Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ubywający płyn ze zbiornika chłodnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

W mojej Megance 1.4 RL z 1996 mam drobny problem z ubywającym płynem. Nie wiem czy w tym modelu poprostu tak jest, ale co kwartał dolewam około 1 litra płynu Petrygo Q.

Przeczytałem wszystkie inne posty na forum i zdaje się że mój problem jest dziwny.

No ale może mi coś doradzicie.

Temperatura jest ok, oleju nie przybywa i nie zmienia koloru (Oleju nawet niedawno musiałem troszeczkę dolać). Natomiast bodajrze od 8 miesięcy regularnie co 3 miesiace dolewam płynu. Początkowo myślałem, że to węże bo były zabielone na końcówkach, ale wymiana ich nie pomogła, macie jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co kwartał dolewam około 1 litra płynu Petrygo Q.

 

Nigdy nie jest tak, że w 11 letnim aucie wszystko jest jak w nowym :mrgreen: .Układ chłodzący też ma prawo sie rozszczelnić. Gdzie? W różnych miejscach. Ze starości nawet guma zmienia swoją strukture wewnętrzną. Opaski zaciskowe mogą już nie być tak sprężyste. Wreszcie chłodnica moze mieć mikroszpary /szczególnie na bokach, gdzie lubią puszczać uszczelki/, ktorych nie zauważysz, bo płyn natychmiast odparowuje. Takich przyczyn moze być naprawde wiele. 1 litr na kwartał nie czyni jeszcze alarmu. Ale obserwować wypada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobne problemu u siebie w aucie

 

objawy wyglądały troszkę inaczej bo nagle po zimie zaczęło szybko ubywac płynu; nie było to raczej spowodowane przebiciem chłodnicy itp

 

u mnie zadziałał prosty specyfik; pojedz na orlen; za 16zł kup ok 0,5 litrową puszkę płynu do uszczeliania chłodnic; wlej go na rozgrzanym silniku do zbiorniczka i zostaw uruchomiony silnik na ok 10-12 minut. Płyn ma konsystencję i wygląd kupy w płynie :mrgreen: ;-) ale musze powiedziec ze jest bardzo dobry; mimo iż jestem przeciwnikiem załatwiania sprawy "na okrągło" i używania dziwnych specyfików to ten płyn bardzo sobie chwalę

 

inna sprawą jest to że płyn chłodniczy charakteryzuje się silną kurczliwością w niskich i rozkurczliwością w wysokich tmperaturach; jak w lecie mam pod Max-a to teraz mam około połowy stanu na zbiorniczku wyrównawczym

 

pozdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie do końca prawda

 

w skutek zwiększenia temperatury przy uruchomionym silniku rośnie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym ,które powoduje że "substancja" a dokładniej mówiąc, jej małe granulki "idą" do góry i osiadają na gumowych wężach w układzie chłodzenie na których, byc moze wystąpił wyciek. Do osprzętu silnika "jeszcze długa droga" i chyba nic złego nie powinno się zdażyc ;-)

 

osobiście ,jak napisałem wcześniej jestem przeciwnikiem wszelkich specyfików i uszlachetniaczy, ale ten produkt bardzo sobie chwalę

 

póki co bezproblemowo już prawie rok

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuje, za porady, ale nie jest to wina uszczelki pod głowicą na bank.

Przynajmniej tak powiedzieli mi na warsztacie ale przyczyny awarii nie znaleźli.

Dopiero wczoraj rozmawiałem ze znajomym co robi w mechanice pojazdowej i zasugerował mi drobnostkę, a mianowicie. Ubywający płyn powoduje dość znaczne parowanie szyb w aucie (a ja uznawałem to za normalke) szczegolnie przy parkowaniu. Jak się okazuje mam nieszczelną jakąś pompczkę chłodnicy tylko, że nie bardzo wiem gdzie ona się znajduje i to z niej jest parowanie na szyby. Możecie to jakoś rozwinać, czy koleś robi ze mnie głupa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak janksz pisze. gdyby wyciek byl w samej pompce lub na laczeniu przewodu do pompki to, prawie z cala pewnoscia, wyciek nie bylby "powolny" i widzialbys to po odjechaniu z miejsca na parkingu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

Panowie i Panie ;-) już wiem co jest grane !!! Autko nie zostawiało śladów na chodniku, ale dokładnie sprawdziłem węże oraz chłodnice i okazuje się, że jest biały nalot zaraz na spodzie chłodnicy, dojście aby to zobaczyć jest ciężkie ale troche się tam tego nazbierało. Nie jest to duży wyciek, bo zanim opadnie coś na chodnik to zdąży odparować i nie zostawia śladu, ale wyciek jest.

 

Wymiana chłodnicy dla tego wycieku byłaby nieopłacalna, zastanawiam się nad jakimś proszkiem lub płynem wzmacniającym chłodnicę. Napiszcie swoje opinie co myślicie o stosowaniu takich płynów. Human Resources poleca płyn Orlenu do uszczelniania chłodnic, a może znacie inne specyfiki ?

Czekam na opinie i porady, z które z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja choć kupiłem jakiś specyfik to jednak nie do końca byłem przekonany o jego dosypaniu. Dolałem natomiast koncentratu (trochę gęstszy od płynu, który mi znikał) i obieg się uszczelnił. Nic nie ubywa od pół roku. Specyfik dalej leży na półce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sposób Danielossssa nie poskutkuje, a nie chcesz wymieniac chłodnicy, to mozesz zastosowc uszczelniacz. Masz nieszczelny dół wiec uszczelniacz zadziała, bo własnie tam go najwięcej osiądzie. Ale tez, wraz z obiegiem plynu, dostanie sie do calego ukladu, a to dla niego nie jest korzystne. Namawiam na nową chłodnice. Koszt ok 250 zł i spokój na kolejne lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo tzn nalot na dole chłodnicy. We wrześniu mechanior mówił, żeby poczekać z wymianą chłodnicy.

Zobacz fotkę

Niestety nalot się mocno powiększył przez ostatnie trzy miesiące

Tydzień temu podjechałem do niego zostawić samochód do naprawy przekładni i powiedział mi, że już niuestety czas na wymianę chłodnicy...

Po prostu czuć już w powietrzu zapach płynu.

Kiedyś do dużego fiata nasypałem specyfiku do chłodnic i pozatykał wszystko włącznie z kanalikami chłodnicy (może teraz sa lepsze specyfiki) i się franca przegrzewał.

Także ja raczej nie skorzystam a jak mi ma chłodnica strzelić gdzieś po ciemaku w lesie to ja dziękuje

post-118-1172492194_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam chyba trochę większy problem... Dwa tygodnie temu mechanik dolał mi płynu do chłodnicy bo było zauważył że prawie go nie ma i dzisiaj podczas zaglądania pod maske patrze, a jej poziom znów na minimum... Z góry zobaczyłem tylko tyle że w pewnym miejcu pod chłodnicą jest mokro. Czyżby znowu odwiedziny u mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!