Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ubywający płyn ze zbiornika chłodnicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej chlopaki mam podobny problem, a mianowicie dzis rano stwierdzilem ze w zbiorniczku jest poziom plynu ponizej minimum gdzie jeszcze niedawno byl na poziomie miedy min a max uzupelnilem zbiorniczek do zalecanego poziomu i weszlo mi ok 250 ml. bede teraz sledzil co sie dzieje z tym plynem. rozmawialem z jednym kolesiem i mnie troche nastraszyl zeby sprawdzic czy w oleju silnikowym nie ma czasem wody (sposobem na chusteczke higieniczna) i wydaje mi sie z mam troche rozrzedzony olej w silniku. Powidzcie ci jak sie upewnic czy olej w silniku jest ok czy nie i jezeli ciech chlodzonca miesza sie z olejem jakie moga byc tego konsekwencje i jak mozna im zapobiec.

 

z gory dzieki za opinie i rady

pozdro buson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
jezeli ciech chlodzonca miesza sie z olejem jakie moga byc tego konsekwencje i jak mozna im zapobiec.

jeżeli będzie płyn chłodniczy w oleju usunięcie usterki powinno polegać na wymianie uszczelki pod głowicą, ale jeżeli nie przybywa ci jednocześnie oleju to raczej nie jest to problemem.

Tylko ja też raz się wystraszyłem bo było poniżej min dolałem tak aby się zgadało do połowy skali a po rozgrzaniu silnika zaczęło rosnąć i po zgaszeniu miałem pełen po brzegi zbiorniczek więc teraz długo się zastanawiam zanim doleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby uściślić nie są to granulki duże... to wręcz proszek o kolorze srebrnym. tylko zalecają zasypać go do chłodnicy.

 

Może zostanę przez kolegów wyklęty, ale ja sobie ten srebrny proszek chwalę... Zrobiła mi się całkiem spora dziurka w chłodnicy, cały płyn wyleciał (i to sporym strumyczkiem). Zalałem układ wodą, dopełniłem zawiesiną tego srebrnego proszku w wodzie (półtora opakowania wziąłem, bo i dziurka spora :) ). Po 10 min. pracy silnika na luzie woda przestała wyciekać. Pojeździłem z tym przez kilka dni, potem wszystko spuściłem i zalałem układ płynem. I tak już jeżdżę 4 lata: chłodnica nie cieknie, nagrzewnica grzeje aż miło, silnik się nie przegrzewa. Preparat kosztował 14 zł (2 opakowania), chłodnica jest nieco droższa. Ale może tylko miałem szczęście...

Pozdrawiam kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kurde, też mam problem z chłodnicą. Podkusiło mnie po kupnie auta o wymianę płynu chłodniczego - mechanik zmierzył stężenie i wyszło że jest słaby (niby do -12). Skoro samochód był na warsztacie (wymiana rozrządu, oleju, filtrów) to i płyn w chłodnicy wymieniono. Mechanik zalał to płynem SWAG (rozcieńczanym w proporciaciach 1:1 z wodą destylowaną. Wszystko ładnie pięknie, tylko, że od tego czasu w ciągu tygodni dolewałem już 3 razy płyn (bo spadł poniżej minimum), w sumie wlałem 2,5 litra roztworu. Nie widzę żadnych śladów wycieków, odparowania itp. Zastanawiam się co się dzieje z tym płynem. Czy układ po wymianie mógł być aż tak zapowietrzony?

W instrukcji doczytałem że do silnika 1.9 DTI wchodzi coś koło 7,3 litra. Czy to że samochód ma klimatyzację powoduje, że trzeba mu włać większą ilość płynu chłodzącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Uszczelniacz to ostateczność. Lepiej znajdź nieszczelność. Można sobie niezły gnój zrobić w aucie. Tylko raz zastosowałem uszczelniacz, kiedu nieszczelność była w chłodnicy i nie sposób było ją inaczej usunąć. Po nagrzaniu silnika z chłodnicy pomiędzy żebrami unosiła się lekka para. Jednak należy tego unikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!