Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z mocą silnika po wymianie rozrządu


filipp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów. Jestem posiadaczem Renault Megane II 2003r 1.6 benzyna. Jakiś czas temu miałem wymieniany rozrząd (przy 126 tys przebiegu) teraz mam 135 tys. przejechane. Miałem problem z dużym spalaniem i odczuwalnym brakiem mocy ( kiedyś mogłem 200km/h nawet pojechać, teraz przy 160km/h mam 5,5tys obrotów pedał w podłodze i prędkościomierz stoi, to samo dzieje się na 2 i 3 biegu, auto strasznie zamula. Oprócz tego czasami na biegu jałowym skaczą mi obroty (w okolicach 1100). Miałem uszkodzoną sondę lambda za katalizatorem i myślałem, że to właśnie ona za to odpowiada, jednak po wymianie jej na nową(oryginalną z serwisu)(200km temu) ku mojemu zdziwieniu spalanie nie zmalało a problem z drganiem jak i mocą pozostał...Nie byłem przy wymianie rozrządu, ponieważ byłem wtedy za granicą no i w tamtym czasie był problem z tą sondą ( może dlatego to zgubiło moją czujność). Pytanie brzmi: czy mechanik mógł coś źle poustawiać przy wymianie rozrządu? (kąt zapłonu), koło zmiennych faz rozrządu nie było wymieniane, ale powiedział, że wygląda ok. Przepustnica była niedawno przeze mnie czyszczona także powinna być czysta ( była dość mocno zabrudzona ). Czy można to w jakiś niedrogi sposób sprawdzić lub ustawić? ( aktualnie przebywam w UK, a tutaj naprawy do najtańszych nie należą :( Ktoś miał podobny problem? Proszę o jakąkolwiek podpowiedź...Z góry dzięki.

 

Kolego Filipp po co piszesz o tym samym w różnych miejscach na forum. Jeden temat został usunięty. I w nagrodę za nieznajomość forum paseczek. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógł coś [cenzura]. Oczywiście, że mógł. Mógł tez pasek przeskoczyć już po takim przebiegu. Ale czy to są objawy źle ustawionego rozrządu - nie wiem. Jedyne co mnie dziwi to: "(...) kiedyś mogłem 200km/h nawet pojechać, teraz przy 160km/h mam 5,5tys obrotów pedał w podłodze (...)" - zespół silnik-skrzynia-koła sa połaczone można rzec na sztywno, więc jakim cudem przy tej samej prędkości obrotowej silnika, masz różną prędkość? Jakim cudem koła kręcą sie wolniej? Chyba, że Ci się sprzęgło ślizga - ale teraz to już byś miał je spalone.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i bd rosły, ale nie mogę tego sprawdzić max jaki udało mi się osiągnąć, to to co pisałem, nic dalej nie chce iść, pedał gazu w podłodze i tyle... silnik zaczął przy obrotach powyżej 3tys. strasznie głośno chodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem w meganie 1.6 16v auto. Silnik pracuje rowno ale jak wcisne pedal gazu to sie kreci tak do 5tys I po chwili zaczyna sie dlawic I spada do 4tys dodam ze tak sie dzieje na biegu jalowym. Bardzo ciezko sie jedzie bo to automat I nie moze plynnie zmieniac biegu bo brakuje mocy. Bylem na diagnostyce w renault ale nic nie stwierdzili dostalem wydruk ze bledow nie stwierdzono. Po kilku dniach alto odzyskalo moc poczym od 2 dni ttaci ponownie. Wczoraj sie jeszcze krecil jako tako a dzis jest bardzo slaby.

Jak znajdziesz problem prosze napisz moze mam to samo.

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, proponuję wrócić do lektury regulaminu. Na tym forum używamy polskich znaków. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego najłatwiej to sprawdzić rozrząd w tym silniku. Ja u siebie wsadziłem trzpień blokujący i jak chciałem zblokować wałki rozrządu, to się nie dało na wale. Był przestawiony rozrząd, ale sprawdzić możesz bez rozbierania na blokadach. Jak będziesz miał pewność, że jest złe ustawiony lub przestawiony wtedy możesz rozbierać, a jak jest dobrze ustawiony to komputer i szukać gdzie indziej ale najprędzej to rozrząd podobnie miałem u siebie. Ewentualnie kzfr możesz mieć uszkodzone i też będzie mulił.

Ja u siebie 3 razy rozrząd rozbierałem. Raz bez blokad, to mi dół uciekł na wale o jeden ząbek, wtedy tylko po elektrykach jeździłem, o co chodzi, a jak kupiłem blokady, sprawdziłem, że źle ustawiony rozrząd, to rozebrałem drugi raz i ustawiłem. Pięknie chodził aż wreszcie po tygodniu kzfr zaczęło się odzywać i 3 raz rozbierałem na podwórku z podnośnika, to już jak wymieniałem kzfr i kompletnie rozebrany rozrząd zajęło mi 2 godziny :P i już 5 tys km i spokój :)

Jeśli ktoś jest z Lubelskiego to mogę od ręki wymienić rozrząd za 150zł w 1.6 16v na życzenie mogę dojechać do klienta. Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za wszystkie odpowiedzi....

Sprawdziłem rozrząd, ustawiony był idealnie, później przyszła kolej na katalizator ( mógł się podobno zapchać przez walniętą sondę lambda), dalej podpięcie pod komputer, który wykazał problem z ... przepustnicą, wymieniona na nową silnik odżył :)według mechanika pozostaje jeszcze kwestia ustawienia biegu jałowego, żeby zlikwidować drgania silnika na luzie. A i temat już chyba do zamknięcia :)

Edytowane przez filipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!