Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II hatchback


plokin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zamierzam kupić swój pierwszy samochód i zdecydowałem się na Megane II.

 

Jak na razie znalazłem dwie interesujące oferty, znacznie się różniące, byłbym ogromnie wdzięczny za wskazówki i ostrzeżenia (zwłaszcza jeśli coś w opisie/na zdjęciach wzbudza podejrzenia):

  • 1.6 z 2002 - ogłoszenie - dobra cena, fajne autko
  • 2.0 turbo z 2005 - ogłoszenie - cieszy mnie lepszy rocznik, silniejszy ale ekonomiczny silnik, tempomat, solardach. Smuci cena ;) Zastanawiam się także, czy solardach to taki dobry pomysł - z jednej strony chciałbym go mieć, z drugiej obawiam się problemów i konieczności napraw. Wszelkie rady mile widziane.

Kontekst:

Auto będzie mi służyło głównie raz na miesiąc-dwa do przejazdów Kraków-Praga (stąd tempomat mile widziany), do tego do sporadycznego jeżdżenia po mieście. Jazda w więcej niż dwie osoby okazjonalnie.

Chciałbym zamontować gaz, zastanawiam się tylko czy w bagażniku zostanie jeszcze jakieś miejsce po takim zabiegu(?). Może lepiej celować w większą wersję?

 

Serdecznie pozdrawiam i mam nadzieję, że już niebawem będę mógł dołączyć do forum jako szczęśliwy posiadacz Meganki :)

 

---------

Dodano: 10 paź 2014 - 00:13

Ze względu na odległość (Praga-Tarnów) osobiście aut nie widziałem, ale wstępnie zrobił to mój brat wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem.

 

1.6 z 2002 okazał się nie być taki fajny. Widać ślady napisów - był autem służbowym. Przebieg właściwie na pewno kręcony, silnik po paru chwilach zaczyna się przegrzewać, a po kolejnych kilku - wręcz dymi. Wiele elementów było wymienianych. Uciekać daleko.

 

2.0T z 2005 wygląda znacznie lepiej. Problemy są nieliczne i raczej drobne - klima działa b.słabo jeśli w ogóle, rozrząd chyba nie był dawno wymieniany, brakuje jednego z dywaników, przebieg nie musi być kręcony, ale nie ma dowodów że nie jest. Poza tym wygląda w porządku.

Mam VIN, niestety nie znam daty pierwszej rejestracji więc sam nic ze strony Renault nie wyciągnę.

Nie wiem na ile wiarygodny jest http://vin-decoder.pl/ - podają kolor srebrny metalic, a auto jest niebieski metallic, co jest niepokojące, ale na razie zakładam, że ten serwis może podawać błędne dane. Reszta się z grubsza zgadza (aczkolwiek nie ma nic o szyberdachu).

 

Wielka prośba - czy ktoś z dostępem do bazy serwisowej mógłby rzucić okiem na tę Megankę i dać znać czy wyposażenie (w szczególności szyberdach, tempomat, klima) i kolor są zgodne z tym co wynika z VINu i czy nie ma jakichś poważnych przygód w historii serwisowej? Chętnie zapłacę.

VIN to VF1CM0W0633604978.

Bardzo bardzo proszę - głupio byłoby robić te paręset kilometrów by w sobotę odkryć (lub co gorsza - nie odkryć - lokalne ASO w sobotę nieczynne) że auto skrywa dobrze ukryte tajemnice.

Edytowane przez plokin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wyposażenie auta, kolor itp. to możesz to sprawdzić rejestrując się na renault.pl. Znajdziesz tam informacje z jakim wyposażeniem auta wyjechało z fabryki. Niekiedy są również podane okresowe przeglądy auta. Natomiast historia serwisowa do sprawdzenia tylko w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!