Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany pasek Klinowy


Indubio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum.

Potrzebuję porady. Wymieniłem rozrząd w maju zeszłego roku, na fakturze mam "rozrząd komplet" + "pasek klinowy" (jako oddzielna pozycja). Od tego czasu przejechałem 20 tys. km, wczoraj stało się to czego zawsze się obawiałem. Odstawiłem już autko do diagnosty (innego niż ten, który robił rozrząd).

Uszłyszałem od niego, że: napinacz paska klinowego nie działa. To miało spowodować luz na pasku, który scinał inny. Napinacz nie był wymieniony.

Teraz nie kumam jednej rzeczy - od czego jest ten "pasek klinowy" i jego napinacz? Nie powinien być wymieniony z rozrządem?

 

Rozważam czy nie wykłucać się z mechanikiem o dokonanie naprawy, bo pogieło mi zawory. Wycena na razie na 3800 zł. Prosiłbym o jakieś porady, mam wrażenie, że mechanik naciął mnie na części, których nie wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wcześniej dti, więc może się troszkę różnić od twojego, ale zasada ta sama pasek rozrządu przekazuje energie potrzebną do sterowania zaworami, dodatkowo w niektórych autach napędza pompę wody, a pasek klinowy (tu raczej wieloklin) napędza elementy osprzętu, alternator, klimę, pompę wspomagania lub jeszcze wody, można je wymieniać niezależnie, ale wygodnie jest wszystko na raz. W 1.9 dti wiem że były przypadki, że pęknięty czy zrzucony wieloklinowy dostawał się do częściowo odsłoniętego rozrządu i pewnie u Ciebie tak było.

Mechanik pasek mógł wymienić skoro zleciłeś, ale napinacza pewnie nie, przyczyną zużycia napinacza bywa popsute sprzęgiełko alternatora.

Po roku czasu to raczej marne szanse na reklamacje z winy poprzedniego mechanika, dla mnie to Twoja wina że nie szukałeś przyczyny głośnej pracy, czy huczenia spod maski bo na pewno w ostatnich dniach to łomot był niezły.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie słyszałem żadnej zmiany głośności, ale nie jestem osobą, która słyszy doskonale. Dziękuję za informację. To co napisałeś składa mi się do kupy... Nie chcę szukać winnych dookoła, raczej zależy mi na wykluczeniu, że ktoś mnie w wała zrobił... I pomimo, że takiej złości mam w sobie jeszcze obecnie dużo, to chyba muszę się z Tobą zgodzić...

 

Męczy mnie jeszcze ten "komplet rozrządu" - w to nie wchodzi ten napinacz? Czy są zestawy razem z tym? Kurcze bo wpakowałem w to sporo kasy i myślałem, że będę miał spokój na przynajmniej 40 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet rozrządu to pasek, rolka prowadząca lub rolki i w niektórych autach pompa wody. W pierwszym poście napisałeś że napinacz paska wieloklinowego czyli element który nie wchodzi w skład rozrządu. Rzeczywiście jadąc w trasie to raczej trudno usłyszeć tą awarie, ale ruszając ze skręconymi kołami (pracuje wspomaganie) to słychać dobrze. Mogłeś się przyzwyczaić i jak się jeździ z szybami zamkniętymi to też mniej słychać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!