Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze składem spalin


arempire

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Do tej pory udawało mi się znaleźć odpowiedzi na problemy na forum, tym razem wyszukiwanie potwierdziło jeden z moich tropów, ale chciałem się mimo wszystko jeszcze dopytać, może ktoś miał podobny problem. Po raz pierwszy moja renówka (Megane 1 ph2, 2001 1.6 16v) nie przeszła przeglądu (znaczy wcześniej były to najwyżej luzy w zawieszeniu/ukł.kierowniczym do naprawy "od ręki").

Problem pojawił się podczas analizy składu spalin, przekroczone aż 3 wartości (w nawiasach dopuszczalne dla tego rocznika):

  • CO 7,74% (max 0.5%)
  • HC 375ppm (max 100ppm)
  • Lambda 0.796 (0,97 - 1,03)

W stacji diagnostycznej stwierdzili, że to katalizator lub sonda lambda. Czy skład spalin nie wskazuje jednak też na to, że paliwo nie jest dobrze dopalane, zatem (i ta rada pojawiała się też na forum) warto przyjrzeć się cewkom i świecom? Cewki są już wszystkie zmienione na Beru (3 przez poprzedniego właściciela, jedną która padła zmieniałem w serwisie ok. rok temu). Świec odkąd jestem właścicielem (24 tys.km) nie ruszałem - w instrukcji samochodu nie znalazłem zalecanego interwału wymiany, ale szukając "po internetach" wychodzi, że nawet gdyby były zmienione świeżo przed zakupem (wątpliwe) to byłby to słuszny czas na wymianę.

Objawy dodatkowe:

1) Na biegu jałowym (750 obr) mam wrażenie (pewności nie mam), że auto telepie się nieco bardziej niż kiedyś, przy wyższych obrotach nie odczuwalne (raz z dwa miesiące temu odpaliło mi się też podobnie jak wtedy gdy padła cewka - mocno telepiąc, ale problem więcej się nie powtórzył).

2) Od dłuższego czasu (problemy miał z tym jeszcze poprzedni właściciel, co sam przyznał) świeci się kontrolka układu oczyszczania spalin. Sprawdzenie kodu błędu wskazywało na sondę lambda, ale po wymianie błąd dalej się pojawiał. Kasowano mi go w warsztacie (dostałem informację, że błąd był zgłoszony jako "stary" problem z sondą lambda), ale po jakimś czasie (czasem 500, czasem 1000km, zwykle przy większym opadzie) błąd na nowo się pojawiał i nie znikał. Za radą poprzedniego właściciela raczej zlałem temat, na zasadzie ten typ tak ma. Dwa lata temu i rok temu auto przeglądy przeszło, rok temu na 100% miało spaliny badane, dwa lata temu nie pamiętam już (ale podejrzewam że też).

Czy jeśli faktycznie coś było nie tak, jeżdżąc z zaświeconą kontrolką mogłem zajechać katalizator? Czy może to już ten wiek/przebieg (auto ma oryginalny układ wydechowy, nie licząc wymiany potarganej siatki amortyzującej - zaraz na początku układu wydechowego rok temu), że po prostu zwyczajnie się zużył i należy go wymienić (:/) jak sugerowali na stacji diagnostycznej? A może ktoś ma jeszcze jakąś intuicję co ew. z tańszych komponentów warto zweryfikować?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że mogłeś zajechać kata nie spalony paliwem z silnika. Sonda bierze udział w doborze składu mieszanki powietrzno paliwowej. Podejrzewam, że masz 2 sondy lambda jedna do badania składu spalin a druga do analizy kata. Na początku trzeba naprawić usterki i skasować błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są w takim razie 2 sondy. Jedna przed katem druga za katalizatorem. I proponuje przyjrzeć się obu. Sonda za katalizatorem jeżeli nie masz przedniej sondy mija się z celem. Przednia ma za zadanie sprawdzenie składu mieszanki i ona odpowiada za poprawną pracę układu paliwowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś na własne oczy, że masz dwie sondy?, podajesz parametry jednej. W dziale Download masz swoje auto z tym silnikiem, i na str. 25, są podane wartości 840 plus-minus 70 mV.

Edytowane przez smeg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podane parametry są z analizatora spalin Cartec i wynik to jest jego wskazanie, nie pomiar na którejkolwiek z moich sond.

Tą za katalizatorem (a przed tłumikiem środkowym) widziałem na własne oczy ;) (instrukcja str. 53, rys. 1.47, element 10). Gdzie szukać tej przed (instrukcja str. 53, rys. 1.47, element 9) nie wiem -- od góry, czy od dołu. Z tego co czytałem do pomiaru wartości zwracanej przez sondę miernik uniwersalny się nie nadaje, bo zbyt rzadko próbkuje, a tylko do takiego mógłbym mieć dostęp.

 

Jak dobrze pójdzie to jutro, a jak gorzej to w czwartek powinienem mieć informacje jakie dokładnie błędy zgłasza obecnie komputer.

A może możecie polecić gdzie sensownie w Krakowie warto oddać Renówkę do diagnozy i naprawy? Trochę mnie zmroziło, jak czytałem o warsztatach (nie jestem już pewien, czy na tym czy innym forum), gdzie diagnozują problem z sondą lambda i za jej wymianę kasują, a po weryfikacji okazało się, że zmieniona została świeca :o. Przepraszam, widzę że jest od tego dedykowany dział.

 

Dodano: 14 paź 2014 - 18:21

W serwisie po podpięciu auta na komputer stwierdzili, że sondy dają wskazania jakby katalizator był wycięty. Skasowali błąd (w sumie nie wiem jaki był), wymienili świece na NGK. Podjechałem sprawdzić, czy wymiana świec cokolwiek zmieniła w składzie spalin i auto przeszło test wzorcowo!

  • CO 0,00% (max 0.5%)
  • HC 5ppm (max 100ppm)
  • Lambda 1.006 (0,97 - 1,03)

 

Podobno świece wyglądały na oryginalne i bardzo dawno nie ruszane, więc podejrzewam, że one były przyczyną niepełnego spalania widocznego w pierwszych wynikach. Natomiast z tym katalizatorem, to ciekawa zagadka. Fizycznie puszka jest i stuknięcie w nią wskazuje, że nie jest pusta, ale co tam w środku w sumie jest, to pozostanie zagadką ;).

Edytowane przez arempire
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!