Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 DCI 120km - odpięty wężyk - pomoc


KamilVTEC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników silników 1.9 dci :D

 

Od niedawna jestem użytkownikiem Renault Megane II 1.9 DCI 120 km 2003r. Auto jeździło dobrze, żadnych problemów z nim nie było, do czasu jak zaczeło brakować mocy. Rozpędzało się po 3 tyś obrotów. Wyjechałem za miasto, rozpędzałem auto na wyższych obrotach; moc wróciła .. na tydzień. Znowu akcja z wyższymi obrotami - znowu wracało do normy. Auto jeździ głównie po mieście i zdaję sobie z tego sprawę, że "coś" się może zapychać i co jakiś czas jeżdzę za miasto "przepalić" samochód. Nie wiem być może "ten typ tak ma i już". Temat został założony ze względu na to, że mając wolną chwilę zajrzałem pod maskę w celu głębszej analizy. Sprawadzałem każdy przewodzik czy wszytsko jest ok i dobrze dociśnięte. Ku mojemu zdziwieniu na pierwszy rzut oka zauważyłem zaślepiony wężyk. Dorzucam zdjęcię do podglądu. Nie wiem od czego jest. Być może on jest problemem ze spadkiem mocy ? Może mi ktoś pomóc ?

 

Btw. zawór EGR był czyszczony.

 

 

Pozdrawiam

Kamil

post-73705-0-78959100-1410769485_thumb.jpg

post-73705-0-90377200-1410769494_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że był czyszczony wcale nie oznacza, że dobrze działa. Skoro auto wcześnie jeździło dobrze to myślę, że wężyk tutaj nie jest winny. Sprawdziłbym przepływomierz powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest elektrozawór sterowania turbiną - być może nie działa i należałoby wymienić na sprawny. Podłącz zaślepinoy gumowy wężyk do tego elektrozaworu i sprawdź jak się auto zachowuje.

Widać, że ktoś odstawił druciarstwo, żeby auto miało moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, podłącz ten gumowy ze śrubką na jego miejsce, czyli tam gdzie jest ten brązowy. Dwa gumowe muszę być wpięte do elektrozaworu.

 

Jak podłaczysz i będzie źle, to zamień je miejscami, nie pamiętam prawidłowej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest uszkodzony, to należy wymienić, żeby wszystko działało prawidłowo. U mnie jak był walnięty to wywalało błąd przy prędkości ok 100-110km/h i podczas przyspieszania. To jest koszt jakieś 30-70zł, wymiana banalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podpiąłem elektrozawór i w ogóle inny samochód. Żadnych checków, awarii, nic. Auto jeździ, nic się nie pali na desce rozdzielczej i co najlepsze, auto zaczęło przyspieszać od "dołu". U mnie elektrozawór był problem brakiem mocy. Jeżdżę dwa tygodnie i nie miałem nigdy spadku mocy. Autem jeździła kobieta, była wymieniana już turbina w Niemczech. Myślę, że mechanik specjalnie odpiął elektrozawór, żeby turbina nie kręciła cały czas, tylko dopiero przy wyższych obrotach(Tak myślę :D). Jak samochód był jeżdżony w mieście to dużych obrotów nie miał, zwłaszcza u kobiety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!