Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 DCI 120km - odpięty wężyk - pomoc


KamilVTEC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników silników 1.9 dci :D

 

Od niedawna jestem użytkownikiem Renault Megane II 1.9 DCI 120 km 2003r. Auto jeździło dobrze, żadnych problemów z nim nie było, do czasu jak zaczeło brakować mocy. Rozpędzało się po 3 tyś obrotów. Wyjechałem za miasto, rozpędzałem auto na wyższych obrotach; moc wróciła .. na tydzień. Znowu akcja z wyższymi obrotami - znowu wracało do normy. Auto jeździ głównie po mieście i zdaję sobie z tego sprawę, że "coś" się może zapychać i co jakiś czas jeżdzę za miasto "przepalić" samochód. Nie wiem być może "ten typ tak ma i już". Temat został założony ze względu na to, że mając wolną chwilę zajrzałem pod maskę w celu głębszej analizy. Sprawadzałem każdy przewodzik czy wszytsko jest ok i dobrze dociśnięte. Ku mojemu zdziwieniu na pierwszy rzut oka zauważyłem zaślepiony wężyk. Dorzucam zdjęcię do podglądu. Nie wiem od czego jest. Być może on jest problemem ze spadkiem mocy ? Może mi ktoś pomóc ?

 

Btw. zawór EGR był czyszczony.

 

 

Pozdrawiam

Kamil

post-73705-0-78959100-1410769485_thumb.jpg

post-73705-0-90377200-1410769494_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że był czyszczony wcale nie oznacza, że dobrze działa. Skoro auto wcześnie jeździło dobrze to myślę, że wężyk tutaj nie jest winny. Sprawdziłbym przepływomierz powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest elektrozawór sterowania turbiną - być może nie działa i należałoby wymienić na sprawny. Podłącz zaślepinoy gumowy wężyk do tego elektrozaworu i sprawdź jak się auto zachowuje.

Widać, że ktoś odstawił druciarstwo, żeby auto miało moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, podłącz ten gumowy ze śrubką na jego miejsce, czyli tam gdzie jest ten brązowy. Dwa gumowe muszę być wpięte do elektrozaworu.

 

Jak podłaczysz i będzie źle, to zamień je miejscami, nie pamiętam prawidłowej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest uszkodzony, to należy wymienić, żeby wszystko działało prawidłowo. U mnie jak był walnięty to wywalało błąd przy prędkości ok 100-110km/h i podczas przyspieszania. To jest koszt jakieś 30-70zł, wymiana banalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podpiąłem elektrozawór i w ogóle inny samochód. Żadnych checków, awarii, nic. Auto jeździ, nic się nie pali na desce rozdzielczej i co najlepsze, auto zaczęło przyspieszać od "dołu". U mnie elektrozawór był problem brakiem mocy. Jeżdżę dwa tygodnie i nie miałem nigdy spadku mocy. Autem jeździła kobieta, była wymieniana już turbina w Niemczech. Myślę, że mechanik specjalnie odpiął elektrozawór, żeby turbina nie kręciła cały czas, tylko dopiero przy wyższych obrotach(Tak myślę :D). Jak samochód był jeżdżony w mieście to dużych obrotów nie miał, zwłaszcza u kobiety :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!