Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zawieszające się obroty- nic nie pomaga pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio raz na 100 -200 km miałem przypadek zawieszenia się obrotów – zawieszały się na takim poziomie, jaki był przed wysprzęgleniem. Po dodaniu gazu już na „luza” obroty zostawały na takim poziomie, do jakiego je wkręciliśmy.

Za którymś razem chcąc zdiagnozować problem uderzyłem krokowy rączką śrubokretna obroty zeszły do prawidłowego poziomu. Po jakimś czasie oddałem auto do mechanika na czyszczenia krokowca i przepustnicy. Akurat mój mechanik miał przepustnice razem z czujnikiem oraz krokowca z anglika więc wyczyścił i dla pewności założył obie części od tamtego auta.

A obroty jak szalały tak szaleją tyle że teraz co 10-20 km jest akcja zawieszania się obrotów.

Dziś jeździłem całe popołudnie i oto wnioski:

W momencie kiedy obroty się zawieszą po zatrzymaniu słychać terkotanie w środku samochodu coś jak KZFR(to na pewno nie to – wymieniałem rok temu więc wiem jak on terkocze)

Ani ja ani mechanik nie potrafimy zidentyfikować źródła terkotania pod maską – słychać tylko w środku auta.

Najlepsze- jeśli zatrzymam samochód i obroty są zawieszone po uderzeniu w krokowca obroty się uspokajają niepożądane dźwięki też. I auto jedzie dalej idealnie.

Dodam że podczas „ataku” tej awarii czyt, zawiesza się i terkocze auto pooszarpuje delikatnie zupełnie jak przy uszkodzonej cewce. Oczywiście po zgaszeniu lub uderzeniu krokowca wszystko wraca do normy.

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego. Proponuje rozwiazanie: kup sobie kabelek, scagnij program, podłącz kompa pod auto i bedziesz miał podgląd na to co sie dzieje. Moze na podstawie odczytów wprost dowiesz sie w czym problem, zamiast kombinować.:)

A tak nawiasem mówiąc to moze być, czujnik położenia przepustnicy. Komp. powinien to wykazac.

 

Zycze sukcesów.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez abakuan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Tak jak pisałem czujnik temperatury był wymieniony razem z przepustnicą a samochód dwu krotnie podłączany był pod clipa i nie było żadnych błędów.

A oto rozwiązanie problemu:

Uszkodzona była końcowa część wiązki / lub najprawdopodobniej kostka która wchodzi do przepustnicy albo do krokowca. Kupiłem na szrocie kostki z 10 cm kabla, usunąłem stare przylutowałem „ nowe” i wszystko działa jak należy.

Szkoda, że żaden elektryk w okolicy na to nie wpadł ( lub wpadł, ale lepiej zaproponować wymianę całej wiązki wraz z remontem silnika :)

Może się komuś przyda w przyszłości choć nie życzę takich nerwów.

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!