Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

RS 5d 225km


majner

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, zastanawiam się nad poniższym ogłoszeniem:

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=4645394210

 

Co mi wiadomo więcej: w tym roku sprowadzony ze Szwajcarii, ostatni wpis w książce przy 90 tys.km. Rozrząd na 90% nie wymieniany, co mnie mocno niepokoi przy tym przebiegu. Wg ASO interwał to 120 tys. km, ale to szaleństwo. Pęknięty lewy błotnik. Roczne letnie opony. Porządne nowe świece. Klima ponabijana. Dostałem więcej zdjęć na maila i oczywiście VIN: VF1BM0M0636124387. Powody sprzedaży - podobno upatrzony inny samochód. Powiem jedynie, że właściciel wydaje się motoryzacyjnie dość ekscentryczny.

 

Pozostaję zdrowo sceptyczny, znalezienie RS-a w dobrym stanie to jak wygrana w totka. Dobrze myślę, że wersja 5d, która mi bardzo odpowiada, powinna była mieć spokojniejszą przeszłość? Nie wiem co to za naklejki nad migaczami z boku, w serii nic takiego nie kojarzę. Felgi wyglądają na porysowane - chyba, że to światło. Zakładam, że musiałbym włożyć w niego ok 8 tys., żeby cieszyć się bezstresową jazdą. To na rozrząd (w aso ok 2800 za komplet z pompą), koła zimowe, układ hamulcowy, płyny, błotnik (może uda się go pospawać) i inne. Do tego dochodzi koło dwumasowe, które zaraz pewnie będzie trzeba wymienić, później pewnie turbosprężarka... Tyle teorii. Zasadność kupna samego RS-a pomijam, liczę się z tym, że to potencjalna skarbonka. Szukam po prostu jak najbardziej pewnego egzemplarza. Auto przed zakupem oczywiście do skrupulatnego przetrzepania, ale że mam kawałek, to dzielę się internetowo wątpliwościami ze wszystkimi, których przemyślenia mogą rzucić więcej światła.

post-8829-0-62772100-1412375957_thumb.jpg

post-8829-0-06263600-1412375973_thumb.jpg

post-8829-0-71019800-1412376002_thumb.jpg

post-8829-0-77084100-1412376018_thumb.jpg

Edytowane przez majner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprowadzony, to na pewno jakoś bardziej lub mniej prostowany.

Ja swego czasu usilnie szukałem sporta 5d, bo syn się urodził, ale w końcu dałem spokój. Jak się liczysz z kosztami rzędu 8 kafli, to dodaj je do tej ceny która jest w ogłoszeniu, zamień na euro i jedz do dojczów, kupisz takiego może ciut starszego niż ten w ogłoszeniu, ale będziesz to miał pewniejsze niż te od handlarzy.

 

auto wynagradza koszty.

 

kiedyś oglądałem jedną sztukę w jastrzębiu (którąś z kolei). Facet się zarzekał, że full bez wypadek, mogę mierzyć lakier wszędzie. I faktycznie blacharsko bez zarzutu, ale... jak znaleźliśmy zdjęcia ze szwajcarskiej ubezpieczalni tego dokładnie egzemplarza, to leżał na totalnej glebie tzn, miał wyrwany zawias... musiał gdzieś kolo ładnie przelecieć bokiem po hopkach.

ale jak już się znajdzie odpowiedni egzemplarz...

 

aha, po wyszukaniu numeru telefonu kolesia z ogłoszenia, wynika, ze lubi handlować m2 sport, i do tego miał w historii kilka sztuk już omawianych na tym forum. Znaczy się zjechanych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 tyś to tak realnie trzeba liczyć jeśli chcesz mieć wszystko zrobione na raz.

zastanawiają mnie te odpryski na błotniku, sprawdź jeśli możesz czy lampy są z tego samego roku bo wydaje mi się że mogło się tam coś dziać, jakaś lekka obcierka albo co,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie uwagi. Opcję niemiecką biorę pod uwagę jak najbardziej. Z reguły powinna być bezpieczniejsza, ale też różnie bywa. Kłopot w tym, że nie ma tych aut zbyt dużo, zwłaszcza 5d. Na to, że auto wynagradza koszty, bardzo liczę. :) Inaczej to nie ma sensu. Liczę też na to, że jak włożę od razu te 8 tys to będę miał spokój na dobre kilkadziesiąt tysięcy. Auto nie ma być do patrzenia tylko ma służyć do codziennej jazdy, bliżej, dalej, w lecie, w zimie - ma być sprawne i pewne. Ogólnie to marzy mi się, żeby sprzedawcy uczciwie mówili, co z autem było, albo co jest do zrobienia. Naprawdę wolę zapłacić więcej za coś pewniejszego, niż jechać i tracić czas i pieniądze. Niestety handlarze nie rozumieją, że nie każdy lubi być oszukiwany.

 

Co do akurat tego egzemplarza, to jednak daję mu małe szanse, że mnie zadowoli na tyle, żeby go kupić. Za małe żeby jechać oglądać. Owszem, sprzedawca przyznawał, że lubi te auta i kiedyś sprowadził jednego do naprawy.

 

Chwilowo studiuję R26 z Korsyki, i zastanawiam się, ilę razy musiał objechać wyspę dla przebiegu 150 000. ;) A na poważnie to gdzie tkwi haczyk w przyzwoitym ogłoszeniu.

Edytowane przez majner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne koszta w Sporcie to zawieszenie. Trzeba dokładnie sprawdzić amortyzatory, sprężyny, zwrotnice, łożyska itp. Są inne niz w zwykłych Megankach choć czasami sprzedawcy części czy nawet "fachowcy" w warsztatach mówią inaczej (np. górne mocowanie / łożysko amora wygląda tak samo, jest wręcz identyczne.... ale ma inną twardość/wytrzymałość i nie warto oszczędzać 20 czy 30 zł)

Kolejna sprawa to elektryka - czujniki / przyciski klamek - koszta małe ale bywa to upierdliwe (trzeba całe drzwi rozbierać by się dostać).

Następnie przetwornice xenonów - fabryczne miejsce na montaż w reflektorze od temperatury i zębu czasu się rozszczelnia przez co do przetwornicy dostaje się woda i robi spustoszenie. Nowa przetwornica (12PIN - z układem samopoziomowania wewnątrz) jest praktycznie nie do dostania (regeneracja około 200zł jesli da się ją uratowac jeszcze)

Silnik racej nie sprawia problemów. Przebiegi powyżej 100k km powodują zużycie głowicy: wypalają / wyklepują się gniazda. Turbina powyżej 100k km też powoli może wymagać regeneracji.

Nadmienię tu iż olej w dolocie nie znaczy że turbina jest zdechła - może być tak zę puszcza tylko uszczelniacz na łożysku, a cała reszta jest ok (ja tak miałem w turbo prawie nowym! Przebieg niecałe 6000km)

Szczerze jesli chcesz kupić auto na codzień do jeżdżenia bliżej dalej... to lepiej wybrać wersję GT / 2,0T 165KM. Silnikowo to to samo ale zawieszenie sprawia mniej problemów i razem z układem hamulcowy jest po prostu sporo tańsze w serwisowaniu.

 

Na koniec: co rozumiesz w opisie przez PORZĄDNE NOWE ŚWIECE? Jeśli silnik nie grzebany to jedynym dobrym wyborem tam są fabryczne NGK.

co do samego auta ze zdjęć (mało widać...). Patrząc na uszkodzenia błotnika - przodu na 100% nie było, kwestia jak mocno dostał. W silniku wymieniony przewód od ODMY - możliwe że była zapchana - widać wycieki spod pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shymek - dzięki, że opowiedziałeś trochę o nietypowych problemach i spostrzeżeniach. Wersja GT powinna mi wystarczyć, nie upieram się na RS. Choć naprawdę wolałbym RS ze względu na prowadzenie. Z droższym układem zawieszenia, hamulcowym, wydechem itd. się liczę, chodzi o to, żeby znaleźć "ten" egzemplarz i w niego coś włożyć. Choć zaczynam wątpić czy jest on do znalezienia w cenach do niespełna 40 tys. Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że silnik 2,0T 165 KM może nie mieć wiele wspólnego z tym 225 KM, poza pewnie blokiem. Istotna jest zresztą różnica mocy, a nie skąd się bierze. To jest przepaść w osiągach i emocjach, a w spalaniu niekoniecznie.

 

"Porządne nowe świece" to dosłowny cytat ze sprzedającego, jak i cała pierwsza część postu. Nie widziałem auta i nie wiem czy porządne ani czy klima ponabijana, więc zostało mi tylko cytowanie. ;) Miały kosztować 1000 zł. Nie wiem o czym to świadczy, jak dla mnie mają być po prostu odpowiednie do silnika. :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawe co to za świece skoro seryjne NGK kosztują około 40 zł sztuka :D a o wiele lepszy zamiennik irydowy Denso też coś koło tego ma cenę. Jakby nie patrzeć 4szt. świec to nawet w mocnym zaokrągleniu z przesyłką wyjdzie 150 zł :D

Jedyne drogie świece do Meganki jakie znam to NGK irydowe stosowane w Megane 3RS - kosztują w ASO około 500-550 zł i nie są dostepne w sprzedazy poza ASO (znaczy sie niby już są ale stany magazynowe = zero sztuk.) Nie zmienia to faktu że do 1000 zł jeszcze hen hen daleko.

Silnik 2,0T 165KM różni się korbowodami (są takie same jak w 1,6 itp.) oraz osprżetem: wtryskiwaczami i turbiną. Skrzynia ma też inne przełożenia. Ogólnie tego 165KM da się zrobić na 200KM i jeździ bezproblemowo.

 

P.S. W cenie 40 tys zł jestem w stanie sprzedać swoje auto ;) (z seryjnym wnętrzem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!