejestracja - 12.2004, czyli auto uzytkowane w sumie 3 lata.

 

Z ostatniej chwili. Cena stopniała do 29000zł :( Fakturę mam juz w domciu. Klamka zapadła. Będzie 2.0. Robię przelew i w poniedziałek jadę po auto.

Na dzieńdobry kilka rzeczy do naprawy, ale obgonię to raczej wytargowanymi pieniędzmi.

Silnik niestety posiada zmienne fazy rozrządu i słynne koło, ale działające nieco inaczej niż w 1.6 16V. Faza zmieniana jest o pewien stały kąt. W 1.6 zmiany są płynne. Plus jest taki prostszego rozwiązania, że nawet całkowita awaria, nie unieruchamia silnika. Jedynie nie mamy wtedy zmiennych faz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!