Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szpilki do felg


Johny6665

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem oryginalne felgi stalowe 16 cali do Meganki, nie mam szpilek. Muszę jakieś zakupić. Chciałem was zapytać jakie? Czy kupować na alledrogo, czy udać się do ASO? A może ktoś z was ma takowe na zbyciu? Czym ogólnie się różnią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiadomo że nie masz szpilek, bo potrzebujesz śruby do kół. Przy szpilkach potrzebne są nakrętki.

Druga sprawa, to pytanie co masz obecnie"??

Jeśli nie są to jakieś wymyślne felgi, do który są potrzebne specjalne albo przedłużane śruby, to zapewne masz fabryczne stożkowe, długości 25- 27mm i w rozmiarze 12x1,5mm, z łbem pod klucz 17 albo 19mm.

Jeśli takie posiadasz, to są także stosowane w felgach stalowych i nie trzeba innych.

We wszystkich 3 renówkach z jakimi w domu miałem kontakt takie właśnie śruby posiadały i były (nadal są) nimi zamiennie przykręcane stalówki i Renaultowskie alusy. (w starszym sceniolu nawet OZ i TOORA)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam felgi oryginalne Renault 16"

Oryginalne znaczy jakie?? stalowe czy alusy, bo i te i te były oryginalne, w zależności od wersji auta.

O podkładkach pływających nic nie pisałem, (sam też nic wcześniej o tym nie pisałeś, a nie jest to takie jednoznaczne że takie masz) a skoro takie posiadasz, to one zastępują stałe stożki w zwykłych śrubach fabrycznych. Nic nie wyciągasz.

Działają tak samo ale samoczynnie dopasowują się do gniazd w felgach.

Generalnie takie są dedykowane do alusów. Stalówki raczej powinny mieć stałe stożki, ale nie jest to przymusowe..

Ważna jest długość śruby.

Patrz tu:

http://megane.com.pl/topic/10462-i-megane-ii-ph-iirozmiary-felg-i-opon/

Tam są widoczne 2 rodzaje śrub

W moich przypadkach auta miały fabrycznie śruby ze stałymi stożkami i na nich były i nadal są przykręcane zarówno stalówki jak i alusy, również te fabryczne.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, pisane na szybko.

 

Mam alufelgi. Wedle tego linka, który wkleiłeś wyraźnie napisane jest, że istnieją dwa rodzaje śrub. Z podkładką do alusów i normalne do stalowych. Moje kolejne pytanie, jakie zwykłe śruby mam kupić? M12 o długości jakiej? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje śruby jakie były w aucie przy felgach stalowych, to śruby ze stałym stożkiem mają wymiary:

- długość całkowita 50mm

- od końca gwintu do początku stożka 24mm

- wymiar od końca gwintu do widocznego śladu od gniazda w feldze 27mm

- długość samego gwintu 20mm

- średnica i skok gwintu 12x 1,5mm

- sześciokąt pod klucz 17mm

To sobie dobierz według klucza jaki masz w aucie do odkręcania kół. Są i pod klucz 19mm.

Takimi śrubami mam przykręcane zarówno zimowe stalówki jak i letnie alusy.

Tak samo w sceniolu syna gdzie są koła 16", bo to sceniol z silnikiem 1,9dCi.

Śruby i felgi w obydwu autach fabryczne Renaultowskie.

Nawet komplety śrub zabezpieczających jakie mamy wkręcone w każde koło są tych samych wymiarów. Jeden zestaw jest Renaulta, a drugi McGarda.

Jeśli Twoje mają takie same wymiary to pomimo, że są z powodu alusów z pływającymi stożkowymi podkładkami, to możesz je zastosować do stalowych.

Felga i tak siedzi na swoim osadzeniu na piaście, (wymiar60,1mm) a śruby ją tylko dociągają do piasty.

Stożki pomagają każda śrubę w feldze wycentrować i pozwalają na łatwe odkręcanie śrub już po minimalnym ich zluzowaniu.

To oczywiście moje rady wynikające z praktyki.

Zapewne odezwie się jeszcze ktoś, kto przeczytał więcej na ten temat, albo ma z tym do czynienia na co dzień.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!